استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی چگونه است؟

قبل از خرید و فروش خودرو باید در مورد استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی اطلاعاتی به‌دست آورید. در دنیای امروز زمان ارزشمندترین چیزی است که انسان‌ها دارند. بنابراین صرف وقت زیاد برای کارهای ساده به نوعی هدر دادن وقت است.

از طرفی ضروری است که قبل از خرید خودرو یا فروش آن اطلاعات لازم و جامعی در مورد آن کسب کرد. استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی یکی از این اطلاعات است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

در گذشته افراد برای دانستـن اینکه چند پلاک به نام آن‌ها ثبت شـده‌است زمان زیادی صرف می‌کـردند. اما اکنون دارندگان خودرو می‌توانند با چند کلیک ساده و ثبت نام در سامانه‌های مربوطه اقدام به گرفتـن استعلام پلاک های فعال با کد ملی کننـد. در این مقاله روش استعلام پلاک فعال با کد ملی را توضیح می‌دهد. با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات لازم در مورد این موضوع را به‌دست آورید.

 

اهمیت استعلام پلاک خودرو

هنگام عقد قولنامه خودرو یکی از نکات اصلی که باید به آن توجه کنید استعلام پلاک مالک خودرو است. این موضوع در دو زمان اهمیت می‌یابد، اول قبل از اینکه مبایعه‌نامه را امضا و بیعانه را پرداخت کنید؛ سپس در زمانی که خودروی وکالتی می‌خرید. اما چرا استعلام پلاک فعال با کد ملی مهم است؟ چون این کار به شما کمک می‌کند از سرقتی نبودن خودرو اطمینان حاصل کنید و از وضعیت پلاک خودرو مطلع شوید. با استعلام پلاک‌های فعال، خریداران می‌توانند از طریق پلاک اطلاعات مربوط به استان، شهر محل سکونت و همچنین محل صدور پلاک را پیدا کنند. این یکی از مهم‌ترین کارها قبل از خرید خودرو است.

استعلام پلاک خودرو راهی برای شناسایی پلاک‌های فعالی است که در مالکیت افراد است اما در دسترسشان نیست. از طرفی تعداد پلاک مجاز برای هر شخص پنج پلاک است و بیش از این تعداد نمی‌توان پلاک ثبتی به نام خود داشت.

 

همه دارندگان خودرو باید استعلام پلاک خودرو را جدی بگیرند

استعلام پلاک فعال خودرو برای همه دارندگان خودرو ضروری است. این شرایط می‌تواند شامل فک پلاک خودرو نیز باشد. این موضوع ارتباطی با خرید خودروی جدید هم ندارد. زمانی‌که یک پلاک به نام شما باشد، تمام مشکلات مربوط به آن پلاک و خودرو هم بر عهده شما است. چه بهتر که هر چند وقت یک بار به استعلام پلاک فعال با کد ملی اقدام کنید و اگر مغایرتی مشاهده کردین به پلیس ۱۱۰ گزارش دهید.

 

بررسی بهترین راه برای استعلام پلاک خودرو

استعلام پلاک فعال خودرو

استعلام پلاک فعال خودرو را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی انجام داد. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • استعلام اینترنتی پلاک‌های فعال خودرو از طریق راهور و سخا
  • استعلام اینترنتی از طریق اپلکیشن‌های مختلف
  • استعلام پلاک فعال خودرو از دفاتر پلیس +۱۰

توجه داشته باشید که اطلاعات درگاه‌ها به روز نیست و تقریبا با تاخیر ۱۰ روزه اعلام می‌شود.

 

استعلام پلاک فعال با مراجعه حضوری در دفاتر پلیس +۱۰

استعلام حضوری از روش‌‌های سنتی استعلام پلاک فعال یا فک شـده‌است. برای استعلام حضوری شما می‌توانید در ساعات اداری به دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر کشور مراجعه کنید و با ارائه کارت ملی، شماره گواهینامه و سایر اطلاعات درخواستی فرم مربوطه را پر کنید. سپس اطلاعات پلاک فعال را به شما ارائه می‌دهند. در حالتی که استعلام پلاک فعال به نام شخص دیگری باشد، ابتدا لازم است خودرو مورد نظر را به مراکز تعویض پلاک ببرید. بعد از بررسی توسط کارشناسان و پرداخت هزینه‌ها، پلاک قبلی فک و پلاک جدید نصب می‌شود. سپس برای ثبت پلاک جدید به نام خودتان باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و سایر مراحل قانونی را انجام دهید.

 

استعلام آنلاین؛ بهترین روش استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی

راحت‌ترین روش استعلام پلاک‌های فعال خودرو به وسیله کد ملی و به‌صورت آنلاین است. تمام سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی یا پلاک فک شـده را انجام می‌دهند، اطلاعات خود را از سایت پلیس راهنمایی و رانندگی می‌گیرند. بنابراین در ادامه به توضیح استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی از طریق مراجعه به سایت راهنمایی و رانندگی می‌پردازیم.

برای استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی، باید مراحل زیر را سپری کنید:

  • ابتدا وارد سایت راهور ۱۲۰ شوید.
  • در گزینه‌های پایین روی استعلام وضعیت پلاک فک شـده کلیک کنید. اگر در سامانه ثبت نام نکرده باشید بعد از چند ثانیه به این صفحه منتقل می‌شوید.
  • روی گزینه ثبت نام کلیک کنید سپس، کد ملی خود و عبارت تصویر را وارد کنید و روی ادامه بزنید.
  • در مرحله بعد شماره تلفن همراه خود را وارد کنید بعد از چند ثانیه یک کد تایید برای شما ارسال می‌شود. در ادامه اطلاعات صفحه زیر را تکمیل کنید.
  • بعد از تکمیل کردن مراحل ثبت نام با وارد کردن کد ملی می‌توانید به راحتی استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی را بگیرید.

 

اپلیکیشن پلیس راهور برای استعلام پلاک‌های فعال

اپلیکیشن پلیس من برای استعلام پلاک فعال خودرو

پلیس راهور با راه‌اندازی اپلیکیشن پلیس من امکان استفـاده از خدمات سایت را در گوشی‌های موبایل به علاقمندان داده‌است. به کمک این نرم افزار می‌توانید به راحتی استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی انجام دهید.

 

مزایای ثبت نام در سامانه راهور برای استعلام پلاک فعال خودرو

ثبت نام در این سامانه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی از خدمات استعلام خلافی، پلاک فعال، نمره منفی گواهینامه، پرداخت خلافی خودرو و سایر خدمات مربوط به راهنمایی و رانندگی استفـاده کنید. توجه داشتـه باشید که برای ثبت نام در سامانه پلیس راهور و استعلام پلاک فعال به کد‌ملی و سایر مشخصات خودرو و گواهینامه نیاز دارید. باید بدانید که استعلام پلاک فعال از طریق اینترنتی و پلیس راهور ۱۰ روز بعد اعلام می‌شود. زیرا به دلایل امنیتی، پلیس اطلاعات را به‌روز در سایت ثبت نمی‌کند و ۱۰ روز یک‌بار این اطلاعات وارد می‌شود. همین موضوع موجب شـده که افراد به صورت حضوری به مراکز تعویض پلاک مراجعه و از اتلاف وقت جلوگیری کننـد.

 

استعلام پلاک فعال خودرو با پیامک

استعلام پلاک‌های فعال خودرو را نمی‌توان از طریق پیامک انجام داد. هیچ سایتی حتی اپلیکیشن پلیس +۱۰، پیامکی برای استعلام پلاک فعال ارسال نمی‌کند. این موضوع به دلیل اهمیت بالای این اطلاعات است که نباید به دست افراد سودجو برسنـد.

علت استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی

استعلام پلاک فعال خودرو فقط با کدملی انجام می‌شود. زیرا پلاک‌ها به‌وسیه کدملی افراد ثبت می‌شوند. به همین دلیل برای استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی، باید کدملی خود را در سامانه مربوطه وارد کنید تا بتوانید جزئیات آن را ببینید.

مهم‌ترین نکات در مورد استعلام پلاک فعال

هنگام انجام فرآیند استعلام پلاک فعال خودرو حتماً کارت بانکی خود را به همراه داشتـه باشید. اگر شما خریدار هستید، می‌توانید مراحل برگ سبز خودرو و تعویض پلاک را به همراه مالک قبلی یا به‌وسیله وکالت گرفتـن از او انجام دهید. توجه کنید که اگر پلاکی به نام شما ثبت شـده باشد احتمالا نیاز است زمان بیشتری را برای استعلام وضعیت پلاک خودرو صرف کنید.

ضرورت استعلام تعویض پلاک

استعلام تعویض پلاک زمانی اهمیت پیدا می‌کند که افراد خودرویی را به‌صورت وکالتی خریداری کننـد. اگر خریدار خودرو هستید یا خودروی خود را به شخص دیگری فروخته‌اید، حتما از انتقال پلاک به شخص جدید اطمینان حاصل کنید.

 

تمام آن‌چه که در مورد استعلام پلاک‌های فعال با کدملی باید بدانید

یکی از موضوعات مهم برای دارندگان خودرو استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی است. استعلام پلاک اهمیت زیادی برای خریداران و فروشندگان خودرو دارد. قبل از هر اقدامی باید ابتدا سوابق و خلافی پلاک خودرو را بررسی کنید. استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی این امکان را فراهم می‌کند تا به راحتی تمام پلاک‌های ثبت شـده به نام خودتان را ببینید و در صورت فروش یا خرید خودرو از انتقال پلاک به شخص مطلع شوید. استعلام پلاک فعال به راحتی از روش‌هایی که در مقاله توضیح دادیم قابل انجام است. در این مقاله به اهمیت استعلام پلاک خودرو و روش انجام آن پرداختیـم.

برگرفته از سایت بیمه(https://bimeh.com/)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا