رندر شیائومی ۱۴ پرو با نمایشگر خمیده و حواشی بسیار باریک منتشر شد

بر اساس اعلام یک افشاگر مشهور با شناسه Ice Universe، گوشی پرچمدار آینده شیائومی موسوم به شیائومی ۱۴ پرو از تغییرات قابل‌توجهی در زمینه طراحی نمایشگر برخوردار خواهد بود. با توجه به رندر اشتراک‌گذاری شده در حساب‌کاربری توییتری این افشاگر به‌نظر می‌رسد که پنل جلویی دستگاه از نمایشگری با طراحی خمیده در هر ۴ طرف بهره خواهد برد.

موبنا – انتظار می‌رود که شیائومی ۱۴ پرو مجهز به حواشی بسیار باریک با ضخامت تقریبا یکسان در تمامی جوانب بوده و یک جلوه تمام‌صفحه خیره‌کننده را به معرض نمایش بگذارد. از سوی دیگر برخی شایعات نشان می‌دهند که آیفون ۱۵ پرو اپل مجهز به حواشی باریک‌تر در اطراف نمایشگر خود خواهد بود؛ اما کماکان از حفره داینامیک آیلند استفاده خواهد کرد. بنابراین از جنبه طراحی نمایشگر به‌نظر می‌رسد که شیائومی ۱۴ پرو در جایگاه برتر قرار خواهد گرفت.

از جنبه عملکردی نیز با توجه به این واقعیت که گوشی‌های پرچمدار شیائومی هر ساله از آخرین نسل پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند؛ لذا طبیعی است که شیائومی ۱۴ پرو از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره‌برداری نماید. حتی این گوشی احتمالا به نخستین دستگاه موبایلی جهان با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تبدیل خواهد شد.

از طرفی یک افشاگر دیگر با نام مستعار Digital Chat Station نیز تائید می‌کند که شیائومی ۱۴ پرو مجهز به تراشه‌ای موسوم به SM8650 خواهد بود. این نیمه‌هادی در واقع همان اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. این تراشه با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری کمپانی TSMC تولید شده و عملکرد آن در مقایسه با مدل نسل قبلی به میزان قابل‌توجهی ارتقاء خواهد یافت.

این تراشه مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۵۰، یک هسته بسیار قدرتمند کورتکس X4 با حداکثر فرکانس ۳.۷۲ گیگاهرتز، هسته‌های بزرگ از نوع کورتکس A715 و هسته‌های پردازشی کوچک از نوع A515 خواهد بود. این مجموعه سخت‌افزاری موجب کسب امتیازات بنچمارک قابل‌توجه توسط شیائومی ۱۴ پرو می‌شود. این گوشی در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات ۲۵۶۳ و ۷۲۵۶ را کسب کرده است.

رندر شیائومی 14 پرو با نمایشگر خمیده و حواشی بسیار باریک منتشر شد

این ارقام نشان‌دهنده بهبود ۳۰ درصدی عملکرد نسبت به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بوده و بدین‌ترتیب تراشه جدید کوالکام حتی از پردازنده A16 اپل با امتیاز ۶۲۷۵ نیز پیشی گرفته است. از جنبه ظرفیت باتری نیز برخی شایعات از به‌کارگیری باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در شیائومی ۱۴ پرو حکایت دارند. همچنین انتظار می‌رود که این دستگاه از فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی نماید.

نکته قابل توجه اینکه برخی اطلاعات لو رفته از عرضه مدل‌هایی با ۲ سرعت متفاوت شارژ سیمی (شامل ۹۰ و ۱۲۰ وات) حکایت دارند. شیائومی ۱۴ پرو با ماژول‌های دوربین ارتقایافته از جمله دوربین‌های WLG High-Lens عرضه می‌شود. بعلاوه این گوشی با ۲ ورژن مختلف یکی دارای نمایشگر تخت و دیگری مجهز به نمایشگر خمیده در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این ۲ نسخه احتمالا از فناوری شارژ سریع با سرعت‌های متفاوت پشتیبانی خواهند کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها شیائومی ۱۴ پرو در حوالی ماه نوامبر ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

 منبع: آی تی رسان
دکمه بازگشت به بالا