کراس اوور چینی با طراحی هاکان ساراچ اوغلو از خالقان پورشه ۹۱۸ اسپایدر! (+عکس)

نکته جالب آنکه، اینویت ام ئی۵ توسط هاکان ساراچ اوغلو مشهور که سابقه همکاری با پورشه و پروژه مهم ۹۱۸ اسپایدر را دارد، طراحی شده است.

موبنا اینویت موتورز نام یک استارت آپ چینی است که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت خود را آغاز کرده است.

در مطالب قبلی به معرفی ME7 از برند اینویت پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. در مطلب امروز سراغ دیگر کراس اوور اینویت با نام ME5 می رویم.

اینویت ام ئی۵ در بازار چین از ۲۰ تا ۲۴ هزاردلار قیمت دارد. پیشرانه این خودرو ترکیبی از تپنده بنزینی ۱.۵ لیتری ۹۸ اسب بخاری ۴ سیلندر و موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلوواتی(۲۰۱ اسب بخار) است. البته بخش بنزینی پیشرانه اثری در حرکت ندارد بلکه به عنوان یک ژنراتور در خدمت شارژ باتری برای قلب الکتریکی اینویت ME5 است تا برد حرکتی را به ۱۰۱۲ کیلومتر برساند.

کراس اوور چینی با طراحی هاکان ساراچ اوغلو از خالقان پورشه 918 اسپایدر! (+عکس)

گشتاور پیشرانه ۳۱۰ نیوتن متر محاسبه شده است.

بیشینه سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۸.۹ ثانیه است.

نکته جالب آنکه، اینویت ام ئی۵ توسط هاکان ساراچ اوغلو مشهور که سابقه همکاری با پورشه و پروژه مهم ۹۱۸ اسپایدر را دارد، طراحی شده است.

کراس اوور چینی با طراحی هاکان ساراچ اوغلو از خالقان پورشه 918 اسپایدر! (+عکس)

انرژی مورد نیاز پیشرانه الکتریکی اینویت از بسته باتری ۳۰.۶ کیلووات ساعت تامین می شود. برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی کامل برابر با ۱۵۵ کیلومتر است. ظرفیت باک بنزین ۴۲ لیتر است.

سیستم باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند تا طی ۳۴ دقیقه، ظرفیت آن از ۳۰ به ۸۰ درصد برسد. زمان شارژ کامل باتری با شارژر استاندارد ۶ ساعت است.

اینویت ام ئی۵ از منظر ابعاد برابر با ۴۵۸۰ میلیمتر در طول، ۱۹۱۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۳۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۷۵۰ میلیمتر است.

وزن خالص خودرو ۱۹۴۰ کیلوگرم است.

ظرفیت قسمت بار ۳۳۱ لیتر و با خواباندن صندلی ردیف دوم به ۱۱۹۴ لیتر افزایش می یابد.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های آلومینیومی استاندارد در اندازه ۱۸ اینچی ارائه می شوند. در حالت آپشن رینگ های ۲۰ و ۲۱ اینچی نیز در نظر گرفته شده است.

کابین با توجه به برچسب قیمت اینویت ام ئی۵ یک برگ برنده محسوب می شود. مجموع کیفیت و امکاناتی که ارائه می شود در سطح بسیار مناسبی قرار دارند. صندلی های اسپرت، سقف شیشه ای وسیع و البته سطح ۲ رانندگی هوشمند یک گزینه برتر را پیش روی مشتریان قرار می دهد.

از امکانات کابین می توان به ۵ پورت یو اس بی، وای فای هات اسپات ۴جی، نمایشگر ۱۴.۸ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، سیستم بهبود هوای کابین با پی ام ۲.۵  و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد.

اینویت ام ئی۵

 منبع: عصرایران

دکمه بازگشت به بالا