تیراندازی مرگبار در نیوزیلند قبل از بازی افتتاحیه جام جهانی زنان/ ۲ نفر کشته شدند

ساعاتی قبل از بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال زنان، یک فقره تیراندازی مرگبار در نیوزیلند رخ داد.

موبنا- به نقل از فرانس۲۴، یک مرد مسلح امروز پنجشنبه در ساختمانی در مرکز اوکلند دو نفر را کشت و شش نفر دیگر را زخمی کرد. اوکلند به عنوان بزرگترین شهر نیوزیلند میزبان رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان است.

تیرانداز ۲۴ ساله که هنوز نامش فاش نشده است، در اوایل صبح با یک تفنگ ساچمه ای به مردم در مرکز اوکلند حمله کرد. نخست وزیر نیوزیلند با اعلام کشته شدن فرد مهاجم اعلام کرد: برنامه افتتاحیه بازی‌های جام جهانی زنان مطابق برنامه ریزی برگزار خواهد شد. ک افسر پلیس در میان مجروحان است که حال او وخیم گزارش شده است.

اطلاعات کمی درباره انگیزه این حمله وجود دارد، اما پلیس گفته گمان نمی‌رود که این حمله مستقیماً با جام جهانی مرتبط باشد یا انگیزه‌های سیاسی یا ایدئولوژیک داشته باشد. اما مرد مسلح برای پلیس شناخته شده بود و گفته شد که سابقه خشونت خانوادگی و مشکلات روانی داشته است. پلیس گفت که او تحت حکم بازداشت خانگی قرار گرفته بود، اما از اشتغال در محل کار خود معاف بود. او مجوزی برای داشتن سلاح گرم نداشت.

حداقل سه تیم ملی فوتبال در نزدیکی تیراندازی مستقر هستند، از جمله تیم ایالات متحده، که گفته است همه بازیکنان و کارکنانش تحت نظر هستند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۸ بی‌سابقه‌ترین کشتار تاریخ نیوزیلند رخ داد و یک فرد استرالیایی با حمله به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ، ۵۱ مسلمان را کشت.

شفقنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا