در میان سکوت نمایندگان،پول بچه هاي مردم را بالا كشيدند

پیش تر دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی بود که برای نخستین بار از بروز تخلف ۳۲ میلیارد تومانی در بدنه صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم دولت محمود احمدی‌نژاد سخن گفت. تخلفی که حالا وزیرعلوم می‌گویدحجم آن بیشتر ازمبلغی است که اعلام شده است. عزت‌ا… یوسفیان ملا، نماینده مجلس در کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی …

پیش تر دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی بود که برای نخستین بار از بروز تخلف ۳۲ میلیارد تومانی در بدنه صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم دولت محمود احمدی‌نژاد سخن گفت.

تخلفی که حالا وزیرعلوم می‌گویدحجم آن بیشتر ازمبلغی است که اعلام شده است. عزت‌ا… یوسفیان ملا، نماینده مجلس در کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز در گفت‌وگو با «قانون»، به کل منکر اطلاع قبلی از این پرونده شده است.
  بازهم پاي دولت احمدي نژاد در ميان است
محمد فرهادی در جزيیات جدیدی از تخلف صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم دولت محمود احمدی نژاد با بیان این که «پرونده از گذشته در حال پیگیری بوده و بیش از چند ماه است که گزارش‌های آن به قوه قضايیه رفته»، از دستور آیت ا… آملی لاریجانی برای پیگیری این تخلف مالی در دستگاه قضایی نیز خبر داده است.
او گفته «از سوی رئیس قوه قضايیه دستور رسیدگی به پرونده داده شده و رقم‌ها خیلی بیش از این مبلغ بوده که بخشی از آن پس داده شده و بخشی هم در حال پیگیری است.»
اشاره آقای فرهادی به مطرح بودن پرونده این تخلف مالی از سوی کیوان مرادیانی، رئیس پیشین صندوق رفاه دانشجویی به تلاش رضا فرجی دانا، وزیر پیشین علوم برای برخورد با این اختلاس برمی گردد. جایی که حتی مطرح شدن زمزمه های برکناری مرادیانی از سوی فرجی دانا به ارسال نامه انتقادی ۱۲۵ نماینده اصولگرا به وزیر پیشین علوم انجامید.
امضای اکثریت مجلس پای نامه حمایت از رئیس پیشین صندوق رفاه دانشجویی نیز کارگر نیفتاد و رضا فرجی دانا تنها یک روز پس از دریافت آن، حکم به برکناری کیوان مرادیانی داد. برخوردی که گفته می‌شود راه استیضاح وزیر پیشین علوم را باز کرد. به گزارش عصر ایران فرهادی گفته است: مبلغ اختلاس شده بیش از ۳۲ میلیارد بوده است که بخشی را پس دادند و بخشی دیگر هنوز مانده است.
دکتر فرهادی در ادامه گفت: به این ماجرا این‌قدر دامن نزنید، عده ای قرارداد صوری بستند و پول بچه های مردم را اختلاس کرده‌اند. حالا و در شرایطی که محمد فرهادی، جانشین فرجی دانا در طبقه آخر ساختمان شهرک غرب از آگاهی کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی از ابتدا خبر داده، مجلس نشینان در لاک دفاعی فرو رفته اند.
  نماینده مورد نظر در تعطیلات است
جدا از ابراز بی اطلاعی عزت ا… یوسفیان ملا، نماینده اصولگرای مجلس در کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی از مطرح بودن این پرونده در این کمیته، دیگر نمایندگان هم در طی روزهای گذشته تلاش کرده اند در برابر افشای تخلف میلیاردی رئیس پیشین صندوق رفاه دانشجویی سکوت کنند.سکوتی که البته به نظر یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ناشی از حضور همکارانش در حوزه های انتخابیه در روزهای اخیر صورت گرفته است.
ابوالقاسم خسروی فروشانی به خبرگزاری خانه ملت درباره بی‌اطلاعی نمایندگان مجلس از این موضوع گفته:«این هفته نمایندگان در حوزه‌های انتخاباتی خود بودند و در مجلس حضور نداشتند، شاید به همین دلیل از این خبر ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.»
این نماینده مجلس البته با اعلام این خبر که در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طور جدی این پرونده رسیدگی می‌شود تاکید می‌کند که :«باید مشخص شوداگر همکاران ما از تخلفات گسترده مسئول پیشین صندوق رفاه دانشجویی اطلاع داشته اند چرا از این فرد که کفایت حضور در این مقام را نداشته حمایت کرده اند»؛اشاره ای به نامه ۱۲۵ نماینده در انتقاد از تصمیم رضافرجی دانا برای برکناری کیوان مرادیانی که حالا به فهرست عملکرد نمایندگان اصولگرای مجلس نهم افزوده شده است.
در کنار همه این ها،  توجیه سکوت نمایندگان در مورد تخلف میلیاردی وزارت علوم دولت احمدی نژاد  در حالی صورت می‌گیرد  که همین دیروز محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و از منتقدان جدی رضا فرجی دانا وزیر پیشین علوم، از تقدیم نامه تحقیق و تفحص درباره بورسیه های وزارت علوم از سال ۶۸ تا کنون خبر داده است. طرحی که برای به حاشیه راندن پیگیری اعطای غیر قانونی بیش از سه هزار بورسیه در دولت محمود احمدی نژاد کلید خورد و حالا در کنار ابراز بی اطلاعی نمایندگان از تخلف چند ده میلیاردی در بدنه وزارت علوم دولت سابق، پازل سیاسی‌کاری نمایندگان در برخورد با دولت اعتدال را کامل‌تر می‌سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا