بررسی تخصصی tab s8 ultra

با توجه به مزایای این تبلت باید بگوییم که گلکسی تب ۸ اولترا برترین و غول‌پیکرترین تبلت اندرویدی موجود در بازار می‌باشد. به طور کلی سری تبلت‌های گلکسی اس همواره در اوج بوده و می‌توان به جرعت گفت که بهترین سری تبلت‌ها را داشته‌اند.

بی‌شک یکی از رقیب‌های سری آیپد‌های برند اپل، تبلت‌های سامسونگ می‌باشند. سری تبلت‌های گلکسی سامسونگ با تنوع بسیار بالا و قابلیت‌های متفاوت در بازار موجود می‌باشند، اما اگر بخواهیم پرچمدار سری تب ۸ را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که مدل گلکسی تب ۸ اولترا که به طور تقریبی در سال پیش معرفی شد اخیرا در بازارهای ایران موجود بوده و می‌توانید آن را از بازارهای سراسر ایران تهیه کنید.

با توجه به مزایای این تبلت باید بگوییم که گلکسی تب ۸ اولترا برترین و غول‌پیکرترین تبلت اندرویدی موجود در بازار می‌باشد. به طور کلی سری تبلت‌های گلکسی اس همواره در اوج بوده و می‌توان به جرعت گفت که بهترین سری تبلت‌ها را داشته‌اند.

حدود دو سال پیش لقب بهترین تبلت گلکسی سری اس به تب اس ۷ تعلق داشته اما با توجه به ویژگی‌های اس ۸ اولترا این عنوان از تب اس ۷ انتقال یافته و به اس ۸ اولترا رسیده است.

 

نوشته های مشابه

مشخصات گلکسی تب اس ۸ اولترا

این تبلت دارای وزن ۷۳۰ گرمی بوده و نمایشگر آن ۱۴.۶ اینچ سوپر امولد می‌باشد همچنین این تبلت دارای رفرش ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۱۸۴۸ در ۲۹۶۰ پیکسل می‌باشد.

لازم به ذکر است که تبلت گلکسی، چیپ استراگون ۸ نسل ۱ داشته و دارای سه مدل حافظه رم ۸، ۱۲ و ۱۶ می‌باشد. این تبلت دارای حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ بوده که می‌توانید مطابق نیاز خود یکی از آن‌ها را برای خرید انتخاب کنید.

این تبلت دارای اندروید ۱۳ بوده و همچنین از فناوری فست شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند و از دیگر مزایای این تبلت می‌توان به دوربین‌ دوگانه اصلی عریض ۱۳ مگاپیکسل و ۶ مگاپیکسلی و همچنین دوربین دوگانه سلفی عریض ۱۲ و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی اشاره نمود.

این تبلت دارای اسپیکر استریو با ۴ بلندگوی تنظیم شده است و باتری موجود در آن ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌باشد. قیمت این تبلت حدود ۴۵ میلیون تومان بوده که می‌توانید آن را در بازارهای سراسر کشور پیدا کنید.

بررسی تخصصی tab s8 ultra

کیفیت و طراحی گلکسی اس ۸ اولترا

لقب بزرگ‌ترین تبلت موجود در بازار تا به امروز متعلق به تب اس ۸ اولترا بوده و دارای ابعاد ۳۳ در ۲۱ سانتی‌متر بوده و وزن ۷۳۰ گرمی دارد. همچنین این تبلت باریک‌ترین تبلت بوده و دارای ضخامت ۵.۵ میلی‌متری است.

البته باید توجه داشته باشید که این تبلت با وجود باریک بودن دارای قطعات سخت‌افزاری با کیفیت بسیار بالایی بوده و همین موضوع نشان‌دهنده یک شاهکار از سوی شرکت تولیدکننده این تبلت می‌باشد.

همانطور که پیش از این گفته شد tab s8 ultra دارای ابعاد بزرگی بوده که همین موضوع موجب بزرگ بودن صفحه نمایشگر آن نیز شده است. نمایشگر این تبلت دارای اندازه ۱۴.۶ بوده که به شما کمک می‌کند علاوه بر دیدن فیلم‌ها با کیفیت بالاتر و اجرای بازی‌های متفاوت، صفحه‌های وبسایت را در اندازه اصلی و بدون هیچ محدودیتی مرور کنید.

صفحه نمایشگر این تبلت دارای حاشیه‌های نازک بوده و همین موضوع سبب بزرگ‌تر بودن صفحه نمایشگر نیز شده است و نسبت نمایشگر تبلت به بدنه آن حدود ۹۰ درصد می‌باشد.

بر روی فریم این تبلت تمامی موارد مورد نیاز از جمله دکمه تنظیم صدا، دکمه پاور، پورت شارژ تایپ سی، اسپیکر استریو دارای چهار بلندگو و میکروفون وجود دارد اما باید در نظر داشته باشید که این تبلت دارای جک هدفون نمی‌باشد اما با توجه به نصب اسپیکر استریو توسط شرکت AKG می‌توان انتظار کیفیت و بلندی بسیار خوبی داشت.

لازم به ذکر است که قاب پشتی اس ۸ اولترا همانند قبل بوده و ماژول‌های بیضیوی دوربین‌های اصلی و همچنین فلش LED در زیر آن قرار داشته و لوگوی سامسونگ نیز در قسمت پایینی وجود دارد. جایگاه قرارگیری قلم این تبلت در کنار ماژول دوربین بوده و با وجود قابلیت مغناطیسی به راحتی در جایگاه خود قرار گرفته و شارژ می‌گردد.

بررسی تخصصی tab s8 ultra

قلم S-Pen

این قلم در برابر نسل‌های قبلی خود دارای عملکرد بهتری بوده و تاخیر آن به ۲.۸ میلی‌ثانیه رسیده است که همین موضوع موجب واقعی بودن حس نوشتن می‌شود همچنین تبلت اس ۷ پلاس دارای تاخیر در پاسخگویی به مدت ۹ میلی‌ثانیه بوده و به همین دلیل سری جدید تبلت اس ۸ یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

از قابلیت‌های جدید این قلم می‌توان به طراحی و یادداشت ‌برداری بر روی نمایشگر بزرگ نیز اشاره کرد. کیفیت ساخت این تبلت بسیار بالا بوده و دارای بدنه‌ای از جنس آلومینیومی می‌باشد همچنین این تبلت دارای لبه‌های صاف بوده که موجب خوش ساخت بودن این تبلت شده است.

از دیگر مزایای tab s8 ultra می‌توان به نمایشگر شیشه‌ای کورنینگ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد که می‌تواند در برای خش و ضربه مقاوم باشد. لازم به ذکر است که این تبلت به دلیل ظرافت بالا نیاز به محافظت بیشتری دارد به همین دلیل بهتر است محافظ مناسبی برای آن تهیه کنید تا از آسیب دیدن جلوگیری شود.

 

صفحه نمایش

همانطور که پیش از این گفته شد، صفحه نمایش این تبلت بسیار بزرگ بوده و به وسیله آن می‌توانید فیلم‌های مورد نظر خود را با کیفیت بسیار خوب تماشا کنید. همچنین از صفحه نمایش این تبلت می‌توان به راحتی برای انواع طراحی استفاده کرد. لازم به ذکر است که تب اس ۸ اولترا از استاندارد HDR10+ برخوردار بوده که سبب کیفیت بسیار بالای محتواهای پخش‌شده بر روی نمایشگر می‌گردد.

یکی از ایرادات وارده بر این تبلت میزان روشنایی آن می‌باشد. روشنایی این تبلت نسبت به روشنایی بقیه گوشی‌های پرچمدار کمتر می‌باشد اما استفاده از آن در محیط‌های داخلی مانعی نداشته و به راحتی قابل استفاده می‌باشد.

 

رابط کاربری و نرم‌افزار

تبلت گلکسی تب اس ۸ اولترا به هنگام ورود به بازار دارای اندروید ۱۲ بود اما هنگام رسیدن این محصول به ایران دارای اندروید ۱۳ و همچنین رابط کاربری One UI 5.0 بود.

سامسونگ با ساخت محصولات دارای نمایشگر بزرگ امکان اجرای چند برنامه مختلف در صفحه را به شما داده و این مزیت بسیار کاربردی می‌باشد. از دیگر مزایای این تبلت می‌توان به سنجاق کردن برنامه‌ها بر روی نوار پایینی تبلت، جفت کردن برنامه‌ها برای اجرای همزمان آن‌ها و… اشاره کرد که اس ۸ اولترا را به یک مالتی تسکینگ بسیارخوب بدل کرده است.

  

سامسونگ با استفاده از قابلیت DeX تجربه بسیار نزدیکی به محیط دسکتاپ را برای شما فراهم می‌کند و شما می‌توانید در صورت نیاز، با حدود ۳۵۰ دلار هزینه از تبلت خود همانند یک لپتاپ استفاده کنید.

برای این کار ابتدا باید بوک کاور مناسب تبلت را تهیه کرده و آن را به تبلت خود متصل کنید. با وجود این قابلیت باید توجه داشته باشید که همواره نمی‌توان از تبلت به عنوان جایگزین مناسبی برای لپتاپ استفاده کرد زیرا در بسیاری از مواقع برنامه‌های شما با صفحه‌های بزرگ سازگار نبوده و همین موضوع سبب درست اجرا نشدن برنامه مورد نظر می‌گردد.

به همین دلیل پیش از خرید باید بدانید که بهترین تبلت هم جایگزین مناسبی برای لپتاپ و کامپیوترهای شخصی نیست.

بررسی تخصصی tab s8 ultra

سخت‌افزار

همانطور که پیش از این اشاره شد اس ۸ اولترا دارای قوی‌ترین ترکیب سخت ‌افزاری می‌باشد. چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در حال حاضر قوی‌ترین چیپ بازار نیست اما همچنان یکی از قوی‌ترین‌ها در زمینه خود محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که این چیپ به شما امکان اجرای همزمان برنامه‌های سنگین و بازی‌های متفاوت را به صورت همزمان داده و به هیچ عنوان کم نمی‌آورد.

اما باید توجه داشته باشید که این چیپ بهینه نبوده و باریک بودن این تبلت نیز امکان وجود خنک‌کننده مورد نیاز را به سازنده نداده است به همین دلیل توان سخت ‌افزاری آن دارای محدودیت بوده و همین موضوع سبب پایین‌تر بودن بنچمارک تب اس ۸ اولترا نسبت به گلکسی اس ۲۲ اولترا شده است.

 

شارژ و باتری

باتری این تبلت یک باتری غول‌پیکر محسوب می‌شود زیرا ظرفیت آن ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است اما با توجه به نمایشگر بسیار بزرگ اس ۸ اولترا نباید انتظار زیادی از شارژدهی داشته باشید.

تب اس ۸ اولترا با روشنایی نمایشگر ۵۰% و روشن بودن وای‌فای توانست در تست باتری پی‌سی مارک حدودا هفت ساعت روشن بماند و شما می‌توانید در بهترین حالت آن را روزی ۱ بار شارژ کنید.

برای شارژ کامل این تبلت حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارید زمان تقریبی شارژ دستگاه با استفاده از یک شارژر ۲۵ واتی برند سامسونگ حدودا هر ۳۰ دقیقه ۳۰ درصد بوده که سرعت مقبولی می‌باشد.

 

کلام پایانی

مزایای tab s8 ultra در برابر آیپد پرو بسیار بیشتر بوده و نمی‌توان عیوب خاصی در آن یافت همچنین این تبلت دارای درگاه کارت SD بوده که می‌توان به راحتی و با استفاده از یک کارت حافظه خارجی ظرفیت آن را به ۱ ترابایت رساند.

فروشگاه استپ موبایل در این مقاله سعی کرد تا شما را با تمامی مزایا و معایب tab s8 ultra آشنا کنیم تا بتوانید با بالاترین سطح آگاهی به سراغ مناسب‌ترین تبلت بروید امید است که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا