ردیابی چرخه قاعدگی با دمای بدن در دسترس کاربران گلکسی Watch5 قرار گرفت

کاربران ساعت‌های هوشمند گلکسی‌ Watch5 و Watch5 Pro اکنون می‌توانند به شکلی موثر از مراحل چرخه قاعدگی خود آگاه شوند و به راحتی این چرخه و سلامت عمومی بدن خود را مدیریت کنند.

موبنا – شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که فناوری اندازه‌گیری دمای بدن به قابلیت تقویم ردیابی چرخه اضافه شده است.

کاربران ساعت‌های هوشمند گلکسی‌ Watch5 و Watch5 Pro اکنون می‌توانند به شکلی موثر از مراحل چرخه قاعدگی خود آگاه شوند و به راحتی این چرخه و سلامت عمومی بدن خود را مدیریت کنند. این قابلیت از طریق به‌روزرسانی اپلیکیشنSamsung Health  قابل دسترسی است و امکان استفاده از آن اکنون در کره‌جنوبی، ایالات متحده و ۳۰ کشور اروپایی مهیا شده است.

هان پاک، مدیر تیم سلامت دیجیتال بخش موبایل شرکت سامسونگ گفت: «چشم‌انداز وسیع ما به سلامتی بدن انسان، با نوآوری‌هایی که از طریق حسگرها داشته‌ایم ارتقا یافته و اکنون توسط این ابزارها اطلاعات اساسی و مفیدی از سلامت بدن در اختیار کاربران سامسونگ قرار می‌گیرد. حسگر دمای بدن جدیدی که در گلکسی Watch5 با فناوری مادون قرمز طراحی شده است، امکانات گسترده‌ای در حوزه سلامت ارائه می‌دهد و علاوه بر آن شیوه‌های راحت‌تری برای نظارت و آگاهی از سلامت شخصی در اختیار کاربر قرار می‌دهد».

از آنجایی که مردم همواره در پی یافتن راهی برای پیش‌بینی قاعدگی بعدی خود هستند، معمولا به اندازه‌گیری دمای بدن روی می‌آورند. زیرا دمای پایه بدن (BBT) در هر مرحله از چرخه قاعدگی متفاوت است. این دمای پایه باید بلافاصله پس از بیدارشدن و قبل از تاثیر محیط و یا هرگونه فعالیت بدنی اندازه‌گیری شود. بررسی و نظارت بر این دمای پایه نیازمند اندازه‌گیری روزانه است و این‌کار باید هر روز صبح انجام شود. در نتیجه ممکن است گاهی اوقات ناخوشایند و دشوار باشد و یا حتی فراموش شود. ویژگی جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ این فرآیند را به‌طور خودکار انجام می‌دهد و آن را برای کاربر آسان و راحت می‌کند.

قابلیت ردیابی چرخه توسط شرکت Natural Cycles توسعه یافته که در نتیجه همکاری این شرکت با سامسونگ و ادغام این برنامه با فناوری‌های ساعت هوشمند سری گلکسی Watch5، کاربران این دستگاه‌ها می‌توانند دمای پوست خود را در طول خواب دنبال کنند و برآورد خوبی از دمای پایه بدن خود داشته باشند. حسگر دمای ساعت‌های هوشمند سری گلکسی Watch5 به فناوری مادون قرمز مجهز شده و به همین دلیل در اندازه‌گیری دقت بالایی دارد؛ به‌طوری که حتی در صورت تغییر شرایط محیطی نیز از دقت آن کاسته نمی‌شود. نظارتی که از طریق این قابلیت بر چرخه قاعدگی صورت می‌گیرد به کاربران کمک می‌کند تخمک‌گذاری را بهتر دنبال کنند و در خصوص قاعدگی بعدی نیز پیش‌بینی بهتری داشته باشند.

برای فعال‌سازی این قابلیت کافیست کاربران قسمت Cycle Tracking را در اپلیکیشن Samsung Health انتخاب ‌کنند، آخرین اطلاعات چرخه خود را به تقویم آن اضافه کنند و سپس گزینه پیش‌بینی دوره با دمای پوست (Predict period with skin temp) را در تنظیمات فعال ‌کنند. داده‌های جمع‌آوری‌شده در ماه قبل از طریق یک نمودار در همان قسمت  Cycle Trackingنیز نمایش داده می‌شود. این قسمت همچنین به کاربران دوره‌های قاعدگی و تخمک‌گذاری و پنجره باروری پیش‌بینی‌شده‌شان را نیز نشان می‌دهد. تمام داده‌های جمع‌آوری شده رمزگذاری شده و به طور ایمن در دستگاه خود کاربر ذخیره می‌شود تا از این طریق، کنترل بیشتری بر این داده‌ها داشته باشند.

Cycle Tracking همچنین علائم و داده‌های ورودی به گزارش روزانه را ارزیابی و براساس این بررسی‌ها، اطلاعات و راهکارهای خاصی را به کاربر ارائه می‌کند؛ پیشنهاداتی مانند برنامه‌ریزی بهترین روز برای استراحت، رفع خستگی و یا ورزش ملایم برای تسکین درد لگن قبل از قاعدگی. علاوه بر این، اپلیکیشن Samsung Health نیز محتوای مفیدی را برای کمک به مدیریت بهتر سلامت همه‌جانبه بدن در طول چرخه‌ها پیشنهاد می‌کند؛ راهنمایی برای کلاس‌های کششی و یوگا، مدیتیشن برای کاهش استرس و رسیدن به خواب بهتر برای برای داشتن بدنی سالم‌تر از جمله محتواهای ارائه شده اپلیکیشن Samsung Health است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساعت‌های هوشمند جدید گلکسی Watch5 وWatch5 Pro  لطفا به لینک‌های www.samsung.com/galaxy-watch5 و www.samsung.com/galaxy-watch5-pro مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا