کسانی که دم از حقوق سگ می‌زدند، چرا در قبال حمام خون یمن سکوت کرده‌اند

در خصوص حوادث اخیر در یمن و جنایات وحشیانه علیه زنان و کودکان در این منطقه اظهار داشت: حملات به یمن یک بحران انسانی بوده که به طور قطع باید به تمام مردم دنیا و همچنین سازمان بین المللی و حقوق بشری هشدار داد تا در این خصوص به میدان بیایند. وی با اشاره به …

در خصوص حوادث اخیر در یمن و جنایات وحشیانه علیه زنان و کودکان در این منطقه اظهار داشت: حملات به یمن یک بحران انسانی بوده که به طور قطع باید به تمام مردم دنیا و همچنین سازمان بین المللی و حقوق بشری هشدار داد تا در این خصوص به میدان بیایند.

وی با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر داخلی دائماً دم از حقوق شهروندی و بشری می‌زنند اکنون با وجود جنایات در یمن و به راه افتادن حمام خون در آنجا این افراد کجا هستند، گفت: در حال حاضر زنان و کودکان به شکل دردناکی در یمن کشته می‌شوند، زنان باردار بسیاری در منطقه یمن از بین رفته و حتی به زنان و کودکان رحم نمی‌کنند و سقط جنین نیز افزایش یافته است، بنابراین باید پرسید که مدعیان حقوق بشری چرا علیه حقوق زنان و کودکان یمن فریادی سر نمی‌دهند.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه سازمان حقوق بشر مدعی شده است که اگر به غیرنظامیان حمله شود، نقض قانون جنگی نیست؛ پس به چه معنا است. آیا در قانون جنگ مطرح شده است که زنان و کودکان باید کشته شوند، گفت: از مدعیان حقوق بشری باید پرسید چرا عکس کودکی با لباس پاره در کشور ما را اهرمی برای هجمه به ایران تبدیل می‌کنند و از طریق ماهواره بحث به راه می‌اندازند ولی اکنون هیچ عکس العملی نسبت به جنایات در یمن علیه زنان و کودکان ندارند.

* مدعیان حقوق بشری چرا برای دفاع از حقوق زنان و کودکان یمن راهپیمایی نمی‌کنید

روح‌افزا با اشاره به اینکه وقتی سگ‌کشی در شیراز رخ داد راهپیمایی به راه انداختند و از حقوق حیوانات دفاع کردند گفت: قطعا ما مخالف دفاع از حقوق هر موجود زنده نیستیم بلکه صحبتمان این است که مدعیان داخلی حقوق بشر کجا هستند و چرا در خصوص جنایات در یمن راهپیمایی به راه نمی‌اندازند و حمایتی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد:مدعیان حقوق بشری برای کشتن سگ‌ها به میدان می‌آیند ولی نسبت به حقوق زنان یمنی صحبتی نمی‌کنند و حتی به دادگاه بین المللی نیز شکایتی نمی شود. باید بگویم اکنون مظلومان واقعی در یمن هستند که سازمان حقوق بشر باید اقدامی موثر انجام دهند.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بیان کرد: باید پرسید بشر از نظر شما کیست. اگر یمنی، عراقی، افغانی، پاکستانی، مسلمان و شیعه، سنی فلسطینی، سیاه پوست غیرمسلمان آمریکایی باشد هیچ‌کدام بشر نیستند. آیا بشر گروه‌هایی هستند که حامی پرچم‌ها و نگاه غربی هستند؛ در واقع اکنون شاهد جنایت علیه زنان و کودکان در یمن هستیم که حتی اجساد کودکان یمنی در خیابان‌ها روزهای متعددی می‌ماند ولی هیچ کسی کاری نمی‌کند.

*آنهایی که سنگ‌ سازمان حقوق بشر را به سینه می‌زنند، بدانند مواضع آنها غیر بشری است

روح افزا با اشاره به اینکه عربستان مطرح کرده که حتی منازل آنها را نیز بمباران خواهد کرد پس حقوق بشری ها کجا هستند، افزود: سازمان‌های مردم نهاد حقوق بشری و حقوق زنان که زمانی سینه چاک می‌کنند، تعریفشان از بشر چیست؛ مدعیان حقوق بشری در داخل کشور باید موضع‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های دولتی حامیان حقوق بشر باید بگویم تعریفشان از بشر چیست که اکنون صدایی برنمی‌آید، اظهار داشت: حتی باید گفت مدعیان حقوق بشر اسلامی کجا هستند، گزارش‌های احمد شهید کجاست؟ وقتی این فرد با یک گزارش خود، مدعی است مو را از ماست می‌کشد و حتی یک اتفاق در روستای دورافتاده کشور ما را به نمایش گذاشته و علم می‌کند اکنون چرا گزارشی در خصوص یمن نمی‌نویسد.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه چرا عربستان سعودی که اسناد و فیلم‌های جنایتش مشخص است، تحت تحریم قرار نمی‌گیرد ولی به خاطر بهانه‌های کوچک و واهی تحت فشار و تحریم قرار می‌گیریم؛ آنهایی که سنگ سازمان حقوق بشر را در داخل کشور را به سینه می‌زنند باید بدانند « اینها در استیفای حقوق بشر قدم برنمی‌دارند و مواضعشان غیر حقوق بشری است».

**دلتان برای کشته شدن سگ‌ها می‌سوزد ولی برای انسان‌ها نه

روح افزا با اشاره به اینکه حتی حقوقدانان کشور باید در زمینه جنایات علیه کودکان و زنان در یمن به دادگاه بین المللی شکایت کنند، گفت: آن زنانی که حامیان حقوق زنان بوده و اخیراً به نیویورک رفتند اکنون کجا هستند و ما تعجب می‌کنیم که چرا صحبتی به میان نمی‌آید همچنین سازمان‌های دولتی نیز باید موضع‌گیری کرده و به میدان بیایند.

وی عنوان کرد: وقتی سگ‌هایی در شیراز به ناحق کشته شدند، مهم تلقی می‌شود و دلتان برای کشته شدن سگ‌ها می‌سوزد ولی برای انسان‌ها نه.افرادی که برای حقوق حیوانات دفاع کردند باید بیش از پیش از حقوق انسان‌ها حمایت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا