اولین کسی که به دور دنیا بدون بازگشت به خانه سفر کرد

جهان‌گرد دانمارکی به عنوان نخستین کسی که از تک‌تک کشورهای دنیا در جریان یک سفر بدون پرواز و بدون بازگشت به خانه بازدید کرده است، روز چهارشنبه ۲۶ ژ.ئیه ۲۰۲۳ به خانه بازگشت.

موبنا- به نقل از یورونیوز، توربیورن پدرسون، پس از بازدید از مالدیو در اواخر ماه مه به عنوان دویست و سومین و‌ آخرین کشور، روز چهارشنبه از کشتی باری مائرسک در بندر آرهوس دانمارک پیاده شد و سفر خود را خاتمه داد.

او در گفتگو با خبرگزاری فرانسه بازگشت خود را تلخ و شیرین توصیف کرد و گفت: «من خواب پایان این سفر و بازگشت به خانه را می‌دیدم که امروز محقق شد. همزمان نگران آینده‌ام. خیلی چیزها برایم نامعلوم و ناشناخته است و احساسات درهم‌آمیخته‌ای دارم.»

توربیورن پدرسون که با نام «ثور» شناخته می‌شود، سفر خود را در ۱۰ اکتبر سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. وی در این سفر هیچ‌گاه پرواز نکرد و تنها از قطار، اتوبوس و کشتی استفاده کرد و بعضی وقت‌ها هم راه را پیاده پیمود.

او که اکنون ۴۴ ساله است پیش‌تر در کشتیرانی فعالیت می‌کرده و نخستین کسی است که موفق به انجام چنین سفری شده است.

نوشته های مشابه

«ثور» در ژانویه ۲۰۲۰ پس از ترک میکرونزی به هنگ‌کنگ رفت و مجبور شد به علت همه‌گیری کرونا دوسال همانجا بماند.

به محض بازگشایی مجدد مرزها، او هنگ‌کنگ ر به قصد کشور جزیره‌ای پالائو ترک کرد و سپس سفر خود را به اقیانوسیه و جزایر اقیانوس آرام ادامه داد.

سفر بیش‌ از انتظار طول کشید

آقای پدرسون در وبلاگ خود نوشت: «سه نفر تا کنون توانسته‌اند به هر کشوری دوبار سفر کنند. دونفر تا به امروز از تمام کشورها بدون بازگشت به خانه‌شان در میانه سفر، بازدید کرده‌اند و امروز، یک نفر توانست بدون پرواز به تمام کشورهای دنیا سفر کند. چه می‌توانم بگویم؟ برای نفر دوم آرزوی موفقیت می‌کنم.»

این سرباز حافظ صلح سابق سازمان ملل متحد چون همیشه مشتاق دیدار با افراد جدید است، هرگز اتومبیلی کرایه نکرد و همیشه از حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

آقای پدرسون و همسرش به‌رغم فاصله جغرافیایی، پیوسته تلاش کردند تا رابطه‌شان را زنده نگه دارند. طی یک دهه گذشته له یروم، همسر او برای دیدنش ۲۷بار سفر کرد. در دهمین سفر بود که «ثور» زانو زد و از او درخواست ازدواج کرد. اما متاسفانه همه‌گیری کرونا آن‌ها را مجبور کرد که به صورت آنلاین باهم ازدواج کنند.

له یروم اگرچه سرسختی توربیورن پدرسون را در انجام این سفر تحسین می‌کند اما گفت که مشتاقانه منتظر شروع «زندگی روزانه مشترکشان» بوده است.

ایده و الهام این سفر از مقاله‌ای می‌آید که پدر «ثور» برای او ایمیل کرد. آقای پدرسون در آغاز این سفر دلهره داشت ولی نمی‌خواست بعدا از انجام ندادنش حسرت بخورد.

اما او به هرحال معترف است که از روز اول انتظار داشت سفر نصف مقدار کنونی طول بکشد. او گفت: «فکر می‌کردم حداکثر چهارسال طول بکشد، یا شاد حتی اگر سریع‌تر می‌رفتم سه سال و نیم.»

«ثور» که سفیر صلیب سرخ نیز هست، خاطرات و تصاویر سفر خود را که ۱۰ سال طول کشید در بلاگ شخصی و صفحاتش در شبکه‌های مجازی مستند‌ کرده است.

بنابر کتاب رکوردهای گینس، گراهام هیوز بریتانیایی نخستین کسی است که تمام کشورها را بدون هواپیما پیمود. اما وی در طول سفر خود دوبار به خانه بازکشت. «ثور» نخستین کسی است که به دور دنیا و تمام کشورهای جهان بدون بازگشت به خانه سفر کرد.

فرارو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا