بطری ترسناک حاوی «ادرار» که در دودکش یک میخانه پیدا شد (+عکس)

عمارتی که این بطری ادرار در دودکش آن پیدا شده، بر اساس روایت‌های محلی، در قرن هیجدهم محل تولد زنی به اسم آنجلین تابس بوده است که در اواخر عمر به «جادوگر ساراتوگا» شهرت یافته بود.

موبنا- در سال ۲۰۱۹ شهر کوچک واتفورد انگلستان با خبر یک کشف عجیب رو به رو شد که نه مربوط به علم بود و نه مربوط به گذشته‌های باستانی؛ اما شاید از همۀ آن‌ها جالب‌توجه‌تر بود. البته این کشف تا حدی ترسناک و وهم‌انگیز هم بود!

به گزارش فرادید؛ در آن سال، کارگرانی که مشغول تمیز کردن دودکش یک میخانه در واتفورد بودند به یک شیء غافلگیرکننده برخورد کردند؛ یک بطری شیشه‌ای پر از قلاب ماهیگیری، دندان‌های انسان، قطعات شیشۀ شکسته و نوعی مایع غیر قابل تشخیص که احتمالا ادرار بود.
آنطور که کارشناسان گفتند، این بطری بیش از صد سال قدمت داشت و در واقع یک «بطری جادو» بود؛ نوعی طلسم که عمدا در آن محل آویزان شده بود تا تاثیر هرگونه جادوی احتمالی را از آنجا دفع کند.
این تنها بطری جادوی کشف شده در انگلستان نبود. تا قبل از آن بیش از ۱۰۰ مورد از این بطری‌ها در ساختمان‌های قدیمی، حیاط‌های کلیسا و سواحل رودخانه‌ها در سراسر انگلستان پیدا شده بودند. بیشتر این بطری‌ها مربوط به قرن هفدهم بودند، یعنی زمانی که کل اروپا دچار وحشتی عمیق نسبت به جادو و جادوگری شده بود. در داخل این بطری‌ها معمولا اشیائی از قبیل میخ، سنجاق، خاشاک، ادرار، ناخن و مو یافت شده است.
بطری ترسناک حاوی «ادرار» که در دودکش یک میخانه پیدا شد
نمونه‌هایی از بطری‌های جادو
نکتۀ جالب توجه در مورد ساختمانی که این بطری اخیرا در آن پیدا شده این است که آنجا به عنوان زادگاه شخصیتی به اسم آنجلین تابس شناخته می‌شود. آنجلین که به «جادوگر ساراتوگا» نیز شهرت دارد در سال ۱۷۶۱ در واتفورد به دنیا آمد و سپس به آمریکا مهاجرت کرد. گفته می‌شود که او در آنجا در حوالی شهر ساراتوگا اسپرینگز اقامت گزید و در حالی که تنها در جنگل زندگی می‌کرد به یک پیشگو تبدیل شد.
البته این بطری نمی‌تواند ارتباط مستقیمی با آنجلین داشته باشد چون چندین دهه بعد از مرگ او ساخته شده اما به هر حال این یافته نشان می‌دهد که مالکان این عمارت سنت دفع جادو را خیلی طولانی‌تر از سایر نقاط انگلستان حفظ کرده بودند.
مالکان کنونی خانه تصمیم گرفتند که این شیء را به نمایش نگذارند. در عوض آن‌ها ترجیح دادند که آن را دوباره پنهان کنند تا شاید صد سال بعد دوباره کسی آن را پیدا کند!
نحوۀ کار بطری‌های جادو بر حسب اعتقادات عامه به این صورت بوده که اشیاء و مواد درون بطری (از جمله ادرار) جادوگرانی را که به شکلی مرموز و ماورائی سفر می‌کردند به سوی خودشان جلب می‌کردند و آن‌ها در داخل بطری گیر می‌افتادند. به همین خاطر بطری‌ها معمولا در جایی مثل دودکش قرار می‌گرفتند تا جادوگران را موقع ورود مخفیانه به خانه گیر بیاندازند.

دکمه بازگشت به بالا