شکر نرخ ۲۵۵۰۰ تومانی نایاب شد

تنش های شدید در بازار شکر طی هفته های گذشته باعث شده اکثریت کارخانجات تولید کننده قند که وابستگی صد درصدی به مواد اولیه شکر دارند در آستانه تعطیلی قرار گیرند.

موبنا- فضل الله اکبری دبیر انجمن قند ایران ضمن بیان مطلب فوق افزود: شکر با نرخ مصوب۲۵۵۰۰تومانی برای تولیدکنندگان قند نایاب شده و شرکت های قندریز مجبور به تامین شکر در بازار سیاه با افزایش بیست، سی درصدی هستند.

وی گفت: بیش از ۷۰درصد کارخانجات قند به علت نداشتن شکر در آستانه تعطیلی، و هزاران نیروی کار در حال بیکار شدن هستند.

اکبری از دولت مردان و مدیران بازرگانی دولتی ایران  درخواست کرد  با قدرت تمام وارد بازار شده و تا شروع تولید شکر توسط شرکت های داخلی، نسبت به عرضه حساب شده شکر به تولید کنندگان قند با نرخ مصوب اقدام نموده و نسبت به جلوگیری از تعطیلی این واحدها اقدام نماید.

دبیر انجمن قند ایران در ادامه افزود: شکر با نرخ مصوب به دست تولید کننده نمی رسد و در بازار سیاه و با هزینه گزاف شکر موجود می‌باشد.

وی تصریح کرد: سامانه بازارگاه و مراجعه عرضه کنندگان و مصرف کنندگان واقعی می تواند مسیر صحیحی از عرضه قانونی شکر به تولید کنندگان باشد.

اکبری در پایان ضمن گلایه از وزارت صنعت که پشت تولید کنندگان قند را خالی کرده، از مهندس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد با ورود مستقیم به این  موضوع نسبت به حل و فصل معضل اقدام نمایند.

فودپرس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا