متفاوت ترین استفاده از هسته آووکادو در جهان! (+فیلم و عکس)

شرکت بیوفاسه در سال ۲۰۱۴ توسط اسکات مونگویا تاسیس شد. این اقدام پس از کشف وجود زیست‌پلیمری در هسته آووکادو مشابه با پلیمر موجود در ذرت صورت گرفت…

موبنا – شرکت مکزیکی بیوفاسه (Biofase) فرآیندی را برای تولید لوازم آشپزخانه یک بار مصرف سازگار با محیط زیست توسعه داده است. این اقدام در راستای کمک به کاهش آلودگی پلاستیکی انجام شده است. بیوفاسه از هسته های پس‌مانده آووکادو برای تولید چنگال، قاشق، چاقو و حتی نی هایی پایدار و مقرون به صرفه استفاده می کند.

تخمین زده می شود که تنها در آمریکا سالانه ۴۰ میلیارد لوازم آشپزخانه پلاستیکی استفاده شده یا دور ریخته می شود. بیشتر تاسیسات بازیافت این محصولات را نمی پذیرند زیرا فرآیند بازیافت آنها هزینه زیادی به همراه دارد. از این رو، پلاستیک در نهایت از زمین های دفن زباله، جایی که تجزیه آن می تواند تا ۱۰۰۰ سال طول بکشد، یا اقیانوس ها، جایی که به مشکلی مرگبار برای هزاران گونه جانوری و گیاهی تبدیل می شود، سر در می آورد.

 

 

استفاده از هسته آووکادو برای تولید زیستپلاستیک

شرکت بیوفاسه در سال ۲۰۱۴ توسط اسکات مونگویا تاسیس شد. این اقدام پس از کشف وجود زیست‌پلیمری در هسته آووکادو مشابه با پلیمر موجود در ذرت صورت گرفت. ذرت یکی از محصولات کشاورزی مورد استفاده برای تولید زیست‌پلاستیک است. محصولات این شرکت حاوی ۶۰ درصد زیست‌پلیمر آووکادو و ۴۰ درصد ترکیبات آلی مصنوعی است.

شرکت بیوفاسه پتنت فناوری تبدیل هسته آووکادو به یک رزین زیست‌پلاستیک که توانایی تحمل گرما را دارد، ثبت کرده است. نتیجه به شکل ورقی است که امکان قالب گیری و برش داشته و فرآیند خاصی برای بازیافت آن نیاز نیست. لوازم آشپزخانه تولید شده توسط بیوفاسه به طور طبیعی و طی تنها ۲۴۰ روز تجزیه می شوند. امکان تبدیل آنها به کود در خانه نیز وجود دارد.

هسته آووکادو

برخی از زیست‌پلاستیک ها همچنان حاوی سطوح بالایی از پلاستیک سنتی هستند. همچنین، تولید برخی دیگر نیاز به استفاده گسترده از زمین های کشاورزی دارد و حتی بیشتر از خود پلاستیک می توانند در تخریب لایه ازن سهم داشته باشند.

تولید زیست‌پلاستیک ها به دلیل کودهای مورد استفاده برای رشد محصولات کشاورزی و فرایندهای شیمیایی مورد نیاز برای تبدیل آنها به شکلی قابل استفاده می تواند به تولید مقادیر بیشتری از آلاینده ها منجر شود.

بیش از ۸۰ درصد زیست‌پلاستیک ها در سراسر جهان از منابع غذایی مانند ذرت یا سیب زمینی تولید می شوند. حال این پرسش مطرح می شود که با وجود تعداد بسیار زیاد افراد گرسنه در جهان، آیا باید از محصولات کشاورزی برای تولید زیست‌پلاستیک استفاده کنیم؟

هسته آووکادو

شرکت های بزرگ از این مساله آگاه هستند و طی چند سال اخیر سرمایه گذاری های میلیون دلاری برای ایجاد فناوری هایی مانند آنچه شرکت بیوفاسه به ثبت رسانده است، انجام داده اند.

از آنجایی که در مکزیک آووکادو به میزان زیاد برای مصرف خوراکی پرورش داده می شود، هسته این میوه به راحتی در دسترس شرکت بیوفاسه قرار دارد و بر همین اساس ردپای کربن برای تامین این ماده کاهش می یابد.

شرکت بیوفاسه ماهانه ۱۳۰ تن هسته آووکادو را به چنگال، چاقو، قاشق و نی تبدیل می کند. محصولات این شرکت در حال حاضر در خود مکزیک، اروپا و استرالیا عرضه می شوند و رستوران ها مشتری اصلی آنها محسوب می شوند.

هسته آووکادو

 منبع: عصرایران
دکمه بازگشت به بالا