اولوت آی-اسکای ؛ نسخه پیشرفته تر خودرو بازار ایران برای روس ها (+عکس)

یکی دیگر از محصولات اولوت که برای مخاطب ایرانی نیز آشنا به نظر می رسد، کراس اووری با نام آی-اسکای است که در واقع همان نسخه الکتریکی لاماری ایما بازار کشورمان است.

موبنا – مدتی قبل معرفی شاسی بلند اولوت آی-جوی را داشتیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. اولوت در واقع یکی از برندهای گروه دانگ فنگ است که در بازار روسیه فعالیت دارد. حرف ئی انگلیسی در نام گذاری و لوگوی اولوت(Evolute) به پیشرانه الکتریکی آن اشاره دارد.

یکی دیگر از محصولات اولوت که برای مخاطب ایرانی نیز آشنا به نظر می رسد، کراس اووری با نام آی-اسکای است که در واقع همان نسخه الکتریکی لاماری ایما بازار کشورمان است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، اولوت آی-اسکای دقیقا همان شاسی و اتاق را دارد با این تفاوت که برخی تزئینات ظاهری مانند قسمت دماغه تغییر کرده است.

(+عکس)

اولوت آی-اسکای / پیشرانه الکتریکی

در قسمت پیشرانه اولوت آی-اسکای از تک موتور الکتریکی با خروجی ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر استفاده شده است. انرژی مورد نیاز پیشرانه نیز از بسته باتری ۸۵.۹ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۵۱۱ کیلومتر را با یک شارژ کامل در اختیار خودرو قرار خواهد داد.

اولوت آی-اسکای در آزمایش ها طی ۸.۶ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۸۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

سیستم باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند تا ظرفیت باتری طی ۴۵ دقیقه به ۸۰ درصد برسد.

از دیگر جزئیات بدنه باید به چراغ های ال ئی دی، اسپویلر عقب، نورپردازی ویژه برای نمایش وضعیت خودرو مانند شرایط شارژ یا نزدیک شدن مالک به خودرو، آنتن روی سقف، برف پاگ کن بدون فریم شیشه جلو و… اشاره کنیم.

اولوت آی-اسکای / کابین

از امکانات کابین نیز می توان به گرم کن تمامی صندلی ها، تهویه صندلی به همراه آپشن ماساژ با ۵ برنامه برای راننده، نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر ۱۰.۲۵ دیجیتال اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، ورود بدون کلید، آینه ها با تنظیم الکتریکی/گرم کن و حافظه و… اشاره کرد.

(+عکس)

سقف پانورامیک، سنسور نور، صندلی های اسپرت با تنظیم الکتریکی ۱۰ جهته برای راننده و ۴ جهته برای سرنشین، فرمان با قابلیت تنظیم عمق و ارتفاع، نگهدارنده تلفن هوشمند، سوکت ۱۲ ولت ردیف جلو، یو اس بی تایپ-سی ۶۰ وات، پورت یو اس بی ۵ ولت ردیف عقب، استراحتگاه دست ردیف عقب با نگهدارنده لیوان و… از دیگر امکانات کابین هستند.

اولوت آی-اسکای / ایمنی

در بخش ایمنی، کراس اوور الکتریکی اولوت مجهز به سنسورهای هشدار برخورد جلو با قابلیت شناسایی عابر، ترمز اضطراری، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، درب صندوق الکتریکی، کروز کنترل، سامانه بهبود دهنده هوای کابین(PM2.5)، ایزوفیکس، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ئی بی دی، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… شده است.

اولوت آی-اسکای از منظر ابعاد برابر با ۴۵۶۵ میلیمتر در طول، ۱۸۶۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۸۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۷۱۵ میلیمتر است.

قیمت پیشنهادی این خودرو در بازار روسیه از ۴۴ هزار دلار آغاز می شود.

اولوت آی-اسکای

 منبع: عصرایران

دکمه بازگشت به بالا