قدرتمندترین سدان الکتریکی ب ام و در چین می درخشد! (+عکس)

اکنون در جدیدترین رویداد مربوط به خانواده آی۷، شاهد رونمایی از آی۷ ام۷۰ اکس درایو ۲۰۲۴ هستیم. ب ام و سدان فول سایز خود را به نمایشگاه بین المللی خودرو شانگ های رسانده تا آنجا رونمایی شود.

موبنا – حدودا یک سال پیش ب ام و از محصول مهم و جدید خود یعنی آی۷ الکتریکی رونمایی کرد. خودرویی که با توجه به طراحی جدید باورایایی ها در قسمت دماغه بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت تا مخالفان و موافقان خاص خود را داشته باشد.

اکنون در جدیدترین رویداد مربوط به خانواده آی۷، شاهد رونمایی از آی۷ ام۷۰ اکس درایو ۲۰۲۴ هستیم. ب ام و سدان فول سایز خود را به نمایشگاه بین المللی خودرو شانگ های رسانده تا آنجا رونمایی شود.

آی7 ام70 اکس درایو؛ قدرتمندترین سدان الکتریکی ب ام و در چین می درخشد! (+عکس)

۲۰۲۴ BMW i7 M70 xDrive

مهمترین ویژگی ب ام و به پیشرانه آن مربوط می شود زیرا میزبان قدرتمندترین موتور الکتریکی این کمپانی است. در ب ام و آی۷ ام۷۰ اکس درایو قدرت موتور عقب ۲۵.۵ درصد در مقایسه با آی۷ اکس درایو۶۰ افزایش یافته است.

تیونینگ موتور الکتریکی مرتبط با محور عقب از مسیر افزایش تعداد سیم پیچ های هسته موتور از ۳ به ۶ انجام شده تا موتور عقب ۴۸۳ اسب بخارخروجی خود را با ۲۵۵ اسب بخار موتور جلو به اشتراک بگذارد و در مجموع خروجی پیشرانه ب ام و  آی۷ ام۷۰ اکس درایو ۲۰۲۴ به ۶۵۰ اسب بخار برسد. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

گشتاور پیشرانه در وضعیت رانندگی اسپرت ۱۰۱۴  نیوتن متر و در شرایطی که حالت ام اسپرت یا بوست ام لانچ کنترل فعال شود به ۱۰۹۹ نیوتن متر می رسد.

سدان الکتریکی ب ام و طی ۳.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد تا سریع ترین الکتریکی کامل برند ب ام و لقب بگیرد. بیشینه سرعت به طور الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی از بسته باتری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعت تامین می شود. برد حرکتی ب ام و جدید حدود ۴۷۴ کیلومتر است. باتری از شارژر ۱۱ کیلووات AC و همچنین شارژ سریع تا ۱۹۵ کیلووات پشتیبانی می کند. با فناوری شارژ سریع می توان ظرفیت باتری را طی ۳۴ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند.

حالت برد اضطراری ب ام و آی۷ ام۷۰ در شرایطی که ظرفیت باتری رو به اتمام باشد، فعال می شود. در این حالت تغییرات خودکار در عملکرد خودرو اعمال می شود که از جمله می توان به بیشینه سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت، قطع سیستم تهویه و گرم کن صندلی ها اشاره کرد. با این تغییرات، تلاش می شود که شانس رسیدن آی۷ به منبع انرژی برای شارژ باتری فراهم شود.

در هر یک از محورهای آی۷ جدید از سیستم تعلیق بادی تطبیقی استفاده شده و کمک فنرها نیز بطور الکترونیکی کنترل می شوند. سیستم تثبیت فرمان و جلوبندی نیز بروزرسانی شده اند تا فرمان پذیری و هندلینگ این تریم بهبود چشمگیری داشته باشد و به خوبی از پس کنترل هیولای درون آن برآید.

این خودرو حدود ۲۶۸۹ کیلوگرم وزن دارد، بنابراین برای توقف آن به سیستم ترمزی بسیار قابل نیاز است. این وظیفه برعهده ام اسپرت قرار دارد و لوگوی ام نیز بر کالیپرها حک شده تا امضایی بر کیفیت کار باشد. ب ام و بسته ام پرفورمنس پرفشنال را برای این خودرو به مشتریان خود پیشنهاد می کدهد که شامل کالیپرهای مشکی  و جزئیاتی مشکی براق روی رینگ ها است.

رینگ های استاندارد در اندازه ۲۱ اینچی ارائه می شوند.

بسته ام همچنین شامل تزئینات اسپرت بدنه نیز می شود. مواردی مانند: دیفیوزر عقب، رکاب بغل، قاب آینه ها، جزئیات بین چراغ اصلی عقب، جزئیات سپر اصلی جلو و…

آی۷ ترکیب رنگ های جذابی را برای بدنه پیشنهاد می دهد که شامل ۸ تم دو رنگ می شود.

قیمت دقیق ب ام و آی۷ ام۷۰ اکس درایو ۲۰۲۴ هنوز مشخص نیست اما ارزانترین عضو خانواده آی۷ از ۱۲۰ هزار دلار قیمت دارد که طبیعتا آی۷ ام۷۰ فاصله زیادی از این قیمت پایه خواهد داشت.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا