مرگ فاجعه بار یک بدنسازی آسیایی؛ اسکواتی که به قیمت شکسته شدن گردن تمام شد!

جاستین ویکی، بدنسازی که پس از انجام یک حرکت اسکوات معمولی، به طرز فاجعه‌باری در باشگاه درگذشت.

موبنا- ورزش کردن می‌تواند مجموعه‌ای از عملکردها را به همراه داشته باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از ظاهر خوب و احساس قوی بودن. در حالی که بسیاری از ما مشتاقانه منتظر رفع خستگی بعد از یک هفته کاری پرمشغله هستیم، دیگران با اشتیاق در باشگاه تمرین می‌کنند و خود را تحت فشار قرار می‌دهند.

با این حال، بلند کردن اجسام سنگین با مجموعه‌ای از خطرات همراه است و همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود. حتی زمانی که یک نمربی و همکار در دسترس باشد. در خبر غم انگیزی که توسط بالی دیسکاوری عنوان شده، جاستین ویکی در پی یک حادثه وحشتناک در باشگاه درگذشته است.

علت مرگ جاستین ویکی

جاستین ویکی، بدنساز اهل بالی اندونزی بود که روز گذشته و در سن ۳۳ سالگی، پس از انجام یک حرکت اسکوات معمولی، به طرز فاجعه‌باری در باشگاه درگذشت. براساس گزارش‌ها، این بدنساز در حال تلاش برای انجام اسکوات پشت به وزن ۲۱۰ کیلوگرم بود که طی یک سانحه غیرمعمول جانش را از دست داد.

مرگ فاجعه بار یک بدنسازی آسیایی؛ اسکواتی که به قیمت شکسته شدن گردن تمام شد!

در ویدئویی که از این حادثه تلخ بیرون آمده، این بدنساز، درحالیکه تلاش دارد پاهایش را زیر وزنه صاف کند و بالا بیاید، به‌دلیل سنگینی وزنه‌ها روی شانه‌هایش نمی‌تواند تعادل خود را حفظ کند و ناگهان وزنه از پشت روی گردنش سقوط می‌کند. هالتر ۲۱۰ کیلوگرم او را به جلو هل می‌دهد و در یک پیچ و تاب این هالتر سنگین به پشت گردن او برخورد و سر او را با زاویه ای وحشتناک روی زمین فرود می‌آید.

پس از وقوع این حادثه، جاستین با گردن شکسته و فشار شدید اعصاب حیاتی متصل به قلب و ریه‌هایش به بیمارستان محلی منتقل شد. با این حال، با وجود تلاش جراحان، او اندکی پس از یک عمل اورژانسی جان باخت.

در فیلمی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ویکی برای ایستادن زیر هالتر به سختی تلاش می‌کرد و وقتی جاستین به زمین افتاد، فیلمبردار پشت سر او کاملاً درمانده و شوکه شده بود. پس از اینکه این بدنساز به زمین می‌خورد، سایر ورزشکاران حاضر در باشگاه به سراغش می‌روند و سریعاً وی را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

مرگ فاجعه بار یک بدنسازی آسیایی؛ اسکواتی که به قیمت شکسته شدن گردن تمام شد!

جاستین ویکی بارها وزنه‌های بسیار سنگین را بلند کرده بود. او دو هفته پیش ویدئویی را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده بود که در آن در حال بلند کردن وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی بود. جاستین ویکی ۳۳ ساله، بدنساز، مشاور تغذیه و مربی شخصی بود. او اهل جاوا شرقی اندونزی بود و حدود ۳۰ هزار فالوور در اینستاگرام داشت. او یک اینفلوئنسر تناسب اندام و مربی شخصی مستقر در بالی بود که به‌دلیل عشق و اشتیاقی که در مربیگری خود به کار می‌برد، مشهور شده بود.

ماه سخت در بدنسازی

در چند ماه گذشته، جامعه بدنسازی دوران سختی را پشت سرگذاشته؛ چراکه در این مدت، چندین نام برجسته در این صنعت درگذشته‌اند. اینفلوئنسر محبوب بدنسازی، جو لیندنر، در اول جولای، به‌دلیل آنوریسم درگذشت. همچنین گوستاوو بادل، اسطوره بدنسازی که در مسابقات مستر المپیا شرکت کرده بود نیز همین چند هفته پیش در سن ۵۰ سالگی درگذشت.

جاستین ویکی یک ماه پیش ویدئویی از کریستیانو رونالدو در اینستاگرام خود منتشر کرده بود. او در توضیح این کلیپ نوشته بود:

به‌زودی من ۳۵ ساله می‌شوم اما هنوز تمرین می‌کنم! تنبل نباش، بدنت خانه توست، به بچه‌هایت بیاموز که سالم باشند!

او همچنین ویدئویی از تمریناتش را منتشر کرده بود.

مرگ فاجعه بار یک بدنسازی آسیایی؛ اسکواتی که به قیمت شکسته شدن گردن تمام شد!

آخرین پست اینستاگرامی او به ویدئویی از این اینفلوئنسر در حمام یخ اختصاص داشت. او در توضیح این ویدئو از مزایای حمام یخ، ازجمله افزایش سطح انرژی، بهبود نظم و انضباط و تقویت سیستم ایمنی بدن نوشته بود.

وقتی نوبت به تمرینات سنگین می‌رسد، تمرینات پا، جزو بهترین‌ها هستند. با این حال، آن‌ها با خطراتی همراه هستند. در سپتامبر ۲۰۲۱، لری ویلز که در سبک پاورلیفتینگ کار می‌کرد، با انجام حرکات اسکوات سنگین، دچار آسیب‌دیدگی عضلات چهارسر شد. همچنین جوزف ویتاکر، دیگر ورزشکار سرشناسی بود که درحال اسکوات ۴۰۰ کیلوگرمی، دچار مصدومیت شدیدی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا