تورهای ارزان کیش و مشهد؛ از سیاحت تا زیارت

امروزه نیاز به سفر و سیاحت بر کسی پوشیده نیست. این نیاز گاهی به شکل یک نیاز معنوی نمایان می‌شود و گاهی به شکل نیازهای صرفا تفریحی و سرگرم کننده. همچنین ممکن است گاهی بخواهیم که بر هردوی این نیازها پاسخ مناسب و هم‌زمان بدهیم. تورهای ارزان  مشهد و کیش با توجه به جاذبه‌های متفاوت این دو مقصد انتخاب خوبی برای پاسخ به این نیاز‌هاست.

کیش؛ سفری لوکس به سواحل خلیج فارس

جذابیت‌های جزیره زیبای کیش آنقدر زیاد است که پرداختن به آن شاید به اندازه یک کتاب مطلب داشته باشد. از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا تفریحات آبی و مراکزجذاب خرید. همچنین طعم و عطر غذاهایی که در سفر یکی از مهم‌ترین فاکتورها به شمار می آید. کیش مهم‌ترین مقصد گردشگری ایران در خلیج فارس به شمار ‌می‌آید و سالانه چیزی حدودی ۱۲ میلیون گردشگر را پذیرایی می‌کند.

اگر در فصل پاییز به جزیره سفر می‌کنید آب و هوای مناسب و دلپذیری را پیش رو خواهید داشت. شما می‌توانید سری به پلاژهای ساحلی بزنید، به دنبال ماجراجویی در جاذبه‌های تاریخی شهر باشید و یا با خیالی راحت مراکز خرید رو زیر رو کنید، مخصوصا اگر با تورهای ارزان کیش سفر کرده باشید.

 

کیش؛ جاذبه‌های تاریخی

از جاذبه‌های تاریخی کیش می‌توان به:

  • شهر باستانی حریره
  • کاریز
  • آب انبار
  • کشتی یونانی

اگر شما هم دلتان بخواهد در کنار تفریحات آبی، رستوران گردی و سر زدن به مراکز خرید به دیدن امکان تاریخی هم بروید می‌توانید تورهای ارزان کیش را به عنوان انتخابی مناسب در نظر داشته باشید. جزیره‌ی کیش علاوه بر جاذبه‌های مدرن خود بسیاری جاذبه‌ی تاریخی نیز دارد که دیدن هر یک از آن‌ها خالی از لطف نیست. شما می‌توانید یک روز را به گشت و گذار تاریخی در جزیره کیش اختصاص بدهید و از شهر باستانی حریره را بگردید، در میانه‌ی روز از خنکای کاریز و آب انبارهای کیش بهره‌مند شوید و غروب آفتاب را در کنار کشتی یونانی به تماشا بنشینید که سال‌هاست مهمان کنگر خورده و لنگر انداخته‌ی این جزیره شده است.

سفر به کیش، کشتی یونانی

تفریحات آبی در هر فصلی از سال

قطعا زمانی که به سفرهای ساحلی می‌رویم دلمان می‌خواهد گاهی تنی به آب بزنیم و یا از انواع تفریحات آبی لذت ببریم. سفر به کیش در هرفصلی از سال این امکان را به ما می‌دهد. اگر علاقه‌مند به هیجان و ارتفاع باشید تفریحاتی از قبیل پاراسل و فلای‌بورد مختص شماست و باعث بالا رفتن سطح آدرنالین شما خواهد شد. چنانچه بخواهید با خانواده یا دوستانتان لحظه‌هات همراه با هیجان را بر روی آب سپری کنید ما به شما شاتل، بنانا و قایق سواری را توصیه می کنیم. برای اکتشاف و رفتن به اعماق دریا نیز می‌توانید غواصی و اسکوتر زیردریایی را انتخاب کنید. همچنین اگر عاشق تنهایی و آرامش باشید ما شما را به ماهیگیری در سواحل خلیج فارس دعوت می‌کنیم.

 

لحظات شاد بعد از خستگی روزانه

وجود کشتی‌های تفریحی و رستوران‌های باکیفیت جزیره که اغلب به برگزاری جنگ شادی و موسیقی زنده در کنار سرو غذا می‌پردازند می تواند خستگی روز را در کنار سرو غذایی خوب از تن آدم بشوید و شب را با چاشنی شادی و خنده به پایان برساند.

فصل پاییز شاید بهترین فصل برای سفر به مناطق جنوبی ایران باشد و برای سفر به این مناطق نمی‌توان جزیره‌ی زیبا و تور ارزان کیش را نادیده گرفت.  تورکیش به معنی واقع خستگی را از تن آدم فراری می‌دهد.

مشهد؛ پایتخت معنویت

مشهد برای ایرانی‌ها همیشه به‌عنوان مقصدی زیارتی شناخته شده است. مقصدی که از لحاظ بار معنوی به اندازه‌ی کافی انسان را تامین ‌کرده‌است و به عنوان یک سفر تمام و کمال برای ما به شمار می‌آید. تور ارزان مشهد مقدس علاوه بر حرم امام رضا(ع) که اصلی‌ترین مقصد زیارتی و گردشگری این شهر است مکان‌های تاریخی و تفریحی زیادی را شامل می‌شود و به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در ایران به‌شمار می‌آید.

سفر به مشهد، حرم مطهر امام رضا(ع)

مشهد؛ جاذبه‌های تاریخی

مشهد مقدس به سبب وجود حرم امام رضا(ع) و جایگاه مهم تاریخی دارای امکان قدیمی بسیار زیادی است. از مهم ترین مکان‎ها می‌توان به:

  • آرامگاه نادرشاه افشار
  • آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • آرامگاه پیر پالان دوز
  • بقعه هارونیه
  • خانه توکلی
  • مدرسه پریزاد

و دیگر مکان‌های فرهنگی_تاریخی اشاره کرد.

 

شما در شهر مشهد مقدس می‌توانید با بازدید از آرامگاه نادر شاه افشار سری به تاریخ ایران بزنید. همچنین در جوار دیدار از آرامگاه  پاسدارنده‌ی زبان فارسی، حکیم ابوالقاسم فردوسی،  دمی را در کنار اخوان ثالث و خسروی‌آواز ایران استاد شجریان بگذرانید.

سفر به مشهد، آرامگاه فردوسی

مشهد؛ جاذبه‌های تفریحی

احتمالا تا به حال اسم طرقبه و شاندیز به گوشتان رسیده است. مناطق خوش آب‌وهوای مشهد که همواره برای مسافران و زائران این شهر دارای جذابیت بوده است. اگردلتان می‌خواهد نفسی تازه و هوای بهتری تنفس کنید حتما سری به این مناطق ییلاقی شهر مشهد بزنید. لذت خوردن آش و چای آتشی را می‌توانید در رستوران‌ها و باغچه‌های طرقبه تجربه کنید و اگر دلتان کباب شاندیزی و چلو گوشت‌های معروف آن‌جا را می‌خواهد حتما زمانی را برای گشتن در این دهکده‌ کنار بگذارید.

مشهد؛ زیارت و لذت خرید سوغاتی

نمی‌توان از خریدن سوغات که از لذت‌های سفر با تور ارزان مشهد است چشم پوشی کرد. از ایام قدیم مغازه‌های اطراف حرم همواره مورد توجه زائران و مسافران بوده. در سال‌های اخیر مراکز تجاری زیادی در مشهد ساخته شده است که شما علاوه بر خرید سوغاتی می‌توانید ساعات خوشی را با خانواده‌ی خود در این مراکز سپری کنید و از سفر خودتان لذت هرچه تمام‌تر را ببرید.

سخن پایانی

ایران عزیز دارای مقاصد گردشگری و تفریحی بسیاری است که پاسخگوی نیازهای ما برای سفر هستند. تورهای ارزان مشهد و  کیش این امکان را به ما می‌دهند که با خیالی آسوده و راحت به این نیاز مهم خود یعنی سفر پاسخ مثبت بدهیم و از لذت سفر به شهرهای کیش و مشهد بهره‌مند شویم. همین حالا برای انتخاب تور مناسب خود سری به وب‌سایت سفیر گشت بزنید.

www.safirgasht.net

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا