تی اس۵ ؛ آخرین شاسی بلند زوتی که به جایی نرسید! (+عکس)

یکی از متفاوت ترین بخش های کابین به فرمان خودرو مربوط می شود که لوگوی حرف Z زوتی به شکل جالبی در فرمان جانمایی شده است.

موبنا زوتی یکی از برندهای خودرویی کشور چین بود که فعالیت خود را در سال ۲۰۰۵ آغاز کرد. دفتر این خودروساز خصوصی در چجیانگ چین قرار داشت اما در نهایت سال ۲۰۲۱ انحلال خود را اعلام کرد.

به نظر می رسد زوتی در سال ۲۰۲۳ با تمرکز بر تولید محصولات الکتریکی قصد دارد باردیگر فعالیت خود را آغاز کند. یک الکتریکی جعبه ای به نام یو۲، محصولی است که قرار است زوتی با آن فعالیت خود را مجددا آغاز کند اما اطلاعات دقیقی از وضعیت این پروژه در دست نیست.

این برند بواسطه حضور خودروهای آریو و کوپا در کشورمان برای مخاطب ایرانی نیز شناخته شده محسوب می شود. اما به هر ترتیب زوتی میان خودروهای مطرح خودروسازی کشور چین جایگاه شاخصی نداشته است.

به هر ترتیب، آخرین محصول زوتی که سال ۲۰۱۹ معرفی شد یک کراس اوور با نام تی اس۵ بود که همچنان سندی بر علاقه زوتی به طراحی کراس اوورهای پورشه محسوب می شود زیرا این خودرو نیز در قسمت های مختلف کدهای روشنی از پورشه دارد. در قسمت دماغه هم الگوی چراغ های مورد علاقه پورشه را می توان دید.

زوتی و کراس اوور TS5 که ناکام ماند! (+عکس)

در اسناد زوتی اشاره شده که کراس اوور تی اس۵ براساس نسل سوم پلتفرم طراحی اختصاصی این کمپانی شکل گرفته است!

در قسمت دماغه از الگوی متفاوتی برای چراغ های اصلی جلو استفاده شده و با یک خط عرضی از قسمت پایین تر خود یعنی محل آغاز جلوپنجره و سپر مجزا شده است.

در سپر اصلی جلو نیز ورودی های هوا متعدد و عناصر کرومی جلب نظر می کنند.

زوتی و کراس اوور TS5 که ناکام ماند! (+عکس)

قسمت عقب و چراغ های اصلی آن خلاقیت خاصی ندارند و کاملا شبیه به شاسی بلند پورشه دیده می شوند.

زوتی تی اس۵ از منظر ابعاد برابر با ۴۵۸۶ میلیمتر در طول، ۱۸۴۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۱۸ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز ۲۸۶۰ میلیمتر است.

در بخش پیشرانه برای این زوتی ۲ تریم ثبت شده است: نمونه پایه با تپنده ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۵۴ اسب بخاری و تریم پرچمدار ۱۸۷ اسب بخاری.

کابین از کیفیت مطلوبی برخوردار است و از فناورانه ها باید به ۲ نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در قابی یکپارچه، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی ها با قابلیت تنظیم الکتریک، تهویه اتوماتیک، سانروف پانورامیک و… اشاره کنیم.

یکی از متفاوت ترین بخش های کابین به فرمان خودرو مربوط می شود که لوگوی حرف Z زوتی به شکل جالبی در فرمان جانمایی شده است.

زوتی تی اس۵

 منبع: عصرایران

دکمه بازگشت به بالا