لانچیا Pu+Ra؛ از خودرو تا معماری اصیل ایتالیایی! (+عکس)

اما Pu+Ra HPE به چه دلیل برای نام این خودرو انتخاب شده است؟ در پاسخ باید بگوئیم این نام در واقع ترکیبی از کلمات pure and radical و اچ پی ئی نیز کوتاه شده عبارت High Performance Electric است که به پیشرانه الکتریکی خالص و البته قدرتمند لانچیا جدید اشاره دارد.

موبنا استلانتیس به عنوان مالک برند لانچیا سرانجام از خودرو مفهومی Pu+Ra HPE  رونمایی کرد. طی ماه های گذشته حواشی زیادی در رابطه با اچ پی ئی ایجاد شده بود اما تصاویر رسمی نقطه پایانی بر تمامی پیش بینی ها محسوب می شود.

اولین موردی که در رابطه با مفهومی Pu+Ra HPE می توان گفت به طراحی رادیکال و جسورانه آن مربوط می شود که به عنوان یک الکتریکی کامل و خودرویی آینده نگر، همزمان نگاهی نوستالژیک و خلاقانه به دهه ۷۰ میلادی و لانچیا بتا داشته است.

بازگشت به روزهای اوج لانچیا با بتا تمام نمی شود زیرا در طراحی مفهومی Pu+Ra HPE می توان ردپای استریتوس را نیز مشاهده کرد. بله از استریتوس افسانه ای صحبت می کنیم که  یکی از محصولات جاودانه صنعت بین المللی خودرو است که در سال ۱۹۳ تا ۱۹۷۸ (۴۹۲ دستگاه نسخه خیابانی)توسط لانچیا خودروساز ایتالیایی روی خط تولید قرار داشت. این خودرو در دو نسخه ویژه رالی و خیابانی ارائه شد و طراح آن از مارچلو گاندینی از گروه مطرح برتونه بود.

اما Pu+Ra HPE به چه دلیل برای نام این خودرو انتخاب شده است؟ در پاسخ باید بگوئیم این نام در واقع ترکیبی از کلمات pure and radical و اچ پی ئی نیز کوتاه شده عبارت High Performance Electric است که به پیشرانه الکتریکی خالص و البته قدرتمند لانچیا جدید اشاره دارد.

لانچیا در طراحی خودرو Pu+Ra HPE برنامه خاصی برای ورق زدن تاریخ خود داشته زیرا در قسمت رنگ بدنه و همچنین داخل کابین نیز سراغ یکی دیگر از محصولات خود یعنی فلامینی رفته تا ترکیب رنگی جذاب از کد رنگ اختصاصی سبز برای بدنه و یک کد از طلائی را برای جزئیات داخل ارائه دهد.

Pu+Ra HPE

این ترکیب جذاب از گذشته و آینده لانچیا در قسمت سقف نیز خودرویی متفاوت است زیرا نمایشی جسورانه از هندسه ایتالیایی را اجرا می کند. کف خودرو با پشم طبیعی فرش شده و در هر ردیف یک بخش میز مانند گرد کوچک نیز قابل مشاهده است که این مورد هم بخشی از تم سبک زندگی و دکوراسیون داخلی خانه های ایتالیایی برای پذیرایی با قهوه را نمایش می دهد.

قسمت داخلی درب ها با پوششی به نام MARM \ MORE کار شده که ترکیبی از ۵۰ درصد ضایعات پودر مرمر ساختمانی و همچنین پارچه بازیافتی است که با رنگ های طبیعی آمیخته شده و معجون زیبایی را شکل داده است. این پوشش دارای بافت نرم و ضد آب است.

انتخاب های خلاقانه لانچیا برای این خودرو از طراحی تا رنگ و مواد اولیه جزئیات کابین ارتباط محکمی را با معماری و سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی برقرار می کند که این پیوند عمیق تجربه حضور در یک خانه مجلل و اصیل ایتالیایی را به سرنشین انتقال می دهد.

در کنسول اصلی جلو، همانطور که مشاهده می کنید خبری از نمایشگرهای بزرگ دیجیتال نیست و اینجا لانچیا بازهم از یک سیستم جدید با نام Sound Air Light Augmentation (SALA)  استفاده کرده که برپایه هوش مصنوعی و واقعیت افزوده عمل می کند و به راننده امکان می دهد تا با فشردن یک دکمه محیط کابین را به میل خود شخصی سازی کند.

در رابطه با بخش فنی اطلاعات خاصی ارائه نشده اما قطعا لانچیا Pu+Ra HPE یک الکتریکی خالص است که برد حرکتی ۷۰۰ کیلومتر را در اختیار دارد. این خودرو براساس پلتفرم ماژولار اس تی ال ای الکتریکی استلانتیس توسعه خواهد یافت.

 

 منبع: عصرایران
دکمه بازگشت به بالا