اجاره‌‌‌بهای آپارتمان در شمال تهران چقدر است؟

کف رهن کامل پیشنهادی آپارتمان درشمال تهران به طور متوسط بیش از یک و نیم برابر میانگین این میزان در کل پایتخت و دو برابر متوسط رهن آپارتمان در سایر مناطق تهران است. به گزارش دنیای‌اقتصاد، در حالی‌که کف متوسط رهن کامل مسکن در مناطق مختلف شهر تهران به حول و حوش۸‌میلیون تومان به ازای هر مترمربع رسیده است، بررسی‌‌‌ها نشان می‌‌‌دهد این میزان در سه منطقه شمالی پایتخت به طور میانگین رقمی حول و حوش ۱۵ میلیون تومان است. این موضوع منجر به افزایش شکاف قیمتی بین اجاره‌‌‌بهای مسکن در مناطق لوکس پایتخت نسبت به سایر مناطق به خصوص مناطق معمولی‌‌‌تر و جنوبی پایتخت شده است.

موبنا-بررسی‌‌‌ها از افزایش مهاجرت مستاجرها بین مناطق لوکس و مناطق معمولی شمال پایتخت به سمت مناطق ارزان‌‌‌تر خبر می‌‌‌دهد.

به عنوان مثال، واسطه‌‌‌های معاملات مسکن در منطقه ۵ شهر تهران که سال گذشته از مهاجرت طیف قابل‌توجهی از مستاجرهای این منطقه به مناطق ارزان‌‌‌تر خبر داده بودند امسال از ورود مستاجرهای جدید از مناطق بالاتر به منطقه ۵ می‌‌‌گویند. مهم‌ترین دلیل این موضوع به خارج شدن سطوح پیشنهادی اجاره‌‌‌بهای واحدهای مناطق لوکس شمال تهران از توان اقتصادی و درآمدی بخش زیادی از خانوارهایی مربوط می‌شود که در سال‌‌‌های گذشته در این مناطق مستاجر بوده‌‌‌اند.

اگر چه سرعت رشداجاره‌بها در سال‌جاری بنا بر آمارهای رسمی، اعلام واسطه‌‌‌های ملکی و همچنین نتایج تحقیقات میدانی به عمل آمده، نسبت به سال قبل قدری کاهش یافته است اما امسال مهاجرت مستاجرها به مناطق ارزان‌‌‌تر بیشتر شده است. کف رهن کامل هر مترمربع آپارتمان در مناطق شمالی تهران در حالی هم‌‌‌اکنون به ۱۵‌میلیون تومان رسیده است که متوسط رهن کامل مسکن در این مناطق، ۲۰میلیون تومان به ازای هر مترمربع برآورد می‌شود. هم کف و هم متوسط رهن کامل آپارتمان در این مناطق به طور متوسط دو برابر میانگین رهن آپارتمان در سایر مناطق پایتخت است.

اجاره‌‌‌بهای آپارتمان در شمال تهران چقدر است؟

دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا