منتظر تبلیغات بیشتر در گوگل‌پلی استور باشید!

بر اساس یک گزارش جدید، کاربران اندروید بایستی خود را برای مشاهده تبلیغات بیش‌تر در فروشگاه گوگل پلی آماده کنند. اکنون پلی استور، فرآیند نمایش رویدادها با زمان محدود و پیشنهادات دارای اسپانسر در نوار جستجو را آغاز کرده است.

موبنا – گوگل با این اقدام یک منبع درآمدی جدید را برای خود ایجاد نموده است. بدین‌ترتیب از این پس پلی استور در کنار جستجوهای پیشین روی کلیه گوشی‌های اندرویدی از جمله تولیدات سامسونگ به نمایش تبلیغات، رویدادهای با زمان محدود و پیشنهادات حمایت شده در نوار جستجو می‌پردازد. پیش از این نوار جستجو تنها ۴ مورد جستجوی آخر را نمایش می‌داد.

اکنون کاربران حداکثر ۳ رویداد با زمان محدود به‌همراه پیشنهادات دارای اسپانسر را رویت کرده و این موارد در کنار سوابق گذشته جستجو نمایش داده خواهند شد. تبلیغات دارای اسپانسر با به‌روزرسانی آوریل ۲۰۲۳ برای سیستم گوگل پلی نمایان می‌شوند.

گوگل به منظور تبلیغ اپلیکیشن‌های استریمینگ با رویداد ورزشی طی یک روز مشخص یا به‌عنوان یک رویداد درون بازی از رویدادهای با زمان محدود استفاده خواهد کرد.

این موارد غالبا به‌صورت کارت در فید اصلی پلی استور نمایش داده می‌شوند؛ اما اکنون به‌همراه آیکون برنامه‌ها، نام، رتبه‌بندی و تعداد دفعات دانلود در تاریخچه جستجو نیز ظاهر می‌شوند.

منتظر تبلیغات بیشتر در گوگل‌پلی استور باشید!

بعلاوه گوگل پیشنهادات حمایت شده را نمایش داده و این ایده به‌عنوان راهکاری برای تبلیغ برنامه‌های خاص در نوار جستجو عملیاتی می‌شود. هنگامی که کاربر شروع به تایپ متن در نوار جستجو می‌کند؛ پیشنهادات دارای اسپانسر و رویدادهای با زمان محدود از نوار جستجوی پلی استور محو می‌شوند.

یکی از نکات ناخوشایند در رابطه با گنجاندن تبلیغات بیش‌تر در پلی استور این است که سوابق جستجو به پایین منتقل شده و این موضوع به وضوح نشان‌دهنده اولویت‌های شرکت است. این تغییر با به‌روزرسانی آوریل ۲۰۲۳ برای سیستم گوگل رونمایی شد و اکنون به آرامی در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا