لیگ بعدی هم بدون کمک داور ویدئویی / VAR سوغاتی مدنظر فوتبال ایران از سوئیس

درحالی که طی سال‌های اخیر همواره صحبت از ورود کمک داور ویدئویی بوده اما فصل جدید هم بدون VAR آغاز می‌شود.

موبنا-  صحبت‌های امروز مهدی تاج در نشست داوران حاوی نکات مهمی بود. از ماجرای دلالی تا حق پخش تلویزیونی اما شاید مهم‌ترین بخش حرف‌های او، جایی بود که درباره موانع بر سر راه ورود کمک داور ویدیویی صحبت کرد. تاج یک بار دیگر هم از موانعی صحبت کرده بود که انگار خودش هم از آن‌ها خبر نداشت اما این‌بار چند دلیل عمده را مانع ورود VAR عنوان کرد.

مهدی تاج در خصوص علت تاخیر در ورود کمک داور ویدویی به فوتبال ایران، گفت:

تحریم ها اصلی ترین مانع هستند اما الان دبیرکل و مدیرامور بین الملل به سوئیس رفته‌اند تا مساله را حل کنند.

حرفهای تاج اما آنجایی جالب می شود که می گوید:

نوشته های مشابه

اعلام می کنم که تمام قد دنبال این هستیم که کمک داور ویدیویی را بیاوریم. از همین‌جا هم اعلام می‌کنم اگر ما نتوانیم بیاوریم، هیچکس دیگر نمی‌تواند این کار را بکند. انتظار ما این است از دولت و سیستم که یک جلسه و بحثی در این رابطه بگذارند و ببینند برای حل مشکل چه کاری از دستشان برمی‌آید.

مهدی تاج صراحت می‌گوید جز فدراسیون فوتبال، هیچ مجموعه دیگری قادر به وارد کردن سیستم VAR به ایران نیست. این می تواند به این معنا باشد که گروه‌های مختلفی در تلاش هستند تا کمک داور ویدئویی را وارد کنند. البته که تا الان نه فدراسیون فوتبال و نه گروه‌های دیگر، قادر نبودند تا به این مهم دست پیدا کنند.

آنچه می‌توان از حرف‌های رئیس فدراسیون فوتبال برداشت کرد، این است که ماجرای کمک داور ویدیویی و فوتبال ایران، حداقل تا این لحظه یک چالش حل نشدنی است. اتفاقی که تنها به کیفیت فوتبال ایران لطمه می‌زند و باعث می شود تا داوران ایرانی به راحتی از چرخه رقابت‌های بین المللی حذف شوند.

دکمه بازگشت به بالا