جلوگیری رژیم صهیونیستی از برگزاری جشن عید مسیحیان

منابع خبری اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی با اعمال محدودیت‌هایی مانع از برگزاری «عید غطاس» مسیحیان در اراضی اشغالی شد.

موبنا-خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن هزاران مسیحی ارتدوکس به کلیسای «تجلی» واقع در کوه «طابور» در شهر «ناصره» واقع در جنوب الجلیل برای برگزاری مراسم جشن «الغطاس» یا «تجلی الهی» شد.

طبق این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی علی‌رغم هماهنگی از پیش انجام شده برگزار کنندگان این مراسم مانع از این جشن شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشت: پلیس گفته است که پنجشنبه گذشته گزارشی از سازمان آتش نشانی و امداد دریافت کرده است مبنی بر اینکه به دلیل نقص ایمنی در این منطقه، مجوز برگزاری مراسم مذهبی در آن داده نمی‌شود.

هاآرتص گزارش داد: با این حال ده‌ها نفر توانستند به کلیسای مذکور برسند و هزاران نفر در پای کوه باقی ماندند.

به نوشته این روزنامه، حدود ۳۰۰۰ مسیحی برای شرکت در جشن‌های کلیسای «تجلی» به اراضی اشغالی آمده بودند.

در همین راستا، «بسیم عصفور» رئیس شورای مسیحیان ارتدوکس در ناصره، گفت: دو هفته پیش هماهنگی کامل با پلیس اسرائیل صورت گرفت و شورا موافقت کرد که هیچ مشکلی برای برگزاری این مراسم وجود ندارد.

وی افزود: آنچه خشم ما را به همراه داشته این است که تاریخ از قبل مشخص بود و این روز یک تعطیل است.

عصفور ادامه داد: دو هفته پیش پاسخ‌های روشنی دریافت کردیم مبنی بر اینکه در عصر جمعه و صبح شنبه مشکلی منجر به بسته شدن کوه نخواهد شد.

به گزارش هاآرتص، کوه طابور یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای مسیحیان است و در آن دو کلیسای کاتولیک و ارتدوکس وجود دارد.

طبق تقویم جامعه مسیحی کاتولیک، جشن عید تجلی شش اوت آغاز می‌شود و طبق تقویم جامعه مسیحی ارتدوکس، این تعطیلات در ۱۸ اوت جشن گرفته می‌شود و هر ساله در این زمان هزاران مسیحی به این مکان می‌آیند.

ایسنا

دکمه بازگشت به بالا