گزارش کامل از نقل و انتقالات تراکتور / تیم خمز را مدعی قهرمانی بدانیم؟

با جذب عارف رستمی، تراکتور برای کامل کردن تیم خود تنها نیاز به جذب یک بازیکن دیگر خواهد داشت.

موبنا- تراکتور در ادامه روند نقل و انتقالاتی خود، عارف رستمی، وینگر فصل گذشته مس کرمان را جذب کرد تا بدین ترتیب این تیم تبریزی هر ۷ سهمیه لیگ برتری خود را استفاده کرده باشد. تراکتور در لیست بزرگسال خود تنها یک جای خالی دیگر دارد که این سهمیه نیز به جذب مهاجم خارجی اختصاص خواهد یافت. در ادامه مروری خواهیم داشت بر لیست بازیکنان تراکتور؛

پوست اندازی به سبک پاکو خمز

سرمربی اسپانیایی تراکتور حداکثر تغییرات ممکن را در لیست بازیکنان خود اعمال کرده است. تراکتور ۱۵ خروجی داشته و ۱۱ بازیکن جدید جذب کرده و در تلاش برای نهایی کردن آخرین خرید خود است. پاکو خمز خیلی زود لیست مازاد خود را در اختیار مدیریت تراکتور قرار داد و پروسه جذب بازیکنان جدید نیز با سرعت پیگیری شد.

گزارش کامل از نقل و انتقالات تراکتور / تیم خمز را مدعی قهرمان بدانیم؟

دروازه‌بان‌ها؛ پدیده به جای قارتال

جدایی محمدرضا اخباری، کاپیتان تراکتور، از این تیم شوک بزرگی به هواداران تراکتور بود، با این حال تراکتور برای فصل جدید حسین پورحمیدی پدیده فصل گذشته لیگ برتر را که حالا نام وی در میان بازیکنان ملی‌پوش نیز دیده می‌شود را به جای محمدرضا اخباری در اختیار دارد.

احسان مرادیان پس از کش و قوس‌های فراوان در تراکتور ماندنی شد و ادیب زارعی ملی پوش تیم جوانان ایران دیگر گزینه حراست از دروازه تراکتور در فصل پیش رو خواهد بود.

خط دفاعی؛ تغییرات بنیادین

مهم‌ترین تغییرات تراکتور در خط دفاعی این تیم بوده، جایی که خلیل‌زاده و آقاسی در قلب خط دفاعی، مهدی شیری در سمت راست و آقایی و شجاعی در سمت چپ به این تیم اضافه شده‌اند. تراکتور حالا در دفاع میانی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، محمد حسینی و میلاد کر را در اختیار دارد و در مواقع لزوم محمد آقاجان‌پور نیز توانایی بازی در این پست را خواهد داشت.

گزارش کامل از نقل و انتقالات تراکتور / تیم خمز را مدعی قهرمان بدانیم؟
مهدی شیری

در سمت راست خط دفاعی، مهدی شیری و محمد آقاجان‌پور دو گزینه خمز هستند و در مواقع ضروری جوانانی چون مهدی هاشم‌نژاد و محمدمهدی قنبری توانایی بازی در این پست را خواهند داشت. در سمت چپ نیز سعید آقایی و علی شجاعی دو انتخاب اول خمز خواهند بود.

خط میانی؛ کمربندی که محکم‌تر شد

در خط میانی، تنها بازیکن جدید تراکتور، مهدی حسینی، هافبک فصل گذشته مس رفسنجان بوده، با این حال تراکتور در این بخش مهدی کیانی و شاهین ثاقبی دو بازیکن بی‌تاثیر فصل گذشته خود را از دست داده و با اضافه شدن حسینی، کمربند خط میانی این تیم تقویت شده است.

خمز بازی با سه هافبک میانی را در دستور کار دارد و صفا هادی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین و مهدی حسینی به همراه بهزاد سلامی جوان انتخاب‌های خمز برای این پست خواهند بود و آن طور که از بازی‌های دوستانه پیش فصل این تیم مشخص شده، سیامک نعمتی نیز آلترناتیوی برای حضور در مثلث میانی برای مواقع ضروری خواهد بود.

گزارش کامل از نقل و انتقالات تراکتور / تیم خمز را مدعی قهرمان بدانیم؟
گوستاوو واگنین

خط حمله؛ پازلی که با مهاجم خارجی کامل می‌شود

محمد عباس‌زاده و رضا اسدی دو مهاجم جدا شده تراکتور در نقل و انتقالات تابستانی بودند و عارف رستمی تا این لحظه تنها مهاجم اضافه شده به ترکیب این تیم است. تراکتور در تلاش برای جذب یک مهاجم خارجی جدید است و در روزهای گذشته از یک مهاجم انگلیسی در کنار ایمن حسین مهاجم عراقی به عنوان گزینه‌های اضافه شدن به ترکیب این تیم یاد شده است.

در حال حاضر تراکتور در پست وینگر راست و چپ، آلوارو خیمنز، محمدمهدی قنبری، سیامک نعمتی، مهدی هاشم‌نژاد و سعید کریم‌آذر را در اختیار دارد و در صورت لزوم، علی شجاعی و گوستاوو واگنین نیز توانایی بازی در این پست‌ها را خواهند داشت.

در نوک خط حمله نیز تراکتور حامد پاکدل، امیر ابراهیم‌زاده جوان و عارف رستمی را در اختیار دارد و با اضافه شدن یک مهاجم خارجی، ترکیب تهاجمی این تیم نیز کامل خواهد شد.

گزارش کامل از نقل و انتقالات تراکتور / تیم خمز را مدعی قهرمان بدانیم؟
حامد پاکدل

لیست ورودی تراکتور

تراکتور هر ۷ سهمیه خرید لیگ برتری خود را استفاده کرده و حسین پورحمیدی با توجه به اینکه سال گذشته به طور قرضی در آلومینیوم حضور داشت بدون نیاز به استفاده از سهمیه لیگ برتری به تراکتور بازگشته است. شجاع خلیل‌زاده با توجه به قوانین جدید در لیست بازیکنان خارجی قرار خواهد گرفت و ادیب زارعی دروازه‌بان تیم جوانان ایران و باشگاه لیگ دویی شاهین بوشهر نیز بدون نیاز به استفاده از سهمیه لیگ برتری راهی تراکتور شده است.

در لیست بازیکنان بزرگسال تراکتور یک جای خالی باقی مانده و تراکتور ۳ سهمیه زیر ۲۳ سال و ۳ سهمیه زیر ۲۱ دیگر در اختیار دارد. در لیست بازیکنان خارجی نیز تراکتور ۲ جای خالی برای جذب بازیکن جدید دارد که به نظر می‌رسد مدیران این باشگاه تنها قصد استفاده از یکی از این سهمیه‌ها را داشته باشند.

  1. حسین پورحمیدی – آلومینیوم اراک (پایان قرارداد قرضی)
  2. شجاع خلیل‌زاده – الاهلی قطر – سهمیه بازیکن خارجی
  3. مهدی شیری – فولاد خوزستان – سهمیه لیگ برتری
  4. سعید آقایی – فولاد خوزستان – سهمیه لیگ برتری
  5. ادیب زارعی – شاهین بوشهر
  6. عارف آقاسی – فولاد خوزستان – سهمیه لیگ برتری
  7. مهدی حسینی – مس رفسنجان – سهمیه لیگ برتری
  8. سیامک نعمتی – پرسپولیس – سهمیه لیگ برتری
  9. آلوارو خیمنز – کادیز – سهمیه بازیکن خارجی
  10. علی شجاعی – نساجی – سهمیه لیگ برتری
  11. عارف رستمی – مس کرمان – سهمیه لیگ برتری
گزارش کامل از نقل و انتقالات تراکتور / تیم خمز را مدعی قهرمان بدانیم؟
حسین پورحمیدی

لیست خروجی تراکتور

از جمع بازیکنان جدا شده، تنها محمدرضا اخباری و رضا اسدی در لیست تمدیدی‌های تراکتور بودند و بعد از عدم توافق مدیران این باشگاه با بازیکنان مذکور، اولی راهی سیرجان شد و دومی سر از سپاهان درآورد. همچنین در میان بازیکنان خروجی تراکتور، ابوالفضل رزاق‌پور با پرداخت مبلغی بابت صدور رضایت‌نامه راهی گل‌گهر شده و سایر بازیکنان خروجی این تیم در لیست مازاد خمز بوده‌اند.

  1. محمدرضا اخباری – گل‌گهر سیرجان
  2. ابوالفضل رزاق‌پور – گل‌گهر سیرجان
  3. مهدی کیانی – خیبر خرم‌آباد
  4. شاهین ثاقبی – پیکان
  5. پوریا آریاکیا – ذوب‌آهن
  6. محمد عباس‌زاده – فولاد خوزستان
  7. محمدرضا عباسی – نساجی
  8. هادی محمدی – سپاهان
  9. رضا اسدی – سپاهان
  10. رضا کاخساز
  11. مهدی حقیقت
  12. رضا سیف‌ احمدی
  13. خایمه رومرو
  14. آرش قادری
  15. سجاد دانای باغکی

تراکتور برای قهرمانی بسته شده؟

تراکتور در نقل و انتقالات خط دفاعی خود را دگرگون کرد و خط میانی و کانال‌های کناری این تیم نیز به خوبی تقویت شد. با جذب یک مهاجم جدید پرونده نقل و انتقالاتی تراکتور بسته خواهد شد با این حال آنچه تراکتور را در میان مدعیان احتمالی قهرمانی در لیگ برتر قرار خواهد داد، نه کیفیت بازیکنان، بلکه مربی کاربلدی چون پاکو خمز خواهد بود. او سال گذشته کیفیت بالای خود را نشان داد و حال نیز ترکیب تراکتور را آن طور که خودش مایل بوده چیده و قابل پیش‌بینی است که این تیم تبریزی در فصل جدید رویکردی کاملا متفاوت در پیش داشته باشد و به جمع مدعیان قهرمانی لیگ اضافه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا