حمایت پیمان معادی و فرانسیس فورد کاپولا از سعید روستایی

پیمان معادی و فرانسیس فورد کاپولا از سعید روستایی حمایت کردند.

موبنا- پیمان معادی در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به رای دادگاه درباره سعید روستایی چنین نوشت: «سعید جان خنده دار و باعث تاسفه اگر کسی فکر کنه احکام عجیب و غریب روی کاغذ میتونن قدری از خلاقیت یا دغدغه هنرمند نابغه ای مثل تو رو کم  کنن یا در روند پیشرفت و موفقیتت خللی وارد کنن من افتخار این رو داشتم که در تمام سه فیلمی که ساختی بازی کنم و با شناختی که ازت دارم مطمئنم همه این سختیها و تهدیدها برات تبدیل به تجربیاتی بکر و درخشان میشن تا فیلم بعدیت رو برای مردمی که همیشه مسائل و مصائبشون دغدغه اصلیت بوده بهتر و دیدنی تر از قبل بسازی.

سینماگر بودن در همه دنیا کار سختیه ولی ما در ایران یاد گرفتیم که برای نگارش و نمایش قصه هامون باید از همۀ هنرمندان جهان قوی تر پوست کلفت تر، صبورتر و البته امیدوارتر به آینده باشیم. بهترین آثار هنری جهان عمدتا توسط آرتیستهایی خلق شدند که مرارت بیشتری کشیدند و شاهکارهای سینمای خودمان در دهه های گذشته بهترین گواه این حقیقت هستند. متاسفم که در سالهای اخیر این جمله همیشه ورد زبانمان بوده که ” این نیز بگذرد ولی سعید عزیز واقعا هم گذشته هرچند سخت و هر چند پر هزینه در نهایت اما هنرمندان درخشانی مثل تو مانده اند و میمانند و میسازند همونطور که بزرگان ما در گذشته با همین رویه شاهکارهای فرهنگی و هنری مارو در زمینههای مختلف خلق کردند. و البته ناگفته نماند که همه صادر کنندههای این احکام عجیب همه مبصرها و تنبیه کنندهها رفتهاند و میز و صندلیهایشان را نفر بعدی تصاحب کرده تا آنها هم بخش اعظم هوش و استعداد خودشون رو به خدمت اختراع ممنوعیتهای بکر و خلاقانه جدید بگیرند.

مثل ممنوع المعاشرت کردن تو با جماعت سینمایی راستی این متن معاشرت من با تو بود نه، برعکس بنابراین برای تو جرم محسوب نمیشه و در آخر هم باید بگم که سعید نازنین تو معاشر سینمایی من نیستی؛ تو رفيق من و مثل برادر کوچکتر من بودی و هستی این روزها بیشتر از هر زمان دیگه ای مشتاق معاشرت با تو و گپ و گفتهای سازنده و پرشورمون هستم به زودی کنار هم میشینیم و چایی گفتگومون رو با سوهان سوغاتی تو شیرین میکنیم تا خوشی و کیف و حالمون دو چندان شه.

حمایت فرانسیس فورد کاپولا از سعید روستایی

فرانسیس فورد کاپولا پس از آنکه مارتین اسکورسیزی و دخترش کمپین جمع امضا برای تغییر حکم سعید روستایی به راه انداختند با انتشار پستی در  صفحه کاربری خود در تلگرام به این کارزار پیوست و از همه خواسته تا به این کمپین بپیوندند.

کاپولا در بخشی از متن به اشتراک گذاشته شده می‌نویسد: سعید روستایی با فیلم متری شیش و نیم به شهرت جهانی دست پیدا کرد که به مساله مواد مخدر در ایران و واکنش های خشونت آمیز  و تند پلیس می‌پرداخت.»

 دنیای تصویر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا