گوگل به‌دلیل نگرانی امنیتی اینترنت کارمندانش را قطع کرد

گوگل به دلیل نگرانی های امنیتی دسترسی به اینترنت را برای برخی کارمندان خود قطع کرده است.

موبنا – به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، کار شرکتی مانند گوگل که مانع از دسترسی برخی از کارمندان خود به اینترنت شده، ممکن است در ابتدا تا حدودی عجیب به نظر برسد، اما آن ها برای اینکار استدلالی دارند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، این اقدام بخشی از یک برنامه آزمایشی است که به منظور تقویت سیستم دفاعی شرکت در برابر حملات سایبری پیچیده تر انجام می شود.

این برنامه که روز چهارشنبه کلید خورد، شامل کارمندان منتخبی است که از رایانه های شخصی رومیزی بدون اتصال به اینترنت استفاده خواهند کرد، اگرچه در این اقدام دسترسی به ابزارهای داخلی مانند گوگل درایو مجاز خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، یک سند داخلی گوگل نشان داد که عدم دسترسی به اینترنت در دستگاه های شرکت مانع از اجرای آسانِ کد دلخواه از راه دور یا جمع‌آوری داده‌ها توسط بازیگران بد می‌شود.

علاوه بر این، برخی از کارمندان قادر به اجرای دستورات اداری یا انجام کارهایی مانند نصب نرم افزار نخواهند بود.

زمانی که این طرح برای اولین بار پیشنهاد شد، گوگل ظاهرا فهرستی از ۲هزار و۵۰۰ فرد را برای اینکار تهیه کرد، اما پس از بازخورد، به برخی از کارمندان فرصت انصراف داده شد. در حالی که این تنها بخش کوچکی از نیروی کار جهانی تخمینی گوگل با حدود ۱۷۰هزار نفر است، این شرکت می تواند در صورت موثر بودن آن را گسترش دهد.

ظاهرا کارمندان گوگل هدف حملات مکرر هستند، وضعیتی که مقادیر زیادی از داده ها و کد زیرساخت را در معرض خطر قرار می دهد. یک حمله موفقیت آمیز می تواند منجر به مشکلات جدی برای این شرکت شود و اعتماد کاربران را به توانایی گوگل درمورد مدیریت صحیح مسائل امنیتی کاهش دهد. اما این فقط کاربران عادی نیستند که گوگل باید به آنها اطمینان دهد، زیرا این شرکت به دنبال قراردادهای پرسود دولتی نیز است.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تضمین ایمنی محصولات و کاربران یکی از اولویت‌های ماست» و افزود که «به طور معمول راه‌هایی را برای تقویت سیستم‌های داخلی در برابر حملات مخرب بررسی می‌کند».

این برنامه در حالی اجرا می‌شود که شرکت‌ها با حملات سایبری پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند. هفته گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که حساب های ایمیل سازمان های دولتی آمریکا، از جمله وزارت امور خارجه، هک شده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا