نبردهای انتحاری هفته ماقبل آخر

در این گزارش نگاهی به حساس‌ترین بازی‌های این هفته شده و تیم‌هایی که به پیروزی نیاز دارند را مورد بررسی قراردادیم. پیکان، انگیزه‌ای برابر ۱۶ هفته پیروز نشدن و راه‌آهن، به‌موقع‌ترین پیروزهای لیگ تیم‌های چهاردهم و پانزدهم جدول رده‌بندی در شرایطی با یکدیگر دیدار خواهند کرد که سه امتیاز این بازی برای شام از نان …

در این گزارش نگاهی به حساس‌ترین بازی‌های این هفته شده و تیم‌هایی که به پیروزی نیاز دارند را مورد بررسی قراردادیم.

پیکان، انگیزه‌ای برابر ۱۶ هفته پیروز نشدن و راه‌آهن، به‌موقع‌ترین پیروزهای لیگ

تیم‌های چهاردهم و پانزدهم جدول رده‌بندی در شرایطی با یکدیگر دیدار خواهند کرد که سه امتیاز این بازی برای شام از نان شب واجب‌تر است، پیکانی‌ها که با هزینه‌های زیاد خود را حداقل برای کسب سهمیه در این لیگ آماده کرده بودند به ناگاه، در هفته‌های پایانی خود را لب پرتگاه سقوط می‌بینند و اگر سه امتیاز این بازی را نگیرند، به‌احتمال‌زیاد خود را باید برای پلی‌آف آماده کنند. آنها در بازی امروز انگیزه‌ای برابر ۱۶ هفته پیروز نشدن را با خوددارند تا با این سه امتیاز، کمی از محدوده خطر جدا شوند.

اما راه‌آهنی‌ها را می‌توان پاکباخته‌ترین تیمی دانست که سعی که سعی کردند بدتر را به بد تبدیل کنند و در دو هفته آخر به همان بازی‌های پرتلاش ادامه دهند تا بد را نیز به معمولی برسانند و هر جور شده در لیگ ماندگار شوند. پس از پیروزی هفته پیش این تیم، آنها اگر در بازی امروز هم پیروز شوند، می‌توان گفت به‌موقع ترین پیروزی‌های لیگ را به دست آورده‌اند.

نفت‌مسجدسلیمان، جنگیدن تا پای جان و سپاهان، حضور دوباره در آسیا

نفت‌مسجدسلیمان اگر می‌خواهد هفته آخر را با خیال راحت شده از سقوط نگذراند باید بازی امروز خود را برابر سپاهان به پیروزی برسد، قضیه برای آنها وقتی پیچیده می‌شود که وقتی می‌بینند با یک تساوی هم سقوط را در برابر خود می‌بینند، احتمالا بیشتر به این فکر می‌کنند که در دیدار برابر سپاهان تا پای جان بجنگند و برای هفته آخر خود را امیدوار نگه‌دارند.

البته برای سپاهانی‌ها هم سه امتیاز این بازی، واجب‌ترین مسئله است، آنها اگر می‌خواهند برای هفته آخر بازی‌ها هنوز امید به قهرمان شدن داشته باشند، همه امتیازات این بازی را باید به‌حساب خود واریز کنند. سپاهانی‌ها که امسال حضورشان در آسیا قطع شد، می‌خواهند بازهم خود را به آسیا برسانند و برای لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ احتمالا برنامه ریزی کنند.

تراکتورسازی، آماده کردن تبریز برای قهرمانی و استقلال، ضمانت آسیایی شدن

بازی سرخ‌های تبریز و آبی‌های تهران، هرچند برای هر دو تیم حائز اهمیت است اما تراکتورسازان نیاز حیاتی به پیروزی در این بازی دارند، آنها با این سه امتیاز، در طول این هفته تبریز را برای جشن قهرمانی آماده کنند اما اگر این اتفاق نیفتد و با سبقت گرفتن رقبا، احتمالا باید یک سال دیگر برای بردن جام به تبریز صبر کنند. تبریزی‌ها امروز در تهران جمع شدند تا هوای قهرمانی را به سمت شهرشان بفرستند.

اما استقلالی‌ها که دیگر امیدی برای قهرمان شدن ندارند آخرین تلاش خود را برای کسب سهمیه می‌کنند، آنها می‌خواهند در تهران، آسیایی شدن خود را تضمین کنند و برای این ضمانت، پیروزی در بازی امروز، تنها راه چاره است، آبی‌پوشان می‌دانند که با از دست دادن امتیازات بازی امروز، پایان فصلی ناخوش را برای خود رقم می‌زنند مگر آنکه بتوانند در دربی هفته آخر دل هوادارانشان را به دست بیاورند.

نفت، دومین سورپرایز بعد از صعود از لیگ قهرمانان

البته بازی یکی از دو دیداری است که نتیجه آن فقط برای یکی از دو تیم مهم است و آن تیم هم یقینا نفت تهران است، نفتی‌ها که با برنامه‌ریزی‌های هدفمند خود بعد از چند سال توانستند خود را به‌عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال ایران معرفی کنند، بعد از صعودشان به مرحله بعد لیگ قهرمانان، می‌خواهند با پیروزی در بازی امروز، حداقل خود را برای فینال هفته آینده در تبریز آماده کنند و تلاش خود را بکنند تا دومین سورپرایز را در هفته‌های اخیر به مدیران خود بدهند.

استقلال خوزستان، فرار از منطقه خطر با کمک خودروسازان

حساسیت این بازی را می‌توان برای تیم استقلال‌خوزستان دانست، آنها که اکنون ۲۶ امتیازی هستند و در رده سیزدهمین لیگ جا خوش کرده‌اند می‌خواهند با گرفتن سه امتیاز از یکی از تیم های بی‌انگیزه لیگ، تا شروع هفته آخر لیگ فانوس را زمین بگذرانند، آبی‌پوشان اهوازی اگر نمی‌خواهند کار را به هفته آخر و بازی فینال گونه در برابر پیکانی‌ها بکشانند باید امروز از سایپایی‌ها امتیاز بگیرند تا حداقل، با آرامش بیشتری دیگر فینال قعرنشین‌ها را هفته آینده در اهواز برگزار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا