چراغ قرمز بحران در فضای سبز بجنورد روشن شد

سرپرست شهرداری بجنورد گفت: چراغ قرمز بحران در فضای سبز بجنورد روشن شده است و در این خصوص با مشکلات اساسی روبه رو هستیم.

موبنا-سید محمدعلی کشمیری اظهار کرد: متأسفانه با خشک شدن قنات اصلی شهر برای آبیاری فضای سبز و کاهش نزولات جوی مواجه هستیم و از موهبت قنات صدرآباد بهره مند نیستیم.

وی با بیان اینکه فرسودگی ماشین آلات و کمبود نیرو نیز سبب خستگی مضاعف فعالیت در این حوزه شده است، ادامه داد: همین موضوعات سبب شده است تا نیروهای فضای سبز به صورت ۲۴ ساعته مشغول رسیدگی و آبیاری باشند که اگر این اتفاق نیفتد، فضای سبز شهر از دست می رود.

وی افزود: در این راستا، تلاش های بسیاری برای جذب اعتبار با هدف لایروبی قنات اصلی شهر صورت گرفته که سبب شده است ۱.۵ میلیارد تومان برای آن تخصیص یابد.

کشمیری همچنین گفت: وضعیت نظافت بش قارداش و باباامان به عنوان بزرگترین فضای سبز مرکز استان و محل حضور مسافران به هیچ عنوان مناسب نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به صورت ضربتی اقدامات مربوط به نظافت این دو مکان تفریحی و فضای سبز را انجام دهیم تا رضایتمندی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

وی بیان کرد: پارک باباامان ۲۵۰ هکتار وسعت دارد و طی هفته های اخیر بارها تماس هایی برای نظافت محیطی در سامانه ۱۳۷ ثبت شد که برنامه ریزی های لازم برای اعزام نیروهای پاکبان در قالب اکیپ های خدماتی انجام گرفت و تمام مبادی ورودی و فضاهای استراحتگاه پارک باباامان نظافت و مبلمان آن شست و شو شد.

وی ادامه داد: این خدمات برای روزهای آتی به نظافت پارک بش قارداش اختصاص خواهد یافت و نظافت آن به صورت گروهی انجام می شود.

سرپرست شهرداری بجنورد همچنین به برگزاری مراسم مذهبی در مرکز استان اشاره و اظهار کرد: پس از اتمام این مراسم در روز عاشورا، نظافت محوطه و اطراف امام زاده سید عباس (ع) به عنوان محل اصلی برگزاری مراسم و همچنین غبارروبی مزار شهدا توسط خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ انجام شد.

دکمه بازگشت به بالا