بنیانگذار اپل: تحول بعدی دنیای فناوری را «تِسلا» رقم می‌زند

اگرچه مجموع سرمایه های اپل بسیار زیاد است، اما به گفته وزنیاک به این معنی نخواهد بود که تحول بعدی در دنیای فناوری را هم اپل رقم بزند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «استیو وزنیاک» یکی از بنیانگذاران شرکت اپل چیزهای زیادی در مورد نوآوری می‌داند و از آینده اپل به خوبی باخبر است. او همچنین در مورد نوآوران هم اطلاعات زیادی دارد و این روزها با اطمینان کامل می‌گوید اتفاق بزرگ بعدی در دنیای فناوری را شرکت اپل رقم نمی‌زند و در مقابل «ایلان ماسک» در شرکت «تِسلا» آن را محقق می‌کند.

وزنیاک در آخرین مصاحبه خود ضمن اشابه به خودرو «مدل اس» ساخت شرکت «تسلا» توضیح داد که این اتفاق به زودی محقق می‌شود. زیرا آقای ماسک یک سیستم پیشرفته انحصاری برای خودش ساخته است. او گفت: «وقتی ایده‌ها از شما تراوش می‌کنند، به خوبی می‌دانید چه چیز را خیلی زیاد دوست دارید و چطور می‌توانید کنترل آن را در دست بگیرید … این همان گامی است که برای تولید بهترین محصول برداشته می‌شود».

بنیانگذار اپل: تحول بعدی دنیای فناوری را «تِسلا» رقم می‌زند

قدمت و وسعت اپل یک نکته منفی برای این شرکت محسوب می‌شود. زمانی که در مورد تاثیرات یک شرکت فناوری بر سراسر جهان صحبت به میان می‌آید وزنیاک به تسلا، گوگل، فیسبوک، اپل و مایکروسافت اشاره می‌کند. او توضیح داد تمام این شرکت‌ها توسط افراد جوان راه‌اندازی شده‌اند و هیچ کدام از آنها یک کسب و کار بزرگ نبودند تا بتوانند بر جهانیان تاثیر بگذارند.

وزنیاک در این خصوص گفت: «به شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک و اپل و مایکروسافت نگاه کنید که چطور جهان را متحول کردند. تسلا را هم باید جزء همین شرکت‌ها بدانیم. آنها معمولا به دنبال تلاش یک فرد جوان شکل گرفته‌اند. آنها از دل یک کسب و کار بزرگ متولد نشده‌اند».

اپل هم‌اکنون بزرگترین شرکت فناوری در جهان محسوب می‌شود و بیشترین نوآوری‌ها را در این زمینه ارایه می‌دهد. این شرکت همچنین بیشترین میزان پول نقد در بین همه کسب و کارهای جهان را در اختیار دارد که رقم دقیق آن ۲۸۶ میلیارد دلار محاسبه می‌شود. اگرچه این اتفاقات برای اپل بسیار خوب است، اما به گفته وزنیاک به این معنی نخواهد بود که تحول بعدی در دنیای فناوری را هم اپل رقم بزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا