۵۵۰ هزار دلار برای یکی از متفاوت ترین ساعت های جهان (+فیلم و عکس)

ساعت مچی ام ‌بی اند اف HM9-SV مانند یک زیردریایی کوچک است که از شهر گمشده آتلانتیس الهام گرفته شده است. این ساعت فناوری های قدیمی و جدید را ترکیب می کند تا محصولی خاص، درست مانند بخش های ناشناخته اقیانوس خلق کند.

موبنا – شرکت ساعت‌ سازی ام ‌بی اند اف (MB&F) ساعت مچی جدید Horological Machine Nᵒ۹ Sapphire Vision (HM9-SV) را معرفی کرده است. ام ‌بی اند اف در این ساعت مچی ترکیبی از سبک کلاسیک دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ با فناوری پیشرفته را ارائه می کند.

 

 

شرکت ام بی اند اف در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در ژنو، سوئیس قرار دارد. این کمپانی کوچک مجموعا ۴۸ نیرو دارد.

ساعت HM9-SV نسخه تکامل یافته از مدل HM9 Flow است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. طراحی ساعت مچی HM9 Flow ادای احترامی به خودروها و هواپیماهای قدیمی اواسط قرن بیستم بود.

اکنون مدل HM9-SV با بدنه ای شفاف از جنس یاقوت کبود در ترکیب با فلزات گرانبها عرضه شده است. قسمت بیرونی بدنه طراحی منحنی و حبابی شکل دارد و به طور دقیق در سه قسمت مونتاژ شده است. بدنه ساعت با استفاده از درزگیرهای سه بعدی دارای پتنت و فرایند اتصال بسیار پیشرفته مهر و موم شده که دوام و مقاومت در برابر آب را تضمین می کند.

ساعت مچی HM9-SV در دو نسخه عرضه می شود که تولید هر کدام به پنج عدد محدود شده است. یک نسخه دارای فریم طلای سفید ۱۸ عیار و موتور آبی رنگ و نسخه دیگر دارای فریم طلای زرد ۱۸ عیار و موتور سبز رنگ است.

ساعت مچی

ساعت مچی

از آسمان تا دریا: تکامل ساعت مچی HM9

موتور چشمگیر در داخل بدنه شفاف ساعت HM9-SV نظرها را به سمت خود جلب می کند. این ساعت مچی دارای دو متعادل کننده است که به طور مستقل حرکت می کنند، اما ریتم های آنها برای نمایش دقیق زمان با هم ترکیب می شود. چرخ دنده های مخروطی دقیق و کارآمد جریان انرژی موتور در زاویه ۹۰ درجه را تغییر می دهند و آن را روی صفحه ساعت نمایش می دهند.

پیش از معرفی این نسخه، مدل HM9 Flow دارای مدل هایی ویژه خشکی و آسمان بود. اما مدل جدید HM9-SV قصد دارد ما را به اعماق دریا ببرد. به گفته تیم شرکت ام‌ بی اند اف، ساعت مچی HM9-SV مانند یک زیردریایی کوچک است که از شهر گمشده آتلانتیس الهام گرفته شده است. این ساعت فناوری های قدیمی و جدید را ترکیب می کند تا محصولی خاص، درست مانند بخش های ناشناخته اقیانوس خلق کند.

اجزای قاب، صفحه ساعت، و حتی پوشش یاقوت کبود به دقت ساخته شده اند تا دیدی بدون مانع به قلب تپنده پیچیده ساعت ارائه شود. از نظر عملکرد، نسخه های HM9 Sapphire Vision دارای ذخیره انرژی ۴۵ ساعته و مقاومت در برابر آب تا عمق ۳۰ متر هستند.

ساعت مچی

ساعت مچی

بخش نمایش زمان که ساعت و دقیقه را نشان می دهد، به صورت عمودی قرار گرفته است. استفاده از مواد شب نما روی عقربه های ساعت مشاهده زمان حتی در تاریک ترین محیط ها را تضمین می کند. برای تکمیل مجموعه، ساعت های جدید ام‌بی اند اف با بندهای چرم تمساح قهوه ای یا مشکی با کوک های دست دوز همراهی می شوند. ساعت های دارای موتور سبز دارای بند سیاه با سگک طلای زرد و ساعت های دارای موتور آبی با بند قهوه ای و سگک طلای سفید عرضه می شوند که رنگ سگک با رنگ فریم ست می شود.

طراحی مدل HM9-SV خطوط پویا و سیال مدل های پیشین خود را با اصلاحاتی برای استفاده در زیر آب حفظ کرده است. این تغییرات ضروری بوده اند زیرا اگرچه کریستال کبود ماده ای سخت است، اما می تواند زیر فشار بشکند. خطوط نرم تر و صاف تر HM9-SV آن را برای تم اقیانوس انعطاف پذیرتر و مناسب تر کرده است.

ساعت مچی MB&F Horological Machine Nᵒ۹ Sapphire Vision برچسب قیمت ۴۹۰ هزار فرانک سوئیس (حدود ۵۵۰ هزار دلار آمریکا) را یدک می کشد.

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا