ابزار جدید به جستجوی تصویری گوگل اضافه می‌شود

گوگل به منظور کاهش انتشار اطلاعات نادرست، به ویژه اکنون که ابزارهای هوش مصنوعی ساخت تصاویر جعلی واقعی‌نما را راحت کرده اند، دو ابزار جدید به جستجوی تصویر خود اضافه می‌کند.

موبنا – نخستین ویژگی جدیدی که از سوی گوگل عرضه می‌شود، “درباره این تصویر” (About this image) نام دارد  که توضیح بیشتری مانند زمانی که یک تصویر یا تصاویر مشابه برای اولین بار توسط گوگل ایندکس شده اند، نخستین جایی که برای اولین بار در اینترنت ظاهر شدند و جای دیگری که به صورت آنلاین نمایش داده شدند را اضافه می‌کند. هدف از عرضه این ویژگی، این است که به کاربران کمک شود منبع اصلی تصویر را مشخص کنند و با هرگونه شواهد رد کردنی که ممکن است توسط سازمان‌های خبری ارائه شده باشد، تصویر را مورد بررسی قرار دهند.

گوگل هر تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را که توسط ابزارهایش ایجاد شده است، علامت‌گذاری می‌کند و با پلتفرم‌ها و سرویس‌های دیگر همکاری خواهد کرد تا مطمئن شود که همان نشانه‌گذاری را به فایل‌هایی که منتشر می‌کنند، اضافه می‌کنند. میدجورنی و شاتراستاک، از جمله ناشرانی هستند که با گوگل همراهی می‌کنند و هدف این است که اطمینان حاصل شود همه محتوای هوش مصنوعی که در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، نشانه گذاری شده اند.

منشأ تصاویر آنلاین، مسئله‌ای است که در دوران هوش مصنوعی، اهمیت رو به رشدی پیدا کرده است و چندین استارتاپ مشغول تولید ابزارهای تایید و احراز هویت هستند. به عنوان مثال، شرکت تروپیک (Truepic Inc) که تحت حمایت مایکروسافت قرار دارد، سیستم‌هایی را عرضه می‌کند که تضمین می‌کنند تصویر از زمان ثبت تا انتشار، دستکاری نشده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ویژگی‌های جدید گوگل که به تدریج در سال میلادی جاری عرضه می‌شوند، از فناوری نسبتا پایین‌تری برخوردار هستند، اما ممکن است با پشتیبانی کافی صنعت، اثرگذاری مثبت بیشتری داشته باشند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا