پرونده رسوایی جنجالی باشگاه اطلس؛ ماجرای مربی متجاوز و سرنوشت تلخ بدنساز زن ایرانی

جیمز آیوت، صاحب باشگاه تیم اطلس به اتهاماتی در بدنسازی و موارد دیگر متهم شده است.

موبنا-جیمز آیوت، صاحب باشگاه تیم اطلس، به اتهاماتی ازجمله غیراخلاقی و رفتار سخت‌گیرانه با مشتریان زن خود متهم شده است؛ به‌طوری که آن‌ها را متقاعد به انجام تمرینات سخت و مصرف داروهایی کرده که باعث بستری شدن آن‌ها شده است.

جیمز آیوت کیست؟

جیمز آیوت یک کارآفرین و مربی مشهور کانادایی است که علاوه بر رشد کسب و کار، تیم بدنسازی متعلق به او، تیم اطلس، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. جیمز آیوت به‌عنوان بهترین مربی زنان در جهان شناخته می‌شود و وی سابقه قابل توجهی در مربیگری زنان دارد و تاکنون تعداد زیادی از زنان را به فدراسیون بین‌المللی تناسب اندام و بدنسازی معرفی کرده است.

تیم اطلس بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند بدن خود را تغییر دهند و به سطوح جدیدی از تناسب اندام دست پیدا کنند. نام این از روی نام تایتان اسطوره‌ای و تاریخی یونان، اطلس گرفته شده است.

فشار بیش از حدی که مربی به بدنساز وارد کرد!

مربی نگی شلتون با اتهاماتی مواجه شده است و مشخص شده که هیچ تجربه‌ای در زمینه پزشکی ندارد. نگی شلتون با توجه به شهرت تیم اطلس جیمز آیوت در پرورش بدنسازان، کاملا به او اعتماد کرده بود.

جنایت در قالب بدنسازی! / داستان دختری ایرانی که قربانی یک سازمان بزرگ شد

یک بدنساز زن ۳۶ ساله پس از انجام یک برنامه آموزشی سنگین که توسط یکی از بحث‌‌برانگیزترین مربیان صنعت تناسب اندام طراحی شده بود، در حال حاضر در بیمارستان به کمک چندین دستگاه به زندگی‌ ادامه می‌دهد. او چند روز پیش از یک مسابقه دچار بدحالی شد و هوشیاری خود را از دست داد.

جیمز آیوت مربی نگی شلتون برای تمرینات دو ساعت و نیمه این بدنساز در روز، از داروهای تقویتی و تنها ۸۹۰ کالری در رژیم غذایی را تجویز کرده بود.

نگی شلتون در پیامی خطاب به آیوت گفته بود:

انرژی خیلی کمی دارم. گاهی اوقات سرم گیج می‌رود.

آیوت نیز در پاسخ مدعی شده بود:

مشکلی نیست؛ تمام تلاشت را بکن. به هیچ عنوان رژیمت را تغییر نده.

با توجه به سوابق پزشکی که توسط واشنگتن پست موردبررسی قرار گرفت، نگی شلتون دو روز پس از انجام تمرینات در آپارتمان خود در ویرجینیا در وضعیت بی‌هوشی و با سطح قند خون بسیار پایین پیدا شد.

به گفته پزشکان، این وضعیت نگی شلتون به‌دلیل مشکلات مختلف در مصرف غذا، ویتامین‌ها و تمرینات شدید بوده و احتمالاً همین موضوع باعث آسیب به مغز او شده است. او در حال حاضر در یک مؤسسه پزشکی در الکساندریا قرار دارد.

جنایت در قالب بدنسازی! / داستان دختری ایرانی که قربانی یک سازمان بزرگ شد

به گزارش اخیر واشنگتن پست، نگی شلتون (نغمه شلتوکی) یک مهاجر ایرانی است که آرزوی شرکت در رقابت‌های حرفه‌ای را داشت. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه بدنسازان به‌دلیل توصیه‌هایی خطرناکی که توسط مربیان به آن‌ها تحمیل می‌شود، جان خود را به خطر می‌اندازند و یا حتی جان خود را از دست می‌دهند.

جیمز آیوت هیچگونه مسئولیتی در رابطه با آنچه برای نگی شلتون اتفاق افتاده است را نمی‌پذیرد. جیمز آیوت گفته که به نظر او، اگر کسی زودتر به او کمک کرده بود، هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتاد.

آیوت در ادامه اظهار کرد:

این موضوع هیچ ربطی به من و کارهایی که انجام داده‌ام ندارد.

شلتون خودش را برای شرکت در یک مسابقه در ویرجینیا که توسط سازمان ملی فیزیک (NPC) برگزار می‌شد آماده می‌کرد؛ این سازمان یکی از برترین سازمان‌های بدنسازی آمتور در آمریکا است. رویدادهای مختلف بدنسازی در سرتاسر جهان که توسط سازمان ملی فیزیک و فدراسیون حرفه‌ای بدنسازی تأیید شده‌اند، به‌طور معمول شرکت‌کنندگان را در رابطه با استفاده از استروئیدها بررسی نمی‌کنند.

مقامات فدراسیون در یک بیانیه، اولویت اول سازمان خود را درخصوص سلامت، ایمنی و رفاه شرکت‌کنندگان اعلام کردند اما به سؤالات واشنگتن پست درمورد جزئیات آن پاسخ نداده‌اند. در سال گذشته، هنگامی که شلتون برای اولین بار با تیم اطلس جیمز آیوت در اینستاگرام آشنا شد، این تیم دارای تعداد زیادی دنبال‌کننده و عکس‌هایی از تحولات شگفت‌انگیز بدنسازان خود بود. آیوت در مونترال زندگی می‌کند و کسب و کار خود را با نام تیم اطلس در آنجا اداره می‌کند.

چهره حقیقی جیمز آیوت

جیمز آیوت ۳۰ ساله، یک کارآفرین بدون تجربه در علم پزشکی است. او سال‌‌ها مظان اتهامات غیراخلاقی بوده و به گفته جورجینا دانینگتون، سرپرست سابق اتحادیه بدنسازی کانادا، بسیاری از شاگردان آیوت او را به تخلف جنسی و درخواست‌ تصاویر عریان متهم کرده‌اند. به همین دلیل، دو سازمان بدنسازی کانادایی در سال ۲۰۱۸ او را برای همیشه محروم کردند.

براساس صحبت‌های ده‌ها بدنساز و مربی، بررسی ایمیل‌ها، پیام‌ها، ویدیوها، گزارش‌های پلیس و اسناد و سوابق دادگاه، اخیراً آیوت توسط شاگردان سابق خود به اتهاماتی از جمله تخلفات جنسی، ارائه برنامه‌های تمرینی خطرناک و فراهم کردن استروئیدهای غیرمجاز برای ورزشکاران متهم شده است.

آیوت ادعا کرده است که اتهامات مربوط به رفتار نامناسب جنسی‌ وی صحت ندارد و مجازات مادام‌العمرش را رد کرده است. علاوه‌بر این، او ارسال بسته‌های دارویی برای شاگردانش را به طور کلی منکر شده است.

پای مواد مخدر نیز در میان است

با توجه به صحبت‌های بعضی از مشتریان سابق و وجود نامه‌‌هایی که معاملات را مستند می‌کنند، به‌نظر می‌رسد که در برخی موارد، سفارشات مواد مخدر با کمک هانا مهرگن انجام شده و به‌عنوان روغن ‌های ضروری و ویتامین‌ها، نام‌گذاری و دسته‌‌بندی شده‌اند تا در گمرک دچار مشکل نشود.

جنایت در قالب بدنسازی! / داستان دختری ایرانی که قربانی یک سازمان بزرگ شد

این پیام به داروهایی اشاره دارد که سازمان بین‌المللی مبارزه با دوپینگ آن‌ها را ممنوع اعلام کرده است. از این داروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اوستارین: یک داروی مصنوعی که به‌عنوان SARM شناخته می‌شود و اثراتی مشابه استرویدها دارد و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید نشده است.
  •  تاموکسیفن: یک داروی تجویزی برای بیماران سرطان پستان که بدنسازان از آن استفاده می‌کنند تا چربی‌ها را به‌راحتی بسوزانند.
  •  کلنبوترول: یک داروی سوزاننده چربی است که تنها برای اسب‌ها در ایالات متحده و کانادا تأیید شده است.

جنایت در قالب بدنسازی! / داستان دختری ایرانی که قربانی یک سازمان بزرگ شدجنایت در قالب بدنسازی! / داستان دختری ایرانی که قربانی یک سازمان بزرگ شد

کلکسیونی از تخلفات

یکی دیگر از نمونه‌ رفتارهای نامناسب جیمز آیوت، رفتارش با خانم درابانت بود. این خانم بعد از دیدار با مربی جدیدش، به‌دلیل رفتارهای آیوت، احساس ناراحتی کرد. او ادعا کرد که جیمز آیوت از او درخواست کرده که لباس‌هایش را در بیاورد و در حالی که با لباس زیر با ژست خاصی ایستاده بود، پاها و باسن او را لمس کرده است.

 

درابانت مدعی شد به این رفتار آیوت واکنش تندی نشان داده بود و آیوت نیز در پاسخ، درخواست‌های بی‌شرمانه بیشتری کرده بود! درابانت به منظور هشدار دادن به بدنسازان دیگر، ویدئویی از این حادثه را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. او سپس این حادثه را به پلیس گزارش داد.

یک وکیل یک اعلامیه حقوقی به درابانت ارسال کرد و از او درخواست کرد که ویدئو را حذف و نظراتش را پاک کند. با این حال، پس از اینکه درابانت پیام‌های زیادی را از زنان دیگری دریافت کرد که تجربیات مشابهی داشتند، تصمیم گرفت که ویدئوی دوم را بارگذاری کند. جیم منیون، ناظر سازمان ملی فیزیک و فدراسیون حرفه‌ای بدنسازی، یکی از اشخاصی بود که درابانت قصد جلب کردن نظرش را داشت.

در نهایت، درابانت متوجه شد که تهدید حقوقی‌ای که به‌دلیل انتشار ویدئوی اینستاگرامی‌اش دریافت کرده بود، درواقع ازطرف آیوت بوده است که خود را به‌عنوان وکیل جا زده بود. او شکایت خود را به کارگزاران دادگستری مونترال ارائه کرد. امسال، آیوت متهم و براساس اطلاعات موجود، به جریمه ۳۲۵۰ دلاری محکوم شد. آیوت درنهایت این اقدام خود را تأیید کرد.

درابانت گفت:

من فقط می‌خواهم این شخص، عواقب کارهای اشتباهش را ببینید.

با تبلیغاتی که همچنان در وب سایت NPC قرار دارد، اعتبار آیوت و تیم اطلس تا حد زیادی حفظ شده است. در رویداد مستر المپیا در لاس وگاس که سال گذشته برگزار شد، جیمز آیوت به‌همراه ورزشکاران زن خود که او را احاطه کرده بودند، در پشت صحنه ایستاده بود. او تصاویر مختلفی را از این رویداد را در اینستاگرام منتشر کرد و گفت:

نمی‌توانم باور کنم چقدر دختران من خوش‌تیپ و روی فرم هستند، این باورکردنی نیست.

از سوی دیگر، شلتون هیچ بیمه‌ی سلامتی ندارد، بنابراین خانواده و دوستانش در ویرجینیا در تلاشند تا برای هزینه‌‌های پزشکی و دیگر هزینه‌های او، پول جمع‌آوری کنند. چندی پیش، آن‌ها یک مهمانی در بیمارستان برگزار کردند تا به مناسبت سی و ششمین سالگرد تولد او، از او تجلیل کنند و تولد او را جشن بگیرند. خواهر و مادر او، هرروز تقریباً دو ساعت برای بازدید از شلتون در مرکز پزشکی حضور پیدا می‌کنند.

جنایت در قالب بدنسازی! / داستان دختری ایرانی که قربانی یک سازمان بزرگ شد

در یکی از شب‌های اخیر، قبل از اینکه آن‌ها به ایران بازگردند، خواهر کوچکتر شلتون به او نزدیک شد و نام اصلی شلتون که نغمه است را ذکر کرد و به زبان فارسی از او خواست که بیدار شود.

سرخ نیوز

دکمه بازگشت به بالا