۱۶ خرافات جالب در مورد دندان؛ آیا هنوز وجود دارند؟!

دندان‌ها، فراتر از نقشی که در دهان ما ایفا می‌کنند، به عنوان نمادهایی از سلامتی، زیبایی، و حتی شانس در داستان‌های تاریخی به شمار می‌آیند.

موبنا-آیا درباره خرافات جذاب و جالبی که در ارتباط با دندان‌ها در سرتاسر جهان وجود دارند، چیزی می‌دانید؟

از زیر بالشت گذاشتن دندان‌ها تا باورهایی در مورد شستن دندان‌ها با ادرار! این باورها نه تنها نمایانگر تاریخ و فرهنگ یک جامعه هستند، بلکه جذابیت خود را دارند.

دندان‌ها، فراتر از نقشی که در دهان ما ایفا می‌کنند، به عنوان نمادهایی از سلامتی، زیبایی، و حتی شانس در داستان‌های تاریخی به شمار می‌آیند.

باورها و داستان‌های جالب زیادی در مورد دندان‌ها وجود دارند که در این مطلب به آنها پرداخته‌ایم. پس مطالعه این مطلب جذاب را از دست ندهید!

نوشته های مشابه

با انواع خرافات در مورد دندان آشنا شوید!

انواع خرافات در مورد دندان

 

فرهنگ‌ها و تاریخ‌های مختلف، به طور جالبی، خرافات و باورهای زیادی در ارتباط با دندان‌ها دارند. در ادامه برخی از عجیب‌ترین خرافات در مورد دندان در سراسر جهان آورده شده است:

افسانه ۱

در برخی جوامع، افراد باور دارند که اگر در زمان خوشی یا جشنی درد دندان داشته باشند، نشانه‌ای از بدشانسی است و ممکن است خوشبختی‌های آتی به خطر بیفتند.

افسانه ۲

در بعضی مکان‌ها، باور دارند که اگر دندانی که افتاده است را در غذایی قرار دهند و آن را بخورند، شانس خوبی دریافت خواهند کرد.

افسانه ۳

در برخی جوامع، افراد باور دارند که اگر دندان‌های خود را با مواد گران قیمتی مانند طلا یا جواهرات بپوشانند، به آنها توانایی‌های جدیدی مثل جذب ثروت و انرژی می‌دهد.

افسانه ۴

دور انداختن دندان‌ افتاده بدشانسی می‌آورد. بهترین کار این است که دندان را دفن کنید، آن را روی پشت بام پرتاب کنید یا تمام دندان‌های از دست رفته خود را در یک شیشه نگه دارید تا زمانی که در نهایت با آنها دفن شوید.

افسانه ۵

اگر شانس بیشتری می‌خواهید، دندان‌های کشیده شده خود را بسوزانید.

همچنین در بعضی مکان‌ها، دندان‌های افراد پس از کشیده شدن در آتش قرار داده می‌شوند تا جلوی احتمال دیوانگی و سوءاستفاده از آنها توسط اشباح یا جن‌ها گرفته شود.

افسانه ۶

هنگامی که کودک شما دندانی را از دست داد، آن را (دندان، نه نوزاد را) در سوراخ موش بیندازید تا دندان جدید فوق العاده زیبا شود.

افسانه ۷

اگر یک دندان کشیده شده یا افتاده را یک شب در لیوان شیشه‌ای بگذارید، صبح روز بعد به جای دندان پول خواهید دید. (برای پرداخت قبوض خود روی آن حساب نکنید.)

افسانه ۸

اگر اولین دندان خود را بدون استفاده از داروی بی‌حسی بکشید و آن را به طرف بالا پرتاب کنید، تا زمانی که بمیرید هرگز دندان پوسیده دیگری نخواهید داشت.

افسانه ۱۰

دندان افتاده خود را زیر بالشتتان بگذارید، شانس به شما رو خواهد کرد.

در برخی مناطق، وقتی که کودک دندان از دست می‌دهد، دندان زیر بالش قرار داده می‌شود و خداوند یا جن‌ها دندان جدید و سالمی را به جای آن قرار می‌دهند.

افسانه ۱۱

شمردن دندان‌ها بدشانسی می‌آورد.

افسانه ۱۲

کشیدن دندان عقل یک طلسم شانس است.

یکی دیگر از افسانه‌های مرتبط با دندان عقل ظاهراً حکایت از عمر طولانی دارد، اگر دندان عقل شما دیر در بیاید، عمر طولانی خواهید داشت!

همچنین خرافه دیگری درباره دندان عقل می‌گوید تا زمانی که دندان عقل خود را نکشید، هیچ دانشی به دست نمی آورید و عاقل نمی شوید.

افسانه ۱۳

اگر در زمان زوال ماه، دندان کشیده شود، بهبودی خوب و سریع و همچنین درد کمتری خواهد داشت.

افسانه ۱۴

خرافات زیادی در مورد فضای بین دندان‌های جلویی وجود دارد. از جمله:

فاصله بین دندان‌های جلو نشان‌دهنده طول عمر زیاد است.

فاصله بین دندان‌ها نشان می‌دهد که ممکن است زندگی خود را دور از خانه دوران کودکی خود بگذرانید.

ثروت زیادی جمع خواهید کرد.

پهن بودن دندان‌های جلویی به معنای سفر زیاد است.

خرافه دیگری می‌گوید اگر دندان‌ها روی هم قرار بگیرند، زندگی‌تان را نزدیک مادر یا در محل تولدتان خواهید گذراند.

افسانه ۱۵

دیدن خواب دندان‌های لق یا افتادن دندان‌ها، بسیار رایج است. بسیاری از ما حداقل یک بار این خواب را دیده‌ایم. خرافات زیادی در مورد این خواب‌ها وجود دارد، از جمله:

شما یک تغییر بزرگ در زندگی خود تجربه خواهید کرد.

دیدن افتادن دندان در خواب بیانگر این است که به زودی از چیزی که گفته‌اید پشیمان خواهید شد یا در مورد چیزی که نباید می‌گفتید، صحبت خواهید کرد.

افسانه ۱۶

طبق باور رومیان باستان، نوزادانی که با دندان به دنیا می‌آمدند، خوش شانس در نظر گرفته می‌شدند و آنها را “دنتاتوس” می‌نامیدند. رومیان معتقد بودند که این نوزادان در آینده رهبر یا مبارز می‌شوند.

برخی فرهنگ‌های دیگر معتقدند نوزادانی که با دندان به دنیا می‌آیند، بدشانسی می‌آورند. برخی حتی می‌گفتند این بچه‌ها خون‌آشام می‌شوند!

موارد بیان شده تنها چند نمونه از خرافات مرتبط با دندان‌ها هستند و در سرتاسر جهان بسیاری از باورها و داستان‌های جالب در این زمینه وجود دارند.

آیا در دنیای امروز کسی به این خرافات باور دارد؟

انواع خرافات در مورد دندان

این خرافات تنها باورهای قدیمی نیستند، بلکه هنوز در دنیای امروزی، بسیاری از مردم به آنها اعتقاد دارند.

از خرافاتی که به جرات می‌توان آنها را در دسته تخیل و افسانه‌ها قرار داد تا باورها و آیین‌های مرتبط با دندان‌ها که هنوز در برخی جوامع زنده است، هر یک به نوعی نمادی از تاریخ و فرهنگ مردمان آن سرزمین است.

به زبان دیگر، دندان‌ها به عنوان نمادهایی از تاریخ، باورها و همچنین زیبایی در افسانه‌ها و داستان‌های مختلف به چشم می‌آیند و از این جهت نیز در جلب توجه و نگاه ما به اعماق تمدن‌ها و روایات انسانی نقش مهمی دارند.

سخن پایانی

خرافاتی بسیار بیشتر از آنچه در این مطلب به آنها اشاره شد، وجود دارد؛ افراد خود تصمیم می‌گیرند که کدام یک را باور کنند و به کدام یک بخندند!

گرچه این خرافات می‌توانند ترسناک باشند، اما چیزی که واقعاً ترسناک است، این است که نتوانید از عهده انجام مراقبت‌های پیشگیرانه یا ترمیمی دندان برآیید! آن هم به دلیل شرایط اقتصادی و مالی!

بیتوته

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا