سرمایه‌گذاری در حوزه افتا، از ملزومات رشد اقتصاد دیجیتال است

رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: آینده کشور در گرو حرکت از سمت اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال است و اگر از همین الان تمهیدات امنیتی لازم برای رفتن به سمت اقتصاد دیجیتال اندیشیده نشود با آسیب جدی مواجه خواهیم شد.

موبنا – «حسین اسلامی» امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام صنفی و انجمن صنفی افتا (سندیکای افتا) که در محل ستاد خبری نمایشگاه الکامپ برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص این همکاری لازم است سه نکته را بیان کنم. اولین نکته مربوط به اتحاد بین تشکل‌ها است. اکنون این اتفاق رخ داده و در تشکل‌های مختلف شاهد این موضوع هستیم.

وی افزود: نکته دوم این است که باید باور کنیم موضوع امنیت، زیرساخت حرکت اقتصاد دیجیتال است. چند مرتبه تاکید کرده‌ایم که در ۲ سال گذشته کشور آسیب‌های جدی‌ای را به دلیل عدم اهمیت‌دادن به حوزه امینت متحمل شده و اکنون باید باور کنیم که حوزه امنیت موضوع حاشیه‌ای نیست و باید به عنوان یک حوزه زیرساختی مهم به آن نگاه کرد.

اسلامی تصریح کرد: اگر در سرمایه‌گذاری مالی و انسانی مورد نیاز برای حوزه افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) تعلل کنیم، مشکلات ادامه‌دار خواهد شد. بخش خصوصی آماده و علاقمند است که در کنار مجموعه‌های دیگر نیز قرار بگیرد تا بتواند به خوبی در این مسیر پیش برود.

وی تاکید کرد: نکته بعدی مربوط به آینده کشور است. اعتقاد داریم آینده کشور حرکت از سمت اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال است. اگر از همین الان تمهیدات لازم برای رفتن به سمت اقتصاد دیجیتال اندیشیده نشود با آسیب جدی مواجه خواهیم شد.

رئیس هیات مدیره نصر گفت: توسعه، نیاز به زیرساخت‌ دارد و صرف سرمایه‌گذاری بدون توجه به امنیت نمی‌توان به نتیجه رسید. سیگنالی که ما در بخش خصوصی برای توسعه اقتصاد دیجیتال می‌گیریم، ‌ سیگنال اهمیت دادن به شرکت‌ها و افراد متعهد در حوزه امنیت است.

اسلامی افزود: تاخیر در صدور مجوز برای بخش خصوصی و عدم اجازه حضور در پروژه‌های بزرگ مشکلاتی است که باید به آنها رسیدگی شود. امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی در این مسیر رخ دهد و تسهیلگری‌های لازم انجام شود. سرمایه‌گذاری و اعتماد به این بخش نیز از جمله مسائل مهمی است که باید دولت آن را مدنظر قرار بدهد.

در ادامه «بهناز آریا» رئیس کمیسیون افتا گفت: امروز روز خوبی برای حوزه افتا است و خوشحالیم که در سال‌های زیادی که نظام صنفی و کمیسیون افتا فعال بودند، سندیکای افتا که امروز به عنوان انجمن صنفی افتا آن را می‌شناسیم نیز به صورت مستقل در حوزه تولیدکنندگان افتا تلاش‌های فراوانی کرده است.

وی گفت: ما در گذشته با سازمان نظام صنفی همکاری‌هایی را داشته‌ایم اما این نخستین بار است که موفق شدیم به نقطه مشترک همکاری‌های فی مابین برسیم. امیدواریم که انجمن صنفی افتا به عنوان نماینده تولیدکنندگان صنعت افزا با هم‌افزایی با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) که نمایندگی تمام بخش‌های افتا از جمله تولیدکنندگان، واردکنندگان، ارائه دهندگان خدمات و متخصصین افتا را دارد، بتوانیم کارهای مثبت فراوانی را برای کسب وکارهای افتا انجام بدهیم.

آریا تاکید کرد: در این سال‌ها که تاکید کشور بر امنیت ملی و بومی است این هم افزایی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و ما را به سمت امنیت مطلوب ملی سوق دهد.

کامبیز قادری رئیس هیات‌مدیره نیز در این خصوص گفت: اهمیت حوزه امنیت بر هیچکس پوشیده نیست. اکنون که ما در یک جنگ سرد سایبری قرار داریم، کشور باید از تمام توانمندی‌های موجود خود اعم از توانمندی‌هایی که متکی به دانش بومی است و آن دانشی که بین‌المللی است و ما نمی‌توانیم به این زودی به آن دست پیدا کنیم، استفاده کند تا پایداری و تاب آوری سامانه‌ها تضمین شود.

قادری تاکید کرد: تا کنون با سازمان نصر همکاری و ارتباط خوب و نزدیکی داشتیم، چرا که «نصر» باید از دید تمام فعالان این حوزه، سازمان مادر تخصصی شناخته شود و انجمن نیز خودش را هرگز از این سازمان جدا ندانسته است. از روز نخست هدف ما افزایش هم افزایی بود. امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند باعث همصدایی فعالان حوزه شود. بخش خصوصی در این نمایشگاه با وجود مشکلات اقتصادی که وجود داشت توانست کارهای بزرگی را انجام بدهد. ملت نیز با شور خاصی از این نمایشگاه استقبال کردند و حالا باید دید دولت قرار است چطور در این مسیر همراه ما باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا