سال گذشته ۴.۵ میلیارد تراکنش الکترونیکی میان دولتی‌ها و کسب‌و‌کارها ثبت شد

بنابر اعلام سازمان فناوری اطلاعات، بیش از چهار‌ونیم میلیارد استعلام الکترونیکی میان دولتی‌ها و کسب‌و‌کارها در سال گذشته ثبت شده است. نام اسنپ و تپسی در میان برترین سرویس گیرنده‌های گذرگاه PGSB دیده می‌شود.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، گذرگاه عمومی ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ (PGSB) که محلی برای انجام استعلامات الکترونیکی میان دولت و کسب‌وکارهاست، در سال گذشته شاهد ثبت بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تراکنش بود.

آمار تفکیکی تراکنش‌های گذرگاه عمومی ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ از آغاز تا پایان سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد خردادماه با انجام حدود ۶۳ میلیون تراکنش و بهمن‌ماه با بیش از ۶۹۴ میلیون تراکنش به‌ترتیب کم‌کارترین و پرکارترین ماه‌های سال را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار کمی تفکیکی‌تر در ماه بهمن حاکی از این است که در پرتراکنش‌ترین ماه گذرگاه PGSB در سال گذشته، تعداد ۳۴۶ سرویس ارائه شده است که ۴۵ دستگاه سرویس‌دهنده و ۶۷۷ دستگاه سرویس‌گیرنده فعالیت داشته‌اند.

براین‌اساس، سرویس‌دهنده‌های برتر در بازه زمانی فروردین تا اسفندماه ۱۴۰۱ که درمجموع ۴۶ دستگاه را تشکیل می‌دهند، اعم از وزارت کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان اداری و استخدامی کشور هستند. همچنین وزارت آموزش و پرورش و دو شرکت اسنپ و تپسی در میان ۶۸۴ دستگاه، عنوان برترین‌ سرویس‌گیرنده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

خدمات پرکاربرد مورد‌استفاده در گذرگاه عمومی خدمات دولت که درمجموع باعث شکل‌گیری بیش از چهار‌ونیم میلیارد تراکنش در سال گذشته شده‌اند، به‌طور کلی شامل سرویس‌های وزارت کشور نظیر سرویس استعلام بیماری کرونا سکوی ایران من، سرویس ارسال پیام کوتاه دولت همراه و سرویس سپ (سامانه پیگیری) یا همان سامانه نظرسنجی سازمان ادارای و استخدامی کشور است.

گذرگاه PGSB(Public Government Service Bus) برای ارائه خدمات به سرویس‌دهندگان و سرویس‌گیرندگانی که خدمات آنلاین ارائه می‌کنند، پیاده‌سازی شده است.

دکمه بازگشت به بالا