خشکسالی ۱۷ ساله در دومین استان سمنان کشور

استاندار و رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان از این استان به عنوان خشک ترین استان کشور بعد از سیستان و بلوچستان نام برد.

موبنا-سیدمحمدرضا هاشمی ۲۸ تیر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: استان سمنان طی ۱۷ سال اخیر شاهد خشکسالی بوده و بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان کم بارش و خشک کشور بوده است.

استاندار سمنان با تقدیر از صرفه جویی و مدیریت مناسب در حوزه آب و برق در این استان افزود: با توجه به گرمای مرداد ماه لازم است مردم استان صرفه جویی لازم‌ را انجام دهند تا در مصرف درست آب و برق دچار کمبود احتمالی نشویم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با اشاره به اهمیت تامین و تولید آب گفت: اولویت نخست استان در تابستان امسال ابتدا تامین آب و سپس نحوه توزیع آن است.

هاشمی تاکید کرد: شهرداری های استان در نحوه آبیاری درختان و فضای سبز مدیریت مناسب را داشته باشند و حدالامکان از آب شرب استفاده نکنند.

نوشته های مشابه

استاندار سمنان با اشاره به لزوم برخورد با مشترکین پرمصرف خاطرنشان کرد: به دستگاه های اداری پر مصرف در حوزه انرژی که مدیریت مناسبی جهت صرفه جویی  ندارند تذکرات لازم داده شود.

ایسنا

دکمه بازگشت به بالا