بررسی ۵ بهترین مانیتور سامسونگ در سال ۲۰۲۳

ما بیش از ۲۰ مانیتور سامسونگ را آزمایش کرده ایم. مجموعه مانیتورهای سامسونگ عمدتاً به خاطر مدل های بازی خود شناخته شده است، بنابراین مطمئناً بهترین مانیتور گیمینگ سامسونگ را برای نیازهای خود پیدا خواهید کرد. در حالی که آن‌ها هم مدل‌های سطح بالا و هم ارزان‌قیمت را ارائه می‌کنند، تنها مدل‌های بالاسطح خوبی در برابر رقبا ارائه می‌کنند، زیرا معمولاً دارای ویژگی‌های برتر مانند پهنای باند HDMI 2.1 و نور پس‌زمینه LED Mini هستند.

اکثر مانیتورهای آنها از پنل های VA استفاده می کنند که منجر به سیاهی عمیق اما زاویه دید باریک می شود. متأسفانه، آنها به خاطر باگ های متعدد خود که به طور فزاینده ای در برخی از مدل ها رایج شده است، شناخته شده اند. در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید مانیتور گیمینگ سامسونگ را دارید به این نکته توجه داشته باشید که حتما دارای گارانتی سام سرویس باشد تا بتوانید از خدمات درست و قابل اطمینان استفاده کنید.

بررسی 5 بهترین مانیتور سامسونگ در سال 2023

مانیتور Samsung LS32BG852NNXGO

Samsung LS32BG852NNXGO بهترین مانیتور سامسونگ است که ما آزمایش کرده ایم. این یک مانیتور رده بالا در مجموعه ۲۰۲۲ آنها است و اولین مانیتور ۴k و ۲۴۰ هرتزی است که در بازار مصرف عرضه می شود و همچنین آن را به بهترین مانیتور گیمینگ سامسونگ تبدیل می کند. این دستگاه دارای تعداد زیادی ویژگی است و برای کاهش پارگی صفحه، از نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی می کند. اگرچه در حال حاضر دستیابی به نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز با وضوح ۴k در اکثر کارت های گرافیک دشوار است، اما این باعث می شود که این مانیتور در آینده ایمن باشد زیرا بازی ها و سخت افزارهای بیشتری از این پهنای باند در آینده پشتیبانی خواهند کرد.

کیفیت تصویر این مانیتور قابل توجه است و از اکثر مانیتورهای گیمینگ بهتر است زیرا از نور پس زمینه Mini LED استفاده می کند. این بدان معناست که سیاه‌های عمیق را در اتاق‌های تاریک نشان می‌دهد و دارای ویژگی کم نور محلی مناسبی برای بهبود بیشتر کیفیت تصویر در صحنه‌های تاریک است. همچنین در HDR به اندازه‌ای روشن می‌شود که هایلایت‌های کوچک‌تر را در پس‌زمینه‌های تاریک برجسته می‌کند. اگر نور پس زمینه Mini LED را دوست دارید اما می خواهید صفحه نمایش فوق العاده ای داشته باشید، Samsung Odyssey Neo G9 یک مانیتور گیمینگ عالی با صفحه نمایش ۴۹ اینچی و نسبت تصویر ۳۲:۹ است، اما تصاویر به وضوح Neo G8 نیستند.

مانیتور Samsung Odyssey Neo G7 S32BG75

اگر مانیتور ارزان‌تری می‌خواهید، Samsung Odyssey Neo G7 S32BG75 نسخه پایین‌تری از Samsung Odyssey Neo G8 S32BG85 است. بسیاری از ویژگی‌های مشابه را ارائه می‌کند، با تفاوت اصلی این است که حداکثر نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز به جای ۲۴۰ هرتز مانند Neo G8 دارد. این در حال حاضر تفاوتی ایجاد نمی کند زیرا رسیدن به نرخ فریم بالا با بازی های ۴k با کارت های گرافیک مدرن دشوار است، اما Neo G7 به اندازه Neo G8 آینده نگر نیست. با این وجود، اگر می‌خواهید از مزایای کامل PS5 و Xbox Series X استفاده کنید، این یک انتخاب عالی است زیرا دارای پهنای باند HDMI 2.1 است که به شما امکان می‌دهد بازی‌های ۴k 120Hz را از هر کنسول بازی کنید.
بررسی 5 بهترین مانیتور سامسونگ در سال 2023
این یک تجربه بازی عالی مانند Neo G8 را به لطف زمان پاسخگویی سریع با هر نرخ فریم ارائه می‌کند و دارای ویژگی نور پس‌زمینه اختیاری برای کاهش تاری ماندگار است. تاخیر ورودی کم است و دارای پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر FreeSync (VRR) برای کاهش پارگی صفحه است. مانند Neo G8، از نور پس زمینه Mini LED استفاده می کند که دارای همان تعداد مناطق کم نور است و سیاهی عمیق با هایلایت های روشن را ارائه می دهد.

مانیتور Samsung Odyssey G7 S28AG70

اگر به تمام ویژگی های سطح بالا و نور پس زمینه Mini LED Samsung Odyssey Neo G7 S32BG75 نیاز ندارید، می توانید با تهیه یک مانیتور میان رده مانند Samsung Odyssey G7 S28AG70 در هزینه خود صرفه جویی کنید. مانند بسیاری از مانیتورهای سامسونگ، این مانیتور مانند Neo G7 بر روی بازی متمرکز شده است، اما تفاوت اصلی این است که کیفیت تصویر آن در اتاق‌های تاریک بدتر است، زیرا نسبت کنتراست پایین‌تری دارد و ویژگی کم‌نور محلی بسیار بدتری دارد. اگر این موضوع شما را آزار نمی دهد، همچنان از عملکرد عالی بازی آن راضی خواهید بود و حداکثر نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز دارد که می توانید از طریق اتصال DisplayPort یا HDMI به آن دست پیدا کنید.

این برای بازی با PS5 یا Xbox Series X بسیار عالی است زیرا دارای پهنای باند HDMI 2.1 است که به شما امکان می دهد از مزایای کامل کنسول ها استفاده کنید. دارای پشتیبانی از VRR برای کاهش پارگی صفحه، تاخیر ورودی کم برای احساس پاسخگویی و زمان پاسخگویی سریع در نرخ فریم بالا برای حرکت صاف. اگر نیازی به رزولوشن ۴k ندارید، می توانید Samsung Odyssey G7 C32G75T را نیز در نظر بگیرید که یک مانیتور گیمینگ ۱۴۴۰p با نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز است و همچنین هزینه کمتری دارد.

مانیتور Samsung Odyssey G5 S27AG50

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه با خرید یک مانیتور مقرون به صرفه سامسونگ هستید، چند گزینه مانند Samsung Odyssey G5 S27AG50 وجود دارد. از آنجایی که این یک نسخه پایین تر از Samsung Odyssey G7 S28AG70 است، رزولوشن ۱۴۴۰p پایین تری دارد، اما اگر به دنبال چیزی ارزان تر هستید، باید منتظر آن باشید. این بخشی از سری بازی‌های Odyssey از سال ۲۰۲۱ است و برای بازی بسیار چشمگیر است زیرا صفحه‌نمایش ۲۷ اینچی و وضوح ۱۴۴۰p به ارائه تصاویر واضح کمک می‌کند و دارای نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز با پشتیبانی از VRR است. حرکت همچنین در کل محدوده نرخ تازه‌سازی آن صاف به نظر می‌رسد، زیرا کمترین مسیر تاری با اجسام با حرکت سریع وجود دارد.

پنل IPS آن را انتخاب خوبی برای بازی های co-op تبدیل می کند زیرا دارای زوایای دید مناسب است، تصویر از کناره ها ثابت می ماند و ارگونومی عالی آن تنظیم آن را آسان می کند. با پنل IPS، نسبت کنتراست پایینی دارد که سیاه‌پوستان را در تاریکی خاکستری نشان می‌دهد. اگر این برای شما مهم است، Samsung Odyssey G5/G55A S27AG55 جایگزین مشابهی با پنل VA و کنتراست بالاتر است. با این حال، کنترل حرکتی به طور قابل توجهی بدتر است، بنابراین S27AG50 مانیتور بازی بهتری است.

مانیتور Samsung Odyssey G3 S24AG30

اگرچه سامسونگ به خاطر مانیتورهای ارزان و کم‌هزینه‌اش معروف نیست، اما تعداد کمی از آن‌ها هستند که هنوز برای گیمرهای رایانه‌های سطح ابتدایی خوب هستند، مانند Samsung Odyssey G3 S24AG30. این یک نسخه پایین تر از Samsung Odyssey G5 S27AG50 است و وضوح ۱۰۸۰p کمتر و صفحه نمایش کوچکتری دارد. با این حال، این هنوز هم برای بازی های معمولی خوب است و وضوح تصویر مناسب است. دارای ویژگی هایی است که اکثر گیمرها به دنبال آن هستند، مانند پنل ۱۴۴ هرتزی، پشتیبانی از FreeSync VRR بومی، سازگاری G-SYNC و تاخیر ورودی کم. با این حال، کنترل حرکت آن ناامید کننده است، زیرا لک و شبح معکوس با اجسام با حرکت سریع وجود دارد.

در اتاق‌های تاریک بهترین عملکرد را دارد، زیرا نسبت کنتراست بالا با یکنواختی مشکی مناسب دارد، اما اگر می‌خواهید از آن در اتاق‌هایی با نور خوب استفاده کنید، حتی اگر بازتاب خوبی دارد، آنقدر روشن نیست که بتوانید با نور مناسب مبارزه کنید. تن تابش خیره کننده علیرغم هزینه کم، همچنان رایج ترین تنظیمات ارگونومیکی از جمله چرخش، شیب، ارتفاع و چرخش در حالت عمودی را ارائه می دهد. کیفیت ساخت نیز مناسب است، بنابراین برای قیمت ارزان، ارزش خوبی دریافت می کنید.

مقایسه مانیتور سامسونگ با برندهای دیگر

خصوصیات پیشرفته:

از فیلترهای رنگی نقطه کوانتومی گرفته تا نورهای پس زمینه Mini LED، مانیتورهای رده بالای سامسونگ معمولاً از جدیدترین فناوری ها برخوردار هستند.

عملکرد اتاق تاریک خوب اکثر مانیتورهای سامسونگ از پنل‌های VA استفاده می‌کنند و به همین دلیل نسبت کنتراست نسبتا بالایی دارند که انتخاب بهتری برای بازی در اتاق تاریک است.

انتخاب خوبی از مانیتورهای ۴k. سامسونگ مدل های بازی ۴k بیشتری را نسبت به برخی برندهای دیگر ارائه می دهد و دارای پهنای باند HDMI 2.1 هستند، بنابراین اگر یک گیمر کنسول هستید، احتمالاً آنچه را که به دنبال آن هستید با سامسونگ خواهید یافت.

سیستم عامل حشره دار. در نسخه‌های اخیر سامسونگ باگ‌های قابل توجهی مانند سوسو زدن نور پس‌زمینه و خطوط اسکن دیده شده است. سامسونگ برخی از این مشکلات را از طریق به روز رسانی سیستم عامل برطرف می کند، اما نه همه.

گزینه های اداری محدود حتی اگر بتوانید از مانیتورهای بازی سامسونگ برای استفاده در دفتر استفاده کنید، آنها معمولاً ویژگی های بهره وری و عملکرد محدودی دارند.

مانیتور SAMSUNG و  DELL

دل و سامسونگ هر دو طیف وسیعی از مانیتورها را عرضه می کنند، از مانیتورهای سطح پایه گرفته تا نمایشگرهای بازی سطح بالا. مانیتورهای دل تمایل به کنترل کیفیت بهتر و ارگونومی بهتر دارند و نمایشگرهای اداری بیشتری دارند. مانیتورهای سامسونگ معمولاً از پنل‌های VA استفاده می‌کنند که در نتیجه کنتراست بالاتری دارند و معمولاً ویژگی‌های بازی بیشتری دارند.

مانیتور SAMSUNG   و LG

ال‌جی سالانه نمایشگرهای بیشتری نسبت به سامسونگ عرضه می‌کند و به طیف وسیع‌تری از کاربران پاسخ می‌دهد. مانیتورهای ال‌جی معمولاً از پنل‌های IPS برای نمایشگرهای بازی خود استفاده می‌کنند و زمان پاسخگویی سریع‌تر و زاویه دید بهتری دارند، اما سامسونگ عملکرد اتاق تاریک بهتری دارد. از سوی دیگر، سامسونگ ویژگی های سطح بالایی مانند نور پس زمینه Mini LED را ارائه می دهد.

مانیتورهای سطح ابتدایی سامسونگ معمولاً نسبت به رقبا بهتر عمل می کنند، اما مانیتورهای گیمینگ سطح بالا آنها از بهترین های موجود در بازار هستند. اگر تمایل به بازی در اتاق های تاریک دارید و یک گیمر رقابتی هستید، مطمئن باشید که یک مانیتور سامسونگ تهیه کنید. با این حال، آنها بدون نقص نیستند، زیرا معمولاً مشکلات سیستم‌افزاری دارند .

سامسونگ هر سال چند مانیتور عرضه می کند و اغلب حداقل دو سال در گردش باقی می مانند. از سال ۲۰۲۰، آنها مانیتورهای بازی خود را با نام Odyssey با مدل های مختلف G8، G7، G5 و G3 نامگذاری کرده اند. طرح نامگذاری آنها ممکن است کمی گیج کننده باشد و مانیتورهای جدید همیشه جایگزین مانیتور قبلی با همان نام نمی شوند. به عنوان مثال، Samsung Odyssey Neo G7 S32BG75 از سال ۲۰۲۲ جایگزین Samsung Odyssey C32G75T از سال ۲۰۲۰ شده است و نه Samsung Odyssey G7 S28AG70 از سال ۲۰۲۱.

مجموعه مانیتورهای سامسونگ شامل انواع رزولوشن، انواع نمایشگر و اندازه صفحه نمایش است. آنها نمایشگرهای کوچک ۲۴ اینچی تا مانیتورهای فوق عریض ۴۹ اینچی می‌سازند، و حتی یک مانیتور بازی منحنی ۵۵ اینچی را در سال ۲۰۲۲ عرضه کرده‌اند. آنها همچنین مانیتورهای هوشمندی می‌سازند که دارای پلتفرم سیستم عامل تایزن اختصاصی خود هستند، مانند مانیتور هوشمند سامسونگ M8. S32BM80 و این مانیتورها در اصل تلویزیون های بدون تیونر هستند.

به روز رسانی های اخیر

۲۳ دسامبر ۲۰۲۲: Samsung Odyssey Neo G9 را حذف کرد و Samsung Odyssey Neo G7 S32BG75 را برای نمایش مانیتورهای مختلف ۴k که سامسونگ ارائه می‌کند اضافه کرد.

۳۰ اوت ۲۰۲۲: ساختار مقاله را تغییر داد تا نحوه جستجوی مردم برای نمایشگرهای سامسونگ را نشان دهد. Samsung Odyssey G7 LC32G75T و Samsung Odyssey G3 LF27G35T را حذف کرد زیرا پیدا کردن آنها سخت می شود. Samsung Odyssey Neo G8 S32BG85، Samsung Odyssey G7 S28AG70، Samsung Odyssey G5 S27AG50 و Samsung Odyssey G3 S24AG30 را به دسته های مربوطه خود اضافه کرد.

۱۱ آوریل ۲۰۲۲: سامسونگ Odyssey G5 LC32G55T را با Samsung Odyssey Neo G9 برای سازگاری و متن به روز شده برای وضوح جایگزین کرد.

نتیجه

سامسونگ هر ساله طیف وسیعی از مانیتورها را عرضه می کند، از مانیتورهای ابتدایی تا برخی از پیشرفته ترین مانیتورهای بازی در بازار. مانیتورهای بازی سطح بالا آنها معمولاً یک شرط مطمئن هستند. جدا از چند مشکل سیستم عامل، آنها به طور کلی عملکرد خوبی دارند. به نظر می رسد تمرکز اصلی سامسونگ بر روی مانیتورهای گیمینگ رده بالای خود باشد، زیرا مجموعه سطح پایه آنها سال به سال تغییر چندانی نمی کند و به طور مداوم از بسیاری از رقبای خود بهتر عمل می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا