۵ تمرین ساده برای تغییر شکل خط فک بدون جراحی (+عکس)

اکثر ما معمولا تنها به بدن خود توجه کافی می‌کنیم و فراموش می‌کنیم که عضلات صورتمان نیز ممکن است نیاز به تمرین داشته باشند. یک متخصص بر این عقیده است که انجام تمرینات موثر می‌تواند به جلوگیری از گردن درد، سردرد و درد فک کمک کند.

موبنا-در ادامه ۵ تمرین ساده و در عین حال موثر آمده است که به شما کمک می‌کند عضلات خود را تقویت کرده و خط فک خود را برجسته‌تر کنید.

فک چیست؟

۵ تمرین ساده و موثر برای تغییر شکل خط فک و برجسته کردن آن

 

فک از دو استخوان بزرگ تشکیل شده است؛ استخوان فک پایین و استخوان فک بالا که از بافت نرم مانند عضلات، زبان و لب ها پشتیبانی می‌کنند. استخوان فک پایین تنها استخوان جمجمه است که قابلیت حرکت دارد و شکل آن ظاهر خط فک ما را مشخص می‌کند.

آرواره‌ای که به درستی رشد نکرده باشد می‌تواند مشکلاتی در جویدن، صحبت کردن، تنفس، خواب و حتی اعتماد به نفس ایجاد کند. تمرین‌هایی که برای شما آماده کرده‌ایم، ترفندهای جادویی نیستند، اما قطعا می‌توانند به بهبود خط فک شما کمک کنند.

نوشته های مشابه

۱. ترمیم کننده استخوان فک

۵ تمرین ساده و موثر برای تغییر شکل خط فک و برجسته کردن آن

نحوه انجام تمرین: انگشتان شست خود را زیر چانه در کنار هم قرار دهید. سپس چانه خود را کمی به سمت پایین فشار داده، مقاومت ایجاد کنید و به آرامی انگشتان شست خود را در امتداد خط فک به سمت گوش هایتان حرکت دهید.

این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

اثر: این تمرین کمک می‌کند تا خط فک شما قوی‌تر و مشخص‌تر شود.

۲. تمرین چانه آویزان

۵ تمرین ساده و موثر برای تغییر شکل خط فک و برجسته کردن آن

نحوه انجام تمرین: پشت میز بنشینید و مشت خود را زیر چانه و خط فکتان قرار دهید. آرنج خود را روی میز نگه دارید. به آرامی سعی کنید دهانتان را باز کنید، همچنان مشت‌های خود را به سمت بالا فشار دهید و مقاومت ایجاد کنید. کمی نگه دارید و رها کنید.

این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید و ۳ ست (اگر آماده هستید) انجام دهید.

اثر: این تمرین ناحیه زیر چانه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را زیباتر و تراشیده‌تر می‌کند.

۳. تمرین بالابرنده چانه

۵ تمرین ساده و موثر برای تغییر شکل خط فک و برجسته کردن آن

نحوه انجام تمرین: دهان خود را ببندید، به آرامی فک پایین خود را به سمت جلو فشار دهید و لب پایین را بالا ببرید. کشیده شدن عضلات را احساس کنید. حدود ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و دوباره تمرین را انجام دهید.

۳ ست ۱۵ تکراری این حرکت را انجام دهید.

اثر: این تمرین باعث بالا کشیدن عضلات صورت شما در قسمت پایین صورتتان می‌شود.

۴. تمرین حروف صدادار

۵ تمرین ساده و موثر برای تغییر شکل خط فک و برجسته کردن آن

نحوه انجام تمرین: هدف این است که دهان خود را تا حد امکان باز کنید و صداهای “O” و “E” را تلفظ کنید. حتما صداها را ادا کنید و عضلاتتان را درگیر کنید. سعی کنید دندان‌هایتان را لمس نکنید یا نشان ندهید.

۳ ست ۱۵ تکراری این کار را انجام دهید.

اثر: این تمرین عضلات اطراف دهان و لب‌های شما را تقویت می‌کند.

۵. تمرین کمکی استخوان ترقوه

۵ تمرین ساده و موثر برای تغییر شکل خط فک و برجسته کردن آن

نحوه انجام تمرین: سر خود را به موازات زمین نگه دارید، به آرامی آن را به عقب ببرید تا جایی که انقباض عضلاتتان را احساس کنید و سپس آن را به حالت اولیه برگردانید.

۳ ست ۱۰ تکراری این حرکت را انجام دهید. وقتی آمادگی بیشتری پیدا کردید می‌توانید سعی کنید مدت بیشتری در این موقعیت بمانید.

تاثیر: این تمرین عضلات زیر چانه شما را کاملا درگیر می‌کند.

روزیاتو

دکمه بازگشت به بالا