سانرا i03A؛ کوچک و قدرتمند از چین! (+عکس)

کابین سانرا طراحی بسیار ساده ای دارد اما صندلی ها بواسطه طراحی خود، جذاب به نظر می رسند. نمایشگر دیجیتال سیستم سرگرمی و اطلاعات کیلومتر پشت فرمان مهم ترین ویژگی فناورانه کابین هستند

موبنا سانرا کمپانی چینی فعال در زمینه تولید وسایل نقلیه الکتریکی بویژه انواع دوچرخه و اسکوتر است. این کمپانی ۲ خودرو را نیز در محصولات خود دارد که یکی از آن ها i03A نام دارد. سانرا در بازار چین از ۱۲۳۶۰ قیمت می خورد.

این خودروی کوچک به مدت ۳ سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر(هر کدام زودتر باشد) توسط تولیدکننده گارانتی می شود.

سانرا i03A؛ از کوچک ترین خودروهای چینی بازار (+عکس)

سانرا آی۰۳آ در کلاس خودروهای هاچ بک قرار می گیرد و از منظر ابعاد برابر با ۳۲۸۸ میلیمتر در طول، ۱۶۷۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۵۴ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۱۸۵ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۲۸ میلیمتر و وزن خالص آن ۱۰۱۰ کیلوگرم است.

سانرا در بخش پیشرانه میزبان تپنده الکتریکی ۴۵ کیلوواتی(۶۰ اسب بخار) با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر است. انرژی مورد نیاز پیشرانه در تریم پایه از بسته باتری ۳۱.۴۶ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۳۱۸ کیلومتر را فراهم می کند. این باتری لیتیمی برای شارژ کامل با شارژر استاندارد به ۱۲ ساعت زمان نیاز دارد.

این سانرا با توجه به خروجی پیشرانه ۶۰ اسب بخاری خود، در مقایسه با سایر خودروهای کوچک این کلاس یک گزینه قدرتمند محسوب می شود که آن را از یک محصول درون سازمانی و مختص خدمات داخل شرکتی به خودرویی شهری و مناسب مکان های شلوغ تبدیل می کند.

سانرا یک محصول دیگر با نام i03 دارد که این خودرو دقیقا همان برلیانس شینری i03 است و قبلا معرفی شده است(اینجا)، اینکه ارتباط این کمپانی ها و یک خودرو مشابه با چند برند چیست، دقیقا مشخص نشده است.

سانرا هاچ بک کوچک چینی

باتری از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند که طی ۴۵ دقیقه ظرفیت آن از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد.

بیشینه سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده و در بخش جعبه دنده از نمونه تک سرعته در ارتباط با محور جلو استفاده شده است. سانرا طی ۱۸ ثانیه از حالت توقف کامل به بیشینه سرعت خود می رسد.

سانرا i03A؛ از کوچک ترین خودروهای چینی بازار (+عکس)

سیستم ترمز در محور جلو دیسکی و عقب کاسه ای است. رینگ های استاندارد آلومینیومی نیز در اندازه ۱۵ اینچی ارائه می شوند.

کابین سانرا طراحی بسیار ساده ای دارد اما صندلی ها بواسطه طراحی خود، جذاب به نظر می رسند. نمایشگر دیجیتال سیستم سرگرمی و اطلاعات کیلومتر پشت فرمان مهم ترین ویژگی فناورانه کابین هستند. پلاستیک مورد استفاده در بخش های مختلف کابین بافت سخت دارد و چندان باکیفیت به نظر نمی رسد.

از دیگر امکانات کابین می توان به استارت دکمه ای، سیستم تهویه، پورت یو اس بی، آینه با تنظیم الکتریکی و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند رادار پارک عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ئی بی دی، دستیار حرکت در سربالایی، ایزوفیکس، ایربگ و پاور ویندوز قابل اشاره است.

 

 منبع: عصرایران
دکمه بازگشت به بالا