چگونه رتبه سایت در گوگل رو افزایش دهیم

رتبه یک گوگل شدن نه نیاز به خواندن وِرد دارد و نه معجزه به کارتان می‌آید! اگر تازه سایتتان را راه‌اندازی کرده‌اید، باید کمی صبور باشید و تنها چیزی که مهم است این است که یک سری فرمول و اصول را بدانید و از آنها برای بهبود وضعیت سایتتان استفاده کنید. دانش سئو اینجا به کارتان می آید.

سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که برای افزایش جایگاه سایت انجام می‌شود. حالا از بین دنیای بزرگ سئو، در این مقاله قصد داریم که چند راه و متد اصلی برای افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت در گوگل را به شما معرفی کنیم؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

تولید محتوای با کیفیت

اصلی‌ترین عاملی که در رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر دارد، محتوا است! سال‌ها پیش اینترنت پر بود از محتواهای کپی و بی‌کیفیت و با حجم کم که گاهی هیچ ارتباطی به موضوع نداشتند و هیچ مشکلی از کاربر حل نمی‌کردند. رفته رفته با پیشرفت موتور جستجوی گوگل، الگوریتم‌هایی ایجاد شدند که بر اساس آنها سایت‌های یا محتوای بی‌کیفیت جریمه می‌شدند و جایگاهشان از بین رفت. در حال حاضر اگر بخواهیم رتبه صفحات سایتمان در گوگل بالا باشد باید محتوای منحصر به فرد یا اصطلاحا یونیک خلق کنیم. به هیچ وجه محتوای کپی منتشر نکنیم، از کلمات کلیدی به درستی در محتوا استفاده کنیم؛ محتوا باید کاملا مرتبط باشد و به نیاز کاربر توجه کند و در نهایت تجربه خوبی به کاربر بدهد و او را به هدفش برساند. اگر به دنبال رسیدن به تخصص در تولید محتوا هستید، پیشنهاد میکنم در دوره کاربردی و تمرین محور تولید محتوا نوین شرکت کنید.

 

نوشته های مشابه

بهینه سازی تگ های صفحات

هر صفحه ی سایت چند تگ هدینگ دارد (H1، H2، H3 و …) که به ربات های گوگل کمک می‌کنند موضوع صفحه و محتوای آن را شناسایی کنند. پس توجه به تگ‌ها و درست بودن آن‌ها باعث می‌شود راحتتر توسط گوگل بررسی شوند. ضمنا تاثیر استفاده از کیوردها را در تگ‌ها دست کم نگیرید!

 

تراکم درست کلمات کلیدی

هنگام تولید محتوا برای یک صفحه، پس از انتخاب موضوع و کلمات کلیدی، باید به تراکم کلمات کلیدی در متن توجه کنیم. محتوا نباید بدون کیورد باشد و از آن طرف استفاده بیش از حد هم کیورد هم سایت را با جریمه مواجه می‌کند. معمولا تراکم ۲ تا ۵ درصد نرمال است. همچنین در کنار کیوردهای اصلی از کیوردهای مترادف و بلند نیز استفاده کنیم تا نتایج بهتری بگیریم. در کنار همه‌ی این موارد، گوگل به صفحه‌ای اهمیت میدهد و جایگاه بالاتری به آن اختصاص می‌دهد که از نطر کاربر مفید و جذاب باشد و صرفا پر کردن متن با کیورد، نتیجه‌ی خاصی ندارد. حتی ممکن است باعث جریمه شدن سایت هم بشود.
چگونه رتبه سایت در گوگل رو افزایش دهیم
بهبود سرعت سایت

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که سایتی را باز کرده‌اید و آن قدر سایت دیر بارگذاری شده که قید ماندن در صفحه را زده‌اید. این اتفاق برای کاربران زیاد می‌افتد و کاربران تصمیم می‌گیرند که سایت کند و آهسته را ترک کنند و به سراغ سایت دیگری بروند! سرعت سایت یکی از مهمترین معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌هاست! در واقع گوگل برایش مهم است که یک سایت راحت و بی‌دردسر و سریع بارگذاری می‌شود یا نه. چون سرعت سایت به ظور مستقیم با میزان رضایت کاربر در ارتباط است. هر چه سرعت لود سایت بیشتر باشد، باعث می‌شود کاربران بیشتری جذب شوند. مدت زمان عادی برای بارگذاری یک صفحه زیر ۲ یا ۳ ثانیه است و اگر از آن بیشتر شود، اغلب کاربران صفحه را ترک خواهند کرد. حجم تصاویر و فایل های چندرسانه ای موجو‌د در صفحه نیز می‌تواند سرعت بارگذاری صفحه را کم کند. پس بهتر است به کمک ابزارهای آنالیز مثل GTmetrix وضعیت سرعت سایتتان و میزان بهینه بودن تصاویر سایتتان را بررسی کنید. در این مقاله از سایت نوین می توانید با بهترین و مهم ترین ابزارهای سئو که رایگان هم هستند، بیشتر اشنا شوید.

 

لینکسازی داخلی سایت

برای اینکه یک وبسایت سئو شده و اصولی داشته باشید، حتما به لینک‌های داخلی سایتتان توجه کنید، لینک‌های داخلی بین صفحات مختلف سایتتان ارتباط برقرار می‌کنند و باعث سریع ایندکس شدن صفحات می‌شوند. صفحه اصلی سایتتان از اهمیت زیادی برخوردار است و از آنجایی که اعتبار لینک از صفحه اصلی به تمام صفحات فرعی توزیع می‌شود، بهتر است با لینکسازی داخلی به صورت اصولی این اعتبار را به درستی به صفحات فرعی منتقل کنید.

 

لینکسازی خارجی

لینکسازی خارجی از اصلی‌ترین فعالیت‌های سئو خارجی سایت به حساب می‌آید که تاثیر چشمگیری در بهبود جایگاه سایتتان در گوگل دارد. یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای لینکسازی خارجی، انتشار رپرتاژ و یا محتوا در سایت‌های دیگر است که از آن سایت لینکی به سایت مبدا داده خواهد شد. این کار بایستی اصولی انجام شود تا گوگل سایتمان را جریمه نکند. همچنین برای لینک دادن باید از انکرتکست‌های درست استفاده کنیم. همچنین سوشال سیگنال‌ها هم بخشی از فعالیت‌های سئوی خارجی سایت را تشکیل می‌دهد. هرچقدر محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شود و کاربران از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و توییتر وارد سایت شما شوند، تاثیر مثبتی بر جایگاه سایتتان در گوگل خواهد گذاشت.
چگونه رتبه سایت در گوگل رو افزایش دهیم
به روز رسانی محتوا

گوگل برای به‌روزرسانی محتواهای سایت اهمیت بسیاری قائل است! اصلا هدف گوگل این است که به‌روزترین اطلاعات و محتوای مفید را به کاربر نمایش دهد. پس بهتر است اگر مقالاتی دارید که سبز نیستند و یا یک سری داده‌های آن مربوط به گذشته است، بهتر است که محتوای آن را آپدیت کنید و اطلاعات به روز به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود رتبه آن مقاله به صورت محسوسی افزایش پیدا کند.

بهینه کردن URLها

ربات‌های گوگل هرچقدر راحتتر در صفحاتتان بخزند و بتوانند آن‌ها را به درستی شناسایی کنند، برای سایتتان بهتر است. شما می‌توانید با بهینه کردن urlهای سایتتان به افزایش رتبه سایتتان در بلندمدت کمک کنید. هر چقدر Url یک صفحه مختصر و معنادار باشد، نتیجه رضایت‌بخش‌تری خواهید گرفت، پیشنهاد می‌شود موضوع و کیورد اصلی را در URL بیاورید. پیشنهاد بعدی اینکه بهتر است آدرس صفحاتی که می‌سازید را به زبان انگلیسی بنویسید.

حذف محتوای تکراری

گوگل نسبت به محتواهای تکراری حساسیت دارد! یعنی چه؟ فرض کنید دو صفحه در سایتتان دارید که محتوای مشابه هم دارند و کلمات کلیدی آنها هم شبیه هم است. در این صورت ربات‌های گوگل نمی‌توانند تشخیص دهند که کدام محتوا اولویت دارد؛ در نتیجه این دو محتوای مشابه هیچکدام رتبه خوبی در صفحات گوگل نخواهند گرفت. گاهی دلیل اینکه صفحه‌ای رتبه بالایی نمی‌گیرد، این است که احتمالا یک صفحه مشابه در سایتتان دارد در این حالت می‌گوییم خطای Canibalization رخ داده است. پس با حذف یا ویرایش محتوای صفحه مشابهی که برایتان اولویت ندارد، می‌توانید به بهبود رتبه صفحه اصلیتان کمک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا