دومین علت مرگ یزدی‌ ها

روند سرطانی شدن سلول‌های بدن، زمانی طولانی نیاز دارد و بر همین اساس در مورد بعضی از سرطان‌ها روش هایی وجود دارد که بتوان در مراحل اولیه ایجاد سرطان با غربالگری آنها را تشخیص داد و درمان کرد و طبیعی است تشخیص سرطان در مراحل اولیه، نتیجه درمانی بهتری دارد.

موبنا-استان یزد در ۱۰ سرطان شایع کشور، رتبه‌های اول تا سوم را دارد و یکی از پرخطرترین استان‌های کشور در زمینه سرطان است.

به گزارش ایسنا دکتر «محمد علی اوزی نژاد» رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این رابطه گفت: سرطان، رتبه دوم مرگ بعد از مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در استان دارد به گونه‌ای که مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی ۳۴ درصد و مرگ ناشی از سرطان ۱۵ درصد است.
وی افزود: شایع‌ترین سرطان‌ها در استان یزد شامل سرطان پستان، سرطان تیروئید، سرطان پروستات، سرطان پوست و سرطان روده بزرگ است.
اوزی نژاد اظهار کرد: روند سرطانی شدن سلول‌های بدن، زمانی طولانی نیاز دارد و بر همین اساس در مورد بعضی از سرطان‌ها روش هایی وجود دارد که بتوان در مراحل اولیه ایجاد سرطان با غربالگری آنها را تشخیص داد و درمان کرد و طبیعی است تشخیص سرطان در مراحل اولیه، نتیجه درمانی بهتری دارد.
به گزارش وبدا یزد، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر در استان با اشاره به این که سرطان یک بیماری چند عاملی است و این بیماری هیچگاه در اثر یک عامل خاص به وجود نمی‌آید، تصریح کرد: عوامل خطر سرطان به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که شامل عوامل خطر ژنتیکی، عوامل خطر فردی شامل سبک زندگی پرخطر مانند کم تحرکی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و الکل، عوامل خطر محیطی مانند آلودگی هوا و عامل های زیان آور در محیط کار و عفونت ها و ضغف سیستم ایمنی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا