آویتا ۱۱؛ شاسی بلند جدید چانگان با طراحی ایرانی (+عکس)

آویتا ۱۱ طراحی آینده نگر و خاصی را ارائه می کند تا به نوعی خود را از دیگر رقبای چینی فاصله دهد. هر چند شباهت هایی به برخی محصولات روز بازار جهانی مانند پورشه قابل احساس است اما به هر ترتیب این طراحی موفق و کاملا مشتری پسند به نظر می رسد.

موبنا آویتا ۱۱ نام خودرویی است که به عنوان یک شاسی بلند چینی معرفی شده و در بازار چین از ۵۰ تا ۸۷ هزار دلار با توجه به تریم قیمت گذاری می شود.

آویتا در واقع محصول ائتلاف کمپانی های چانگان، هواوی و CATL است. جالب است بدانید CATL بزرگ ترین تولیدکننده باتری لیتیم-یون در جهان است که دفتر مرکزی آن فوجیان چین قرار دارد. با توجه به سابقه و حوزه فعالیت کمپانی های فوق، نتیجه می گیریم که آویتا توسط چانگان تولید می شود، هواوی مسئول فناوری های هوشمند بویژه در قسمت کابین است و CATL نیز بسته های باتری را آماده می کند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۸۸۰ میلیمتر در طول، ۱۹۷۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۰۱ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها ۲۹۷۵ میلیمتر و وزن خالص با توجه به تریم ۲۲۸۰، ۲۳۶۵ و ۲۴۲۵ کیلوگرم محاسبه شده است.

آویتا ۱۱ طراحی آینده نگر و خاصی را ارائه می کند تا به نوعی خود را از دیگر رقبای چینی فاصله دهد. هر چند شباهت هایی به برخی محصولات روز بازار جهانی مانند پورشه قابل احساس است اما به هر ترتیب این طراحی موفق و کاملا مشتری پسند به نظر می رسد.

یک نکته جالب در رابطه با آویتا ۱۱ به حضور طراح ایرانی مجموعه چانگان یعنی نادر فقیه‌زاده در این پروژه مربوط می شود. این طراح ایرانی که سابقه همکاری با کمپانی ب ‌ام ‌و را دارد همانند برخی از طراحان برجسته دنیا در سکوت خبری چند سالی است که برای برند چانگان فعالیت می‌کند.

آویتا 11؛ شاسی بلند جدید چانگان با طراحی ایرانی و همکاری هواویی و CATL در بازار (+عکس)

به عنوان یک الکتریکی خالص، در بخش پیشرانه از ۲ موتور برای آویتا ۱۱ استفاده شده که مجموعا ۵۷۰ اسب بخار خروجی و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارند.

در تریم پایه از باتری ۹۰.۳۸ کیلووات ساعت استفاده شده و در تریم بالاتر ظرفیت به ۱۱۶.۷۹ کیلووات ساعت افزایش می یابد. برد حرکتی آویتا ۱۱ به ترتیب ۵۵۵ و ۶۸۰ کیلومتر است.

زمان لازم برای شارژ باتری با شارژر استاندارد ۱۰.۵ و ۱۳.۵ ساعت محاسبه شده است. باتری ها از فناوری شارژ سریع تا ۲۴۰ کیلووات نیز پشتیبانی می کنند.

بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت است. شاخص صفر تا ۱۰۰ با توجه به تریم ۳.۹۸  و ۴.۵ ثانیه محاسبه شده است.

در بخش جعبه دنده تمامی مدل های آویتا ۱۱ از نمونه تک سرعته هماهنگ با سامانه ۴ چرخ محرک الکتریکی استفاده شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در اندازه های ۱۲ و ۲۲ اینچی ارائه می شوند.

Avita 11

کابین آویتا ۱۱ یکی از بهترین های بازار جهانی است. کیفیت بالای مواد اولیه و خلاقیت در جانمایی فناورانه ها حقیقتا در نوع خود بینظیر هستند. ۳ نمایشگر دیجیتال در کنسول اصلی جلو، شارژر بی سیم، نورپردازی هوشمند ۶۴ رنگ، درگاه یو اس بی، اس دی و تایپ-سی، بلوتوث، تنظیم الکتریکی صندلی ها با حافظه، استراحتگاه هر دو ردیف، تنظیم الکتریکی عمق و ارتفاع فرمان با حافظه، پاور ویندوز ۲ ردیف، آینه های الکتریکی مجهز به ریورز اتوماتیک/حافظه/تاشوی خودکار/گرم کن، اسکای روف فعال، سنسور باران و… از جمله امکانات کابین هستند.

در بخش ایمنی آویتا ۱۱ مجهز به سطح ۲ رانندگی خودران است که البته همچنان نیازمند ارتباط دست راننده با فرمان خواهد بود. ۳۴ سنسور هوشمند در این خودرو نصب شده اند که از جمله باید به ۳ سنسور لایدار اشاره کنیم.

از امکانات ایمنی آویتا ۱۱ می توان به: کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک عقب و جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایش نقاط کور دید راننده، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ئی بی دی، دستیار ترمز، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز اضطراری، سیستم پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، نورپایین اتوماتیک، ایزوفیکس و… اشاره کرد.

برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ تر، روی آن ها کلیک کنید.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا