اکس۵ ال آی : این ب ام و مخصوص چین است! (+عکس)

این خودرو در کارخانه دادونگ چین و تحت نظارت ائتلاف ب ام و برلیانس تولید می شود. اکس۵ ال آی در دو تریم از ۲۳ سپتامبر وارد فاز فروش می شود.

موبنا ب ام و از شاسی بلند جدید خود با نام اکس۵ ال آی فیس لیفت برای بازار چین رونمایی کرد. اکس۵ یکی از مطرح ترین محصولات صنعت خودرو در کلاس شاسی بلند است.

ب ام و اکس۵ ال آی که فقط در بازار چین حضور دارد، نخستین بار در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد یعنی چیزی حدود یک سال و نیم پیش و اکنون ب ام و تصمیم به معرفی نسخه فیس لیفت آن گرفته است. این در شرایطی است که در بازار جهانی خودرو هیچ خودروسازی زودتر از ۳ یا ۴ سال اقدام به معرفی فیس لیفت یک محصول فعال نمی کند اما ظاهرا کمپانی آلمانی قوانین را برای بازار چینی ها نادیده گرفته است.

ب ام و اکس۵ ال آی فیس لیفت پس از معرفی فیس لیفت جهانی خودروهای اکس۵ و اکس۶ در فوریه سال گذشته، وارد بازار چین می شود.

این شاسی بلند در واقع نسخه فاصله بین محورهای طولانی محسوب می شود که حدود ۱۳۰ میلیمتر در مقایسه با نسخه عادی، فاصله طولانی تری را در شاخص محورها ثبت می کند. درب های عقب پهن تر شده اند و داخل کابین نیز فضای بیشتری مقابل پای سرنشین عقب ایجاد شده است.

این خودرو در کارخانه دادونگ چین و تحت نظارت ائتلاف ب ام و برلیانس تولید می شود. اکس۵ ال آی در دو تریم از ۲۳ سپتامبر وارد فاز فروش می شود.

مدل پایه اکس۵ اکس درایو۳۰ ال آی نام دارد که از پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۵۸ اسب بخار خروجی استفاده می کند. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این مدل حدود ۷.۲ ثانیه است.

تریم بعدی، اکس۵ اکس درایو۴۰ ال آی نام دارد که از پیشرانه ۳ لیتری توربو هیبرید ملایم استفاده می کند. این مدل ۳۸۰ اسب بخار خروجی دارد و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن حدود ۵.۵ ثانیه است.

ب ام و  اکس۵ ال آی فیس لیفت

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا