بهترین زمان برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما

خرید بلیط ارزانقیمت هواپیما یکی از دغدغه‌های مسافران است، چه آنها که قصد سفر داخلی دارند و چه آنها که سفر خارجی در پیش دارند. عوامل مختلفی می‌تواند در قیمت بلیط هواپیما موثر باشد، اما انتخاب زمان مناسب می‌تواند در خرید بلیط ارزان هواپیما نقش مهمی داشته باشد.

اینکه چه فصل، روز و حتی ساعتی را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب می‌کنید، می‌تواند در قیمت آن موثر باشد. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما آشنا کنیم.

راهنمای خرید بلیط ارزان هواپیما

پیش از هر چیز ابتدا شما را با ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما آشنا می‌کنیم. وقتی برای خرید بلیط هواپیما وارد وبسایت یا اپلیکیشن فروش بلیط می‌شوید، ممکن است لغات و اصطلاحاتی نظر شما را جلب کند که تعریف آنها را ندانید، اما دانستن آنها می‌تواند در انتخاب بلیط ارزان هواپیما به شما کمک کند.

یکی از این اصطلاحات، بلیط سیستمی است. به طور کلی بلیط‌های سیستمی توسط ایرلاین قیمت‌گذاری می‌شوند. قیمت این نوع بلیط‌ها معمولا گرانتر است و قیمت ثابتی است. اما بلیط چارتری، نوع دیگری از بلیط‌هاست که توسط آژانس‌ها به فروش می‌رسد و قیمت ارزانتری دارد. در واقع بلیط چارتر را آژانس هواپیمایی پس از اجاره کردن صندلی‌های پرواز از ایرلاین، برای پر شدن صندلی‌ها با قیمت ارزانتر می‌فروشد. بلیط لحظه آخری ارزانترین نوع بلیط است که در ساعات پایانی سفر فروخته می‌شود.

حال که با سه نوع اصلی بلیط هواپیما که قیمت‌های متفاوتی دارد، آشنا شدید، به سراغ بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما می‌رویم.
بهترین زمان برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه وقتی است؟

معمولا افراد دوست دارند در زمان‌های خوش آب و هوا و تعطیلات سفر کنند. این تقاضای زیاد سفر در فصول خوش آب و هوا و در تعطیلات، سبب می‌شود که قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش پیدا کند. اما انتخاب هوشمندانه در زمان خرید بلیط هواپیما، می‌تواند هزینه های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بیایید نگاهی کنیم به دو اصطلاح رایج در زمان سفر، های سیزن، لو سیزن. های سیزن زمانی است که سفر به مقصد موردنظر افزایش می‌یابد، علت آن هم می‌تواند تعطیلات یا آب و هوا باشد. اگر بخواهیم از بلیط داخلی مثال بزنیم، سفر به شیراز در بهار بسیار معروف است. یعنی بلیط شیراز در فصل بهار معمولا قیمت بالاتری نسبت به سایر ایام سال دارد.

اما لو سیزن به ایامی از سال گفته می‌شود که تقاضای سفر برای مقصد موردنظر کاهش می‌یابد. مثال بلیط هواپیما خارجی در این زمینه سفر به دبی در تابستان است. البته اگر زمان فستیوال‌های تابستانی دبی را در نظر نگیریم، اما به دلیل آب و هوای بسیار گرم دبی در تابستان، معمولا گردشگر کمتری به این شهر عربی سفر می‌کند، به همین خاطر بلیط دبی هم در تابستان ارزانتر می‌شود. همین برگزاری فستیوال‌ها در این فصل نیز روشی است تا گردشگران را به سفر به دبی ترغیب کند.

حال شاید بپرسید در کدام یک از روزهای هفته بلیط هواپیما ارزان تر است؟ اکثرا مسافران آخر هفته یا شنبه را برای سفر انتخاب می‌کنند. بنابراین خرید بلیط هواپیما در روزهای وسط هفته به خصوص دوشنبه و سه شنبه می‌تواند ارزانتر تمام شود.

در خصوص بهترین ساعت برای خرید بلیط ارزان نیز باید بگوییم که از آنجا که اکثر افراد ترجیح می‌دهند پرواز هواپیما عصر یا شب باشد، بلیط را برای ساعت های عصر و شب خریداری می‌کنند، اما به دلیل تقاضای کم بلیط برای ساعات اولیه صبح یا نیمه شب، قیمت بلیط‌ها در این ساعات بسیار ارزانتر است.
بهترین زمان برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما

نکاتی که در زمان خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه کنید

حال که با مناسب ترین زمان ها برای خرید بلیط ارزان هواپیما آشنا شدید، وقت آن است که چند نکته دیگر را گوشزد کنیم.

قبل از هر چیز یادتان باشد، خرید بلیط هواپیما را به تعویق نیندازید. بهترین زمان دو ماه قبل از تاریخ سفر است. به خصوص در مورد خرید بلیط هواپیما خارجی به دلیل افزایش قیمت‌ها، بهتر است بلیط خود را زودتر خریداری کنید. این در مورد خرید تور مسافرتی هم صادق است، زیرا هزینه تور با احتساب بلیط هواپیما است.

نکته دیگر این است که در زمان خرید بلیط هواپیما به کلاس هواپیما و ایرلاین ها توجه کنید. کلاس پروازی اکونومی ارزانترین است و به ترتیب بیزنس کلاس و فرست کلاس گرانترین‌ها هستند. از طرفی، برخی ایرلاین ها ارزانتر هستند. ایرلاین‌های معروف بین المللی مانند قطر ایرویز، ترکیش، امارات، لوفتانزا قیمت‌های بالاتری نسبت به ایرلاین‌های کوچکتر و کمتر شناخته شده دارند.

بلیط ارزانقیمت هواپیما را از فلای تودی بخرید

وبسایت فلای تودی به عنوان سامانه فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل داخلی و خارجی که سالهاست در این حوزه فعالیت می‌کند، بهترین وبسایت برای خرید بلیط هواپیما است. پوشش بیش از ۹۰۰ ایرلاین معتبر سبب شده تا این سامانه بیشترین و متنوع‌ترین بلیط ها را در اختیار مسافران قرار دهد. از طرف دیگر، ابزارهایی که در این سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد، کمک می‌کند تا بلیط ارزان هواپیما را راحت تر پیدا کرده و خریداری کنید.

تقویم قیمتی فلای تودی قیمت بلیط چارتر هواپیما را در حوالی تاریخ انتخابی‌تان نمایش می‌دهد و ابزار اطلاع از آخرین قیمت‌ها، قیمت‌های روز بلیط هواپیما برای مقصد موردنظرتان را به صورت ایمیل به اطلاع شما می‌رساند. همه این ابزارها کمک می‌کنند تا هر روز که بلیط ارزانتر شد، بتوانید خرید خود را انجام دهید و برای استعلام قیمت‌ها زمان زیادی را صرف نکنید.

دیگر مزیت خرید بلیط هواپیما از فلای تودی، فیلترهای جستجویی است که در هنگام انتخاب بلیط می‌توانید استفاده کنید. برای مثال، شما می توانید از میان ایرلاین‌های مختلف، کلاس‌های پروازی، توقف‌ها و قیمت دست به انتخاب بزنید و بلیط ایده‌آل خود را خریداری کنید.

همه مراحل خرید بلیط در فلای تودی اینترنتی است و پرداخت با کارت‌های عضو شتاب انجام می‌شود. در نهایت، پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی همراه شماست تا هرگونه سوال یا مشکلی را در اسرع وقت برطرف نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا