رویای رونق گردشگری آبی در کرمانشاه در ازدحام وعده‌ها!

امروزه گردشگری آبی، یکی از انواع پرطرفدار گردشگری در دنیا محسوب می شود که روز به روز بر تعداد علاقمندان به آن اضافه می‌شود.

موبنا-این مسئله مسئولین میراث فرهنگی کرمانشاه را از چندسال پیش به تکاپو انداخت تا باتوجه به وجود منابع آبی متعدد در استان همچون سدها، به فکر راه اندازی این نوع از گردشگری  در استان بیافتند.

از آنجایی که سدهای جامیشان و سلیمانشاه در سنقر و شیان در اسلام آبادغرب منبع تامین آب شرب نبودند، برای همین این سه سد در اولویت ایجاد طرح های گردشگری آبی در سطح استان قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، حدود چهار سال پیش بود که برای اولین بار مسئولین میراث فرهنگی استان اعلام کردند که چند سرمایه گذار علاقمند به ایجاد طرح های گردشگری آبی در سد جامیشان هستند و اقدامات اولیه برای سرمایه گذاری آنها در این سدها انجام گرفت و حتی کلنگ زنی اجرای این پروژه ها با حضور مسئولین استانی انجام گرفت.

پس از آغاز عملیات اجرایی پروژه های گردشگری در سد جامیشان، چند باری از سوی مسئولین میراث فرهنگی وعده‌هایی برای افتتاح این پروژه‌ها داده شد و هرسال این وعده ها تکرار می شد، اما در عمل هیچ اتفاقی نمی افتاد.

حالا پس از گذشت چندین سال از شروع پروژه های گردشگری در سد جامیشان سنقر و کلیایی به سراغ مدیرکل میراث فراهنگی استان کرمانشاه رفتیم تا در خصوص چرایی عدم تحقق وعده هایی که در این رابطه داده شده، بپرسیم.

داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی سالهای گذشته سد جامیشان چند سرمایه گذار متقاضی اجرای پروژه های گردشگری داشته، اظهارکرد: شیوع بیماری کرونا و نبود برخی زیرساخت ها مانند تاسیسات برق و …برای اجرای پروژه ها یکی از دلایل تاخیر در اتمام آنها بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از سرمایه گذاران در سد جامیشان در حال اجرای پروژه های گردشگری است، افزود: خوشبختانه با فروکش کردن بیماری کرونا و ایجاد زیرساخت هایی مانند تامین برق مورد نیاز، اجرای پروژه های گردشگری سد جامیشان از سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: البته برخی زیرساخت های دیگر همچون ساماندهی راه دسترسی به سد هم باید انجام شود که در این راستا سال گذشته از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان حدود ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت.

وی در ادامه پیشرفت پروژه های گردشگری سد جامیشان را ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: ظرفیت سرمایه گذاری در این سد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ بخشی از این پروژه ها به بهره برداری برسد.

فرمانی احداث سوئیت های اقامتی، تفریحی، پذیرایی، پیست دوچرخه سواری، قایق سواری، پیاده راه  و …. را از جمله پروژه های گردشگری تفریحی در نظر گرفته شده برای این سد اعلام کرد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا