سن سناتورهای آمریکا (+عکس)

با درگذشت سناتور کالیفرنیا دایان فاینشتاین در سن ۹۰ سالگی، توجه‌ها به نهاد سیاسی آمریکا معطوف شده است و سؤالاتی در مورد تبعیض سنی، نمایندگی و شایستگی برای جایگاه های سیاسی مطرح شده است. فاینشتاین دوران قابل توجهی را پشت سر گذاشت. او به عنوان زنی که بیشترین مدت در تاریخ سنا خدمت کرده، پرجمعیت‌ترین ایالت کشور را نمایندگی می‌کرد.

موبنا- با این حال، مشکلات روز افزون سلامتی فاینشتاین و دو بار بی حرکت ماندن میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در حین سخنرانی، نشان‌دهنده پیر شدن رهبری آمریکا است. اینفوگرافیک زیر سن سناتورهای آمریکا را به تفکیک ایالت های این کشور تا ۵ اکتبر ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.

سن سناتورهای آمریکا (+عکس)

آمار سن سناتورهای آمریکا:

در حال حاضر ۶۶٪ سناتورها بالای ۶۰ سال سن دارند. در حالی که سناتورها به طور تاریخی از مردم آمریکا مسن‌تر بوده‌اند، میانگین سنی در آمریکا ۳۹ سال است. در مقابل، میانگین سنی سنا قبل از درگذشت فاینشتاین ۶۵ سال بود.

سن سناتورهای آمریکا (+عکس)
میچ مک‌کانل و دایان فاینشتاین

همان‌طور که در جدول زیر می‌بینید، سن نمایندگان سنا به دلیل افزایش طول عمر و احتمال زیاد انتخاب مجدد و پیروزی اعضا، در حال افزایش است. علاوه بر این، اعضای نسل بیبی بومرها (۵۸ تا ۷۷ سال) اغلب منابع و ثروت بیشتری برای تضمین کرسی خود دارند.

 سن سناتورهای آمریکا
 سن سناتورهای آمریکا
 سن سناتورهای آمریکا
 سن سناتورهای آمریکا
 سن سناتورهای آمریکا
 سن سناتورهای آمریکا
 سن سناتورهای آمریکا

در سوی دیگر طیف، ۹ سناتور زیر ۵۰ سال وجود دارند از جمله جان آساف دموکرات ۳۶ ساله از جورجیا و جی.دی. ونس جمهوری‌خواه ۳۹ ساله از اوهایو، لافونزا باتلر ۴۴ ساله که به تازگی به جای فاینشتاین منصوب شده نیز در این گروه قرار دارد.

روند پیر شدن سنا ممکن است تبعات سیاستی داشته باشد

سن سناتورهای آمریکا (+عکس)

 

مطالعات نشان می‌دهد هویت قانون‌گذاران می‌تواند رفتار قانون‌گذاری آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. مشخص شده اعضای مسن‌تر کنگره احتمال بیشتری دارد لایحه‌هایی درباره داروهای تجویزی و مراقبت بلندمدت و سایر موضوعات مرتبط با سالمندان معرفی کنند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد اقلیت‌های نژادی، زنان و افراد بازنشسته نظامی احتمال بیشتری دارد در کنگره به نفع این گروه‌ها مداخله کنند.

سناتورهای برتر آمریکا بر اساس مدت خدمت

علاوه بر روند پیر شدن کنگره، میانگین سال‌های خدمت آنها نیز افزایش یافته است. امروزه سناتورهای کنگره ۱۱۸ تا ژانویه ۲۰۲۳ به طور میانگین ۱۱.۲ سال خدمت کرده‌اند. در قرن ۲۰ به دلیل تمایل بیشتر سناتورها برای انتخاب مجدد، گردش کار کاهش یافته است که در تضاد با تاریخ اولیه سناست که تعویض مکرر اتفاق می‌افتاد. در زیر سناتورهای فعلی را که بیشترین مدت را در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا خدمت کرده‌اند را ببینید:

 سن سناتورهای آمریکا

در مجموع ۵ سناتور برتر آمریکا ۲۱۶ سال خدمت را به نام خود ثبت کرده اند.

روزیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا