نماینده مجلس: لایحه حجاب به حوزه دانش‌آموزی ورود کرده/ محصلین به فراجا معرفی می‌شوند

نماینده مجلس با انتقاد از لایحه حجاب گفت: لایحه حجاب به حوزه دانش‌آموزی ورود کرده است.

موبنا-غلامرضا نوری قزلجه رییس فراکسیون مستقلین مجلس توضیح داد: «متاسفانه کسانی که تصمیمات را هدایت می‌کنند اطلاع دقیقی از محتویات آنچه درباره آن تصمیم می‌گیرند، ندارند. …طبق ماده ۴۶تبصره ۵ لایحه عفاف و حجاب اگر محصلین ۳ بار قانون را رعایت نکنند توسط کمیته انظباطی یا حراست مرکز آموزشی به فراجا معرفی می‌شوند.»

غلامرضا نوری قزلجه رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: این لایحه وارد حوزه دانش‌آموزی و افراد زیر ۱۸ سال شده که این مسئله برای جامعه و خانواده‌ها مشکل‌ساز و نگران کننده است.

نوری گفت: قالیباف می‌گوید هیچ دختر زیر ۱۸ سالی احضار نمی‌شود و مطللب من را دروغ تلقی کرد و به بنده فرصت دفاع ندادند. ماده ۶۸ این لایحه به نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال اشاره دارد.

این نماینده مجلس گفت: طبق ماده ۴۶ تبصره ۵ لایحه عفاف و حجاب اگر محصلین ۳ بار قانون را رعایت نکنند توسط کمیته انظباطی یا حراست مرکز آموزشی به فراجا معرفی می‌شوند.

وی افزود: ارجاع لایحه حجاب به مواد ۸۸ تا ۹۵ قانون مجازات اسلامی مربوط به مجازات و اقدامات تربیتی اطفال و نوجوانان است.

نوری قزلجه گفت: از طراحان این لایحه باید سوال شود در مدارس دنبال چه می‌گردند؟ متاسفانه کسانی که تصمیمات را هدایت می‌کنند اطلاع دقیقی از محتویات آنچه درباره آن تصمیم می‌گیرند ندارند.

شرق

دکمه بازگشت به بالا