رکوردشکنی فروش آیفون‌های اپل در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۳

شرکت اپل اخیرا گزارش مالی ۳ ماهه جدید خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش نشان می‌دهند که عملکرد کمپانی بهتر از انتظارات تحلیل‌گران بوده است. درآمد غول کوپرتینویی در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ برابر با ۹۴.۸ میلیارد دلار بود که در مقایسه با درآمد ۹۷.۲ میلیارد دلاری اپل طی دوره زمانی مشابه سال قبل حدودا ۳ درصد کمتر است.

موبنا – در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۳، اپل موفق به ثبت رکورد فروش جدیدی برای آیفون‌های خود شد و برخی سرویس‌های این شرکت از جمله اپ استور، اپل موزیک، اپل پی و آی‌کلاد نیز رکورد بی‌سابقه‌ای را از خود بر جای گذاشتند.

کاهش درآمد اپل نسبت به دوره مشابه سال قبل در وهله نخست از فروش ضعیف کامپیوترهای مک و تبلت‌های آیپد ناشی می‌شود. خوشبختانه درآمد اپل از محل فروش آیفون برابر با ۵۱.۳ میلیارد دلار بود که در مقایسه با ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین درآمد سالیانه اپل در برخی بازارهای توسعه‌یافته و نوظهور نظیر هندوستان، اندونزی و ترکیه نیز رشد ۲ برابری را تجربه کرد.

در حال حاضر سرویس‌های اپل دارای ۹۷۵ اشتراک پولی هستند؛ رقمی که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ حدودا ۱۵۰ میلیون واحد افزایش یافته است. همچنین گزارش مالی جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر تعداد دستگاه‌های فعال اپل به‌طور پیوسته از مرز ۲ میلیارد واحد فراتر رفته است.

تیم کوک؛ مدیرعامل اپل تصریح کرد که این شرکت به سرمایه‌گذاری خود در بلند مدت ادامه خواهد داد. این سرمایه‌گذاری صرف پیشرفت عمده در مسیر ساخت محصولات بدون ردپای کربن در طبیعت و توسعه زنجیره تامین تا سال ۲۰۳۰ خواهد شد. به گفته آقای کوک، اپل از مبلغ ۲۸.۶ میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی خود رقم ۲۳ میلیارد دلار را به سهام‌داران خود پرداخت نموده است. همچنین سودآوری ۳ ماهه اپل برای یازدهمین سال متوالی افزایش یافته است.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا