خودکار بیک؛ داستان سوراخی که زندگی نجات می دهد! (+عکس)

وجود سوراخ در درپوش برخی خودکارها از جمله خودکار بیک نه تنها با محافظت از جوهر، بلکه با نجات جان کاربر پیوند خورده است…

موبنا – احتمالا در زندگی خود از خودکارهای مختلفی استفاده کرده اید. اما آیا تا به حال حین نوشتن متوجه شده اید که برخی از آنها دارای سوراخی در قسمت بالای درپوش خود(منظورمان همان درِ خودکار است) هستند؟

جدا از دلایل کیفی، وجود این سوراخ در درپوش برخی خودکارها با یک دلیل علمی نیز پیوند خورده است که ممکن است موجب شگفتی شما شود!

در سال ۱۹۹۱، شرکت های تولیدکننده خودکار از جمله برند شناخته شده بیک عرضه برخی خودکارهای خود با یک سوراخ در درپوش آنها را آغاز کردند. این اقدام بسیاری را متعجب کرد که هدف از وجود سوراخ در درپوش خودکار چه چیزی می تواند باشد.

وجود سوراخ در درپوش برخی خودکارها از جمله خودکار بیک نه تنها با محافظت از جوهر، بلکه با نجات جان کاربر پیوند خورده است!

خودکار بیک؛ داستان سوراخی که زندگی نجات می دهد!

حفاظت از کیفیت جوهر خودکار

ممکن است فکر کنید که افزودن سوراخ به درپوش خودکار موجب تبخیر جوهر و خشک شدن آن می شود، اما به نظر می رسد برعکس این شرایط درست است. تهویه ایجاد شده توسط سوراخ در درپوش خودکار در واقع فشار هوا را تثبیت می کند و از خشک شدن جوهر آن پیشگیری می کند.

همچنین، وجود سوراخ در درپوش خودکار امکان قرارگیری درست آن روی بدنه بدون این که مشکل فشار هوا ایجاد شود را فراهم می کند. به بیان دیگر، این سوراخ به یکسان شدن فشار هوا هنگام برداشتن یا گذاشتن درپوش خودکار کمک می کند.

حذف خطر ایمنی

دلیل دیگر وجود سوراخ در درپوش خودکار با ایمنی افراد مرتبط است. گاهی اوقات، افرادی که عصبی یا بی حوصله هستند، درپوش خودکار را بدون این که متوجه باشند می جوند و امکان بلعیدن تصادفی آن نیز وجود دارد. یا در مورد نوزدان و کودکان کوچک، احتمال بلعیدن درپوش خودکار به صورت عمدی وجود دارد. در هر صورت، سوراخ موجود در درپوش برخی خودکارها می تواند به جلوگیری از خفگی فرد کمک کند.

خودکار بیک؛ داستان سوراخی که زندگی نجات می دهد!

دلیل این که شرکت هایی مانند بیک در درپوش برخی خودکارهای خود سوراخ ایجاد می کنند پیشگیری از مسدود شدن کامل مسیر هوایی در صورت بلعیدن درپوش است.

برای این که هرچه بیشتر اهمیت وجود سوراخ در درپوش خودکار مشخص شود می توان به گزارش ایندیپندنت در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که به مرگ سالانه حدود ۱۰۰ نفر در آمریکا به دلیل خفگی ناشی از بلعیدن درب خودکار پرداخته بود.

خودکار بیک؛ داستان سوراخی که زندگی نجات می دهد! / وقتی سالانه 100 نفر با خودکار فوت می کنند(+عکس)

 منبع: عصرایران

دکمه بازگشت به بالا