رشد سهم بازار همراه اول در صنعت ارتباطات کشور

با فعالسازی بیش از ۱۴۷ میلیون سیمکارت در کشور، ضریب نفوذ تلفن‌همراه از ۱۷۳ درصد گذشت. بیش از نیمی از سهم بازار سیمکارت‌های فعال کشور در اختیار همراه اول با ۵۳.۰۹ درصد است و بعد از آن ايرانسل با ۴۳.۱۲ درصد سهم بازار قرار دارد كه در اين دوره كاهش يافته است.

موبنا – جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از رشد سهم بازار همراه اول در صنعت ارتباطات همراه کشورمان است، به‌طوری‌که این اپراتور با فعالسازی ۷۸ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۴۶ سیمکارت، رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داده است.

بعد از همراه اول،‌ اپراتور دوم قرار می‌گیرد که با سهم ۴۳.۱۲ درصدی از بازار ۶۳ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۱۳۶ سیمکارت به مشترکان خود واگذار کرده است. رتبه‌های بعدی به ترتیب مربوط به رایتل است که مجموعا سهم ۳.۷۷ درصد از بازار دارد.

بد نیست بدانید در جدیدترین فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشورمان رشد ۳.۶ درصدی را طی یکسال اخیر نشان می‌دهد.

یکی دیگر از موارد قابل‌توجه در رشد و توسعه شبکه ارتباطات همراه،‌ مقوله «پوشش شبکه» است. براساس جدیدترین گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پوشش جمعیتی اپراتورها در «روستاها» درخصوص همراه اول در «۴۴ هزار و ۹۱۸ روستا»، ایرانسل در « ۱۹ هزار و ۲۷۷روستا» و رایتل در «۹۴۴ روستا» است. همین آمار نشان می‌دهد،‌ همراه اول حتی در خصوص موضوع پوشش شبکه و مناطق جغرافیایی کشور، به مراتب زیرساخت‌های بیشتری داشته و توسعه کامل‌تری انجام داده است.

آمار بالا نشان می‌دهد، نزدیک به ۷۰ درصد پوشش ارتباطات روستایی در کشور توسط همراه اول انجام شده که ۸۱ درصد پوشش جمعیتی را با تکنولوژی نسل چهارم را نیز فراهم آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا