آمریکا: بسیاری از مردم جوان در ایران خواهان تغییر هستند یا کشورشان را ترک می کنند

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از افشای جزئیات تبادل زندانیان میان تهران – واشنگتن به دلیل حساسیت موضوع خودداری کرد.

موبنا-متیو میلر (مت میلر) سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره تبادل زندانیان میان تهران – واشنگتن و اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر اینکه طولانی شدن روند تبادل متاسفانه نتیجه عدم وجود اراده نزد دولت آمریکا است، افزود: نمی توانم در خصوص جزئیات این روند صحبت کنم زیرا موضوعی بسیار حساس است اما باید بگویم هیچ امری مهمتر از آزادی هرچه سریعتر این افراد نیست.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم تا روند را تسریع کند و بازداشت ‌شدگان را در سریع‌ ترین زمان ممکن به خانه بازگرداند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بسته شدن شرکت دیجی کالا با مداخله در امور داخلی ایران گفت: ما گزارش ها در خصوص این مساله را دیده ایم و معتقدیم هدف قرار دادن دیجی کالا، یک پیام واضح به جوانان ایران ارسال می کند مبنی بر اینکه حکومت ایران از هیچ اقدامی برای کنترل کردن زنان و دختران ایران رویگردان نخواهد بود.

میلر در تداوم دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران افزود: حکومت ایران حتی حاضر است راه تنفس شرکت های استارت آپ محلی خود را ببندد. چنین رفتاری تاثیر بسیار منفی بر کارآفرینان ایرانی دارد و جای تعجب نیست که بسیاری از مردم جوان در ایران خواهان تغییر هستند یا کشورشان را ترک می کنند.

ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا